Bezitters van Sony receivers opgelet !!!

Started by Robert, August 1, 2003, 20:14:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert

Ik ben eigenaar van een Sony STR-DB930QS en heb daarvoor een Sony STR-DE635 gehad en had eerst een Kenwood subwoofer welke ik zowel op de 635 als de 930 gebruikt heb.

Nu had ik met o.a. The Fifth Element (Gaumont uitgave) en Timecop dat de subwoofer begon te kraken bij bepaalde scenes. Ik dacht dat het de onmacht van de Kenwood subwoofer was, maar nu ik de Kenwood vervangen heb voor een B&W ASW650 subwoofer, is precies hetzelfde gekraak aanwezig die de bas overheerst.

Het is een chip/decoder en lfe kanaal/sub-out fout of iets in die richting.

SiR-ROUND is hier gisteren geweest om de oorzaak op te zoeken en ik had zelf al geprobeerd om het LFE en sub-out af te zwakken (-6 dB) en dan de sub maar harder te zetten om op 72/73 dB uit te komen. Het gekraak blijft bestaan, het gekraak blijft boven de bas uit komen.

We hebben toen de DD/DTS decoder in de Sony DVP-NS905QS geprobeerd en alleen het LFE kanaal aangesloten en de sub-out in de 905 op +10 dB en dan kraakt de B&W niet.

Het zit echt in het LFE/sub-out, omdat als je LFE mix op "Off" zet dan is het gekraak niet aanwezig. Geherrouteerde bas gaat wel goed.

De B&W krijgt een signaal van de Sony waarop ie gaat vervormen.

Als je de fronts op LARGE hebt en geen sub dan is het hoorbaar door de fronts, maar dan wel in een heel lichte mate, ook hetzelfde gekraak is dan aanwezig.

De STR-DB930 receiver heeft voor de sub-out: 2V/1 kohm.
De DVP-NS905V heeft voor de sub-out: 2V/10 kohm.

Ik wil alle bezitters van een Sony receiver (725, 925, 635, 830, 930 etc.) vragen dit te controleren.

The Fifth Element (chapter 1) (regio 2): openingsscene als de namen van de acteurs (in de ruimte) in beeld komen en dan als het logo van The Fifth Element in beeld komt en de dreun daarna.

Timecop (chapter 4) (regio 2): Het basgerommel voordat Jean-Claude Van Damme door de tijdrimpel komt.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

QuoteDe B&W krijgt een signaal van de Sony waarop ie gaat vervormen.

Correctie:

Het ingangs signaal is al verminkt... De sub doet nix fout...

zuidwester

Humm.
Ik ben een bezitter van een STR-DB830QS en heb net de scene (5th element)  met het door jou geschetste probleem een paar keer afgespeeld (ook met de andere speakers uit).
Ik heb het probleem niet (receiver via coax aangesloten op mijn xbox)
Ik kan het over een paar week ook nog wel even testen op een STR-DB930Q..
probeer eens een andere dvd speler ; misschien helpt het
ontferm U over ons

J.A.F._Doorhof

Hi,

De Xbox stuurt toch optisch uit ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Ik heb nu de Yamaha DSP-A1 van SiR-ROUND te leen en het probleem is weg. Het lijkt er verdacht veel op dat de Sony TE hard uitstuurd, want ik moet de B&W heel wat harder zetten om op dezelfde geluidsdruk te komen als met de Sony.
Het uitgangsvoltage van 2 Volt lijkt mij ook hoog in vergelijking met andere versterkers/receivers die allemaal met 1.2 Volt uitsturen.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Haal niet twee dingen door elkaar...

We hebben ook getest met de volumeknop een stuk zachter, het kraakje in het lfe bleef dan gewoon, wat dus klaarblijkelijk al in de lfe decoding verminkt is geraakt...

Het kraakje is niet analoog volgens mij... Dus geen clipping in lfe out analoog signaal gezien...