Op zoek naar een statief? Kijk hier eens...

Started by beunky, August 31, 2009, 08:54:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beunky

Voor iedereen die nog een betaalbaar statief zoekt: http://zoom.nl/abonnee.php
Bij Zoom krijg je er nu eentje, een Redged RTT-423 met RT-1 balhoofd.
Schijnt, voor zover ik het op internet kan terugvinden, geen onaardige combi te zijn.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Bart_M


beunky

Voor dat geld? Ja hoor, het statief is los duurder ;)
Voordeel is dat je ook op de gallery foto's kunt plaatsen.

Het blad is best aardig, maar langer dan een jaar moet je het eigenlijk niet hebben naar mijn idee. Ik vind het een beetje wisselend qua kwaliteit en inhoud.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

spotmatic

Volgens mij heb ik dit statief ook gehad - onder een andere naam (IPBO). Het komt allemaal uit China geloof ik, en mits je er een beetje voorzichtig mee doet is het prima spul. Ik deed ook voorzichtig maar het hielp niet: ik brak zo een poot af. Overigens zou ik geen abonnee willen worden van Zoom... Maar dat hangt van je eigen interesses en kennisniveau af.

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

beunky

Het komt uit China inderdaad.
Voor zover ik begrepen heb is het een Nederlands merk.
Er zit wel vijf jaar garantie op, dus wellicht heeft dit merk de zaken beter voor elkaar dan IPBO...

Een abonnement op Zoom zou voor mij primair voor publicatie op de Gallery zijn, niets anders.
Voordeel is dat je het statief dat je er bij krijgt op zijn minst voor 43 euro moet kunnen verkopen, dus dan heb je dat in ieder geval in de pocket.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jackol

Bedankt voor de tip, heb zojuist een abonnementje afgesloten, aangezien ik toch al een keer een statief wou aanschaffen. :clapping:
Niet duur voor 42,95 zo'n statief en misschien is het tijdschrift ook nog wel leuk om te lezen. :bigsmile:

astrobart

Quote from: spotmatic on August 31, 2009, 09:39:43
Volgens mij heb ik dit statief ook gehad - onder een andere naam (IPBO). Het komt allemaal uit China geloof ik, en mits je er een beetje voorzichtig mee doet is het prima spul. Ik deed ook voorzichtig maar het hielp niet: ik brak zo een poot af. Overigens zou ik geen abonnee willen worden van Zoom... Maar dat hangt van je eigen interesses en kennisniveau af.


je moet hem ook niet gebruiken om je projector op te zetten he, :dozingoff:

spotmatic

Quote from: astrobart on August 31, 2009, 19:18:21
je moet hem ook niet gebruiken om je projector op te zetten he, :dozingoff:

Neuh, maar ik heb nogal zware camera's  :bigsmile:
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

astrobart


beunky

Quote from: spotmatic on August 31, 2009, 19:44:21
Neuh, maar ik heb nogal zware camera's  :bigsmile:

Aha ;D
Het statief zelf moet volgens de specificaties 4 kg aan kunnen. Het balhoofd 6 kg.
4 kg zal ex balhoofd zijn, dus het gewicht van het balhoofd moet er ook nog af.
Kortom, voor enigszins normaal (nou ja, wat is normaal) gebruik prima geschikt, voor het betere telewerk en de combi's van Spotmatic wat minder ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Koen K

Toevallig had ik vandaag nog naar een statief staan kijken bij Foka. Dit is natuurlijk mooi meegenomen. Gelijk maar eventjes aangemeld. Thanks voor de tip!

astrobart

ik blijf maar even bij mijn trouwe velbon, die heeft laatst nog als stempel dienst gedaan onder mijn glazen bureau van een kilotje of 30 :devil:. hehe ik kon hem nog gewoon omhoogdraaien ook.