The Boat That Rocked (2009)

Started by Xstream, August 29, 2009, 02:24:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jouw mening:

Absolute aanrader
Goed tijdverdrijf
Matig
Slecht
Zonde van de tijd, uitgezet

Xstream

The Boat That Rocked (2009)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie
129 minuten

geregisseerd door Richard Curtis
met Tom Sturridge, Philip Seymour Hoffman en Bill Nighy

In 1966 was op de BBC slechts 2 uur per week rock 'n roll muziek te horen. Een groep DJ's bracht daar verandering in. Met Radio Rock slingerden zij vanaf een piratenschip in de Noordzee 24 uur per dag, 7 dagen per week rock 'n roll en pop muziek de ether in. Binnen een mum van tijd groeide de illegale piratenzender uit tot een fenomeen waar maar liefst 25 miljoen mensen, meer dan de helft van de Engelse bevolking, dagelijks naar luisterden. Jong en oud, vrouwen en mannen. De zender bracht een muzikale revolutie teweeg en de DJ's groeiden uit tot ongekende helden en sekssymbolen. Vanaf het moment dat de regering alles op alles zette om dit 'verderfelijke station' uit de ether te halen, groeide hun populariteit uit tot ongekende hoogte.

~~~~~~

Ik kan er lang en breed over lullen, maar ik vond het een heerlijke feel good film. Sex, Drugs & Rock 'N Roll, met sterke acteurs, een dun, maar interessant genoeg verhaal die je ongetwijfeld ruim 2 uur zal vermaken  :clapping:
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

Vond hem helemaal top om te zien.
Had er om eerlijk te zijn wat anders van verwacht maar dit was een stuk beter dan wat ik verwacht had.

Ontwikkeling van de karakters was zeer goed, de humor bijtend maar realistisch, alles is wel een beetje door een roze zonnebril gefilmd vooral het einde, maar toch gestemd voor absolute aanrader.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

svmnb

Erg vermakelijke film met een sh*tload aan bekende acteurs. Leuk verhaal, goeie muziek en een absolute feelgood movie.
Aanrader, wat mij betreft, als was het maar om January Jones. :wub:
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Xstream

Quote from: svmnb on August 30, 2009, 18:46:42
Aanrader, wat mij betreft, als was het maar om January Jones. :wub:

Ja, daar kan ik ook wel warm van worden idd :) ... Alleen wat een *Piep* in deze film zeg :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

oud_account_1

Gisteren heb ik deze ook gezien.
Alleen om de al muziek al een aanrader.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

MarkD

Viel mij heel erg mee deze film (had er wat mindere recensies over gelezen). Het hele sfeertje vond ik goed getroffen. De tegenstelling tussen de vrijbuiters op zee en de conservatieve Brits regering levert leuke momenten op. Niet dat je de hele tijd achter de bank ligt van het lachen, maar er valt genoeg te gniffelen. Toch wel een aanrader!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

celerontje

Lijkt mij ook wel een leuke film, hopelijk ligt de humor me.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!