Epson TW3500 review

Started by J.A.F._Doorhof, August 28, 2009, 21:27:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

@Miesepies,
Mijn werk blijft wel aangezien de projectoren sowieso verlopen, dus na 200 uur moet je toch weer.
Het zou alleen wel mooi zijn als projectoren er een beetje op lijken.
99% van de mensen pakt zo een ding uit de doos en hangt hem op en that's it.

Vaak is het afstellen met een DVE of THX optimizer al genoeg om ENORME verbeteringen te zien.
Dat zijn vaak waardes die niet of nauwelijks verlopen, als die standaard goed zouden staan en een redelijke grayscale zou het mooi zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FireStarter

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 31, 2009, 18:00:49
Hi,
De 3500 hoef je niet naast de 3000 te zien, geloof me.
Het is echt een geupgrade projector, m.a.w. het nieuwe model van de 3000.
En met een lagere prijs natuurlijk.
Zie het als de TW600 naar de TW700.

Vormgeving is nagenoeg gelijk aan de 3000/3800.

Dan wil ik zo rond oktober wel eens een afspraak maken voor de TW3500  en een Kingpin CES210 :pompom:

Het voelt als een leuk extratje nu. Keek erna uit om de TW3000 te kopen.

Rob

RonG

#27
Zal deze op de VAD te zien zijn?

troje

Quote from: RonG on September  1, 2009, 19:13:39
Zal deze op de VAD te zien zijn?

Nee, op de VAD draaien we met de TW5500, de opvolger van de TW5000.

FireStarter

Op aboutprojectors.com is een stukje geschreven over de TW2900 en de TW3500.

http://www.aboutprojectors.com/news/2009/09/04/epson-announces-eh-tw2900-and-eh-tw3500-projectors/

Geld dat in Nederland ook dat er bij de TW3500 een extra lamp zit?

PeterPan

Is er al een verwachte leverdatum en prijs (van ITC of andere sponsoren)?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:


J.A.F._Doorhof

3500 zal zeer binnenkort gewoon verkocht gaan worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TheWalkingDad

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 28, 2009, 10:03:56
3500 zal zeer binnenkort gewoon verkocht gaan worden.

Ik moet toegeven dat ik nog heel weinig kan vinden over een product die zeer binnenkort verkocht kan worden. Daarnaast zie ik ook niks specifieks, zelfs de beamers is nog bij epson niet bekent (op de releaseberichten na dan).

J.A.F._Doorhof

Ik heb er net een review van gedaan zoals je ziet :D

Maar soms duurt het even voordat ze daadwerkelijk op de markt komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Annewiek

Na het weekend hoop ik meer te kunnen zeggen over de prijzen.  :clapping:
Helaas is epson bezig het magazijn te verhuizen van Tilburg naar Duitsland, waardoor de levertijd wat langer is dan normaal.
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

RonG


digibeet

Frank,

is dit de Europese versie van de Epson PowerLite Home Cinema 8100?? Kwam de 8100 tegen op internet en met zijn verkoopprijs van $1600,- ben ik stiekem best geinteresseerd. Ik zit nog 2 weken in het buitenland maar kom eind Oktober graag een keer bij je langs om de 3500 te komen bekijken. Heb je deze dan ook op voorraad want met het slechte weer wat ik tegen die tijd verwacht zou ik hem graag meteen mee willen nemen als ie bevalt  ;D

J.A.F._Doorhof

Even van te voren bellen met Annewiek want de 3500 is er natuurlijk officieel nog maar net/niet.
Type nummers uit het buitenland weet Troje het best.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Shadowlaw

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  4, 2009, 09:02:58
Even van te voren bellen met Annewiek want de 3500 is er natuurlijk officieel nog maar net/niet.
Type nummers uit het buitenland weet Troje het best.
Volgens mij is de 3500 idd hetzelfde als de 8100. Ik ben ook zeer benieuwd naar de prijs. Ik vind het trouwens moeilijk om deze projector af te wegen tegen oudere modellen die toen wel in een hoger segment zijn geplaatst, bijvoorbeeld de BenQ W5000 (voor 1400 te krijgen nu) en de Sanyo Z3000 (voor 1700). Vooral qua zwartwaarden zijn deze laatste twee nog beter denk ik?

TheWalkingDad

#40
Quote from: annewiek on October  2, 2009, 15:40:37
Na het weekend hoop ik meer te kunnen zeggen over de prijzen.  :clapping:

ik ben benieuwd :)

Ik zie overigens wel dat bij, zowat elke shop, de levertijden van de oudere modellen op 14 weken staat. Hopelijk is dit een voorteken dat er een release is van de tw3500 binnen 2 weken...

TheWalkingDad

#41
Ik zie hier een aantal prijzen staan:

http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGpkZpiTmJjKZsg/viewproduct/Epson_EHTW3500_V11H336140/

daarnaast staat er een leverdatum op centralpoint van woensdag 28 oktober 2009

alleen dat plaatje bij hardware info :(

ArnoldV

Quote from: ericjuh on October  7, 2009, 14:40:18
Ik zie hier een aantal prijzen staan:

http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGpkZpiTmJjKZsg/viewproduct/Epson_EHTW3500_V11H336140/

daarnaast staat er een leverdatum op centralpoint van woensdag 28 oktober 2009

alleen dat plaatje bij hardware info :(

Bij dozenschuivers al vanaf zo'n 1330 euro is wel erg goedkoop!
Ben hierdoor erg benieuwd naar de prijzen van Frank!

J.A.F._Doorhof

Ik DACHT ergens rond de 1499,00 met gratis calibraties bij 0,200,1000,2000 uur.
Maar weet het niet zeker.
Mail even met annewiek op [email protected] maar uit mijn hoofd was het beneden de 1500,00.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ArnoldV

#44
Quote from: J.A.F._Doorhof on October  8, 2009, 11:49:59
Ik DACHT ergens rond de 1499,00 met gratis calibraties bij 0,200,1000,2000 uur.
Maar weet het niet zeker.
Mail even met annewiek op [email protected] maar uit mijn hoofd was het beneden de 1500,00.

Hoewel hoog op de verlanglijst heb ik momenteel er geen geld voor (moet natuurlijk ook nog scherm/beugel e.d. bij...).
Maar van zulke prijzen wordt ik erg vrolijk en toch eens even kijken op welke termijn het eventueel wel mogelijk is...

Heb een mail terug.

Je zat iets te laag maar opzich nogsteeds een nette prijs inclusief de calibraties...

TheWalkingDad

Quote from: GS2K1 on October  8, 2009, 12:09:47


Heb een mail terug.

Je zat iets te laag maar opzich nogsteeds een nette prijs inclusief de calibraties...

misschien de mail even delen ;) Want niemand houd ervan om meerdere mails met hetzelfde antwoord terug te sturen :)

RonG

zou het ook wel willen weten, kan toch rustig genoemd worden hier toch?

mimic

Quote from: Shadowlaw on October  5, 2009, 13:02:23
Volgens mij is de 3500 idd hetzelfde als de 8100. Ik ben ook zeer benieuwd naar de prijs. Ik vind het trouwens moeilijk om deze projector af te wegen tegen oudere modellen die toen wel in een hoger segment zijn geplaatst, bijvoorbeeld de BenQ W5000 (voor 1400 te krijgen nu) en de Sanyo Z3000 (voor 1700). Vooral qua zwartwaarden zijn deze laatste twee nog beter denk ik?

Dat vind ik een intressant punt! Zwartwaardes en schaduwdetaillering zijn voor mij de 2 speerpunten. Kom maar op :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Valkyrie

Quote from: RonG on October  8, 2009, 22:16:31
zou het ook wel willen weten, kan toch rustig genoemd worden hier toch?

:withstupid:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

ArnoldV

Quote from: RonG on October  8, 2009, 22:16:31
zou het ook wel willen weten, kan toch rustig genoemd worden hier toch?

Ik weet niet of ITC het op prijs stelt als ik prijsopgaven op dit forum zet.

De prijst ligt onder de 1700 euro inclusief ISF calibratie en de 200/1000/2000 uur (annewiek maile 20000 ;)) gratis hercalibraties.
Maar zeker niet de 1499 die Frank noemde.