Epson TW3500 review

Started by J.A.F._Doorhof, August 28, 2009, 21:27:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheWalkingDad

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 26, 2009, 12:41:02
Waarom moet ik de verzendkosten betalen ???

Dat bedoel ik ;) Daarom willen veel mensen eerste kijken en hem dan ook gelijk meenemen.

J.A.F._Doorhof

Niet om eigenwijs te zijn maar 90% van de kijkers haalt hem een week later op.
Maar goed, nogmaals alles is mogelijk alleen dus niet per direct.
We hebben natuurlijk units besteld voor vrije voorraad maar we moeten eerst uitleveren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FireStarter

Gister een demo gehad. Wat een mooi scherp beeld! Precies wat ik ervan verwacht had. Dit is de eerste fullHD projector die ik heb gezien, en het viel niet tegen.

Meteen een bestelling gedaan.

Nu wachten, maar ongeveer +/- 2 weken wachten valt te overbruggen.

soundbite

Ok en nu ik met een bijzonder verhaal:

Ik had twee weken geleden de tw5000 gekocht. Wat een mooie ervaring! Zwarte grote bak was echter het nadeel en ik had geen geld meer voor een degelijk rolscherm met dik doek. Wel belangrijk aangezien ik geen kale lege muur heb om op te projecteren.

Nu heb ik mijn ongecalibreerde tw5000 kunnen verkopen voor zowat de nieuwprijs, maar..... IK MIS HET ! Films wil ik niet meer bekijken op mijn 50" plasma, maar groot via de beamer! Dusss nu ga ik alsnog een beamer in huis halen, maar dan wel met een scherm erbij meteen. Dus moet de beamer iets goedkoper zijn helaas...

Nu twijfel ik heel erg tussen de tw3500 en de plv-z3000  :eh: Ik projecteer in een witte kamer van 5 meter afstand en wil op een 2,40 scherm in de nacht-avond kunnen kijken. Ik hecht wel waarde aan frame interpolation... Dat vond ik persoonlijk wel mooi bij de tw5000. Dus die ervaring wil ik ook bij de nieuwe beamer blijven ervaren.

Dus welke zou het dan moeten worden??

Thnx alvast!

Erwin25

#154
Hi!

Leuk om te horen dat hij goed was!
Ik heb hem eigenlijk blind besteld na alle positieve reviews, maar 2 weken wachten nog?

Ik ging er vanuit dat ik die van mij deze week wel op kon gaan halen.
Maar goed..ik heb er dan al 3 weken over aan het mailen met ITC.

Inmiddels mijn scherm opgehangen!
Kan echt niet wachten tot de beamer volgt.

Er is volgens mij inmiddels een behoorlijke lijst met geïnteresseerden voor de TW-3500.






Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

FireStarter

Quote from: Erwin25 on November 30, 2009, 12:44:16
Hi!

Leuk om te horen dat hij goed was!
Ik heb hem eigenlijk blind besteld na alle positieve reviews, maar 2 weken wachten nog?

Ik ging er vanuit dat ik die van mij deze week wel op kon gaan halen.
Maar goed..ik heb er dan al 3 weken over aan het mailen met ITC.

Inmiddels mijn scherm opgehangen!
Kan echt niet wachten tot de beamer volgt.

Er is volgens mij inmiddels een behoorlijke lijst met geïnteresseerden voor de TW-3500.


Blind kopen is vaak niet verstandig maar in dit geval wel :)

RonG

Iemand in de buurt van Zuid-Limburg met een TW-3500 :smile:?

Erwin25

Quote from: FireStarter on December  1, 2009, 12:39:47
Blind kopen is vaak niet verstandig maar in dit geval wel :)

Eens.. (ZO EENS trouwens..)..ik heb zoveel goede dingen gelezen over deze projector. Er is gewoon niets in zijn prijsklasse die hem topt. (op AVS zijn mensen ook echt heel enthousiast)
De Panasonic AE4000 is (uiteraard) in ons kortzichtige/veel te dure land weer zwaar "overpriced" vergeleken bij onze Amerikaanse vrienden.
Anders had ik die overwogen, maar ook de garantie en betrouwbaarheid van Epson geeft mij een goed gevoel.

De 5000 (en straks 5500) is voor mij nu nog te duur. Dit is mijn eerste stap in de projectorwereld, ik ga rustig beginnen.

Ben ook blij dat je zo enthousiast bent Firestarter...


Greetz!
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

TheWalkingDad

Quote from: FireStarter on December  1, 2009, 12:39:47
Blind kopen is vaak niet verstandig maar in dit geval wel :)

en daarom kijk jij eerste naar een demo voordat je hem koopt ;)

RonG

Ik heb hem ook besteld bij Frank,

Ik zou graag deze unit gezien hebben van te voren maar heb helaas de mogelijkheid niet. Ik ben nu ook uitgegaan van de reviews her en der en ga ervan uit dat ik geen miskoop gedaan heb. Denk dat ik er wel op vooruit ga t.o.v. mijn TW10H  :).

Wanneer ik de unit binnen heb zal ik wat foto's plaatsen incl. mijn bevindingen. Ik hoop dat mijn highcrontast S scherm geen belemmering oplevert maar dat zal ik dan wel weer zien.

digibeet

Heb em inmiddels alweer een paar weken in huis, gekocht bij Frank. Ben er heel erg blij mee. Zowel kabel TV (SD en HD) als PS3 zijn prachtig op mijn scherm van 2m40. Bluray spat echt van het scherm af!

Heb echter wel een vraag voor Frank. Ik moet een tijdje naar de VS en vroeg mij af of deze beamer het ook doet op 110V - 60hz? Enig idee?

J.A.F._Doorhof

Moet je even checken in de manual, sommige projectoren hebben voedingen die inderdaad op meerdere systemen werken maar ik weet dit niet zeker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rusty06

Ik ben overtuigd en ga op zoek naar de Epson 2900 dewelke nagenoeg identiek is. Ik ga vooral voor de extra lumens. Maar ik vraag me af welk scherm te nemen voor deze projector. Ik heb een volledig verduisterde kamer en ben van plan nagenoeg enkel films te kijken. Zelf heb ik een voorkeur voor een groot scherm maar hoe groot kan je realistisch met deze projector.
2,40 meter breed 2,56 meter breed of 2,80 meter breed???
En dan best een hoog contrast scherm of een mat wit?????

PeterPan

Ik projecteer zelf met een 2900 op 2.3m in een normale woonkamer en heb het idee dat dat toch iets teveel van het goede is voor deze projector. Dus misschien dat dat met een goed verduisterde ruimte wel haalbaar is maar veel meer (de 2.80 die je noemde) lijkt me echt een stapje te groot voor deze projector.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

rusty06

#164
Quote from: PeterPan on February 14, 2010, 19:47:25
Ik projecteer zelf met een 2900 op 2.3m in een normale woonkamer en heb het idee dat dat toch iets teveel van het goede is voor deze projector. Dus misschien dat dat met een goed verduisterde ruimte wel haalbaar is maar veel meer (de 2.80 die je noemde) lijkt me echt een stapje te groot voor deze projector.


Peter Pan, even uit nieuwsgierigheid op welk scherm projecteer je HC, mat wit of met gain??
In ieder geval al bedankt voor de info (om me met beide voeten op de grond te zetten). Ik koos eigenlijk vooral de Epson omdat hij in tegenstelling tot de Sanyo 3000 over toch wel wat lumens beschikt (en iets goedkoper is ook meegenomen). Maar blijkbaar is de lichtopbrengst dus toch nog beperkt. Dus een oversized HC screen om de beperkte zwartwaarden te compenseren is al helemaal uit den boze!

J.A.F._Doorhof

Hi,
Vergeet niet dat de lumens die in de folder staan totaal irrelevant zijn voor het eind resultaat.
Deze zijn vaak gemeten in de "las" stand en geloof me dan haalt de Epson ook een ENORME lightoutput, sterker je kan dan met je ogen knijpen in een donkere ruimte. Maar jammer genoeg om 2 redenen:
1. De lightoutput
2. De beeldkwaliteit (verschrikkelijk)

Beste is gewoon een scherm van rond de 2.00-2.40 te kiezen en dan zet je een verschrikkelijk mooi plaatje neer in een goede ruimte.
Realiseer je goed dat er zeer weinig projectoren zijn en geen een in deze prijsklasse die op 2.80 of groter nog een HT waardig plaatje neerzetten.
Tenzij je in een batcave zit en je met minder lightoutput af kunt.

Je kan de 2900 altijd bij ons een keer komen bekijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PeterPan

Quote from: rusty06 on February 14, 2010, 20:15:39
Peter Pan, even uit nieuwsgierigheid op welk scherm projecteer je HC, mat wit of met gain??
Ik heb dit scherm: "Beamax 10251 R-Serie Afm 244x142 (16:9) matwit (Gain 1) Hand"
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

rusty06

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 15, 2010, 08:07:34
Hi,
Vergeet niet dat de lumens die in de folder staan totaal irrelevant zijn voor het eind resultaat.
Deze zijn vaak gemeten in de "las" stand en geloof me dan haalt de Epson ook een ENORME lightoutput, sterker je kan dan met je ogen knijpen in een donkere ruimte. Maar jammer genoeg om 2 redenen:
1. De lightoutput
2. De beeldkwaliteit (verschrikkelijk)

Beste is gewoon een scherm van rond de 2.00-2.40 te kiezen en dan zet je een verschrikkelijk mooi plaatje neer in een goede ruimte.
Realiseer je goed dat er zeer weinig projectoren zijn en geen een in deze prijsklasse die op 2.80 of groter nog een HT waardig plaatje neerzetten.
Tenzij je in een batcave zit en je met minder lightoutput af kunt.

Je kan de 2900 altijd bij ons een keer komen bekijken.


Tja ik had maar al te graag de projector eens getest doch Emmeloord is me net ietsje te ver. Ik moet van Antwerpen afzakken vandaar.
In ieder geval bedankt voor de info ik zal me dan toch maar intomen hoewel ik van plan ben de ruimte helemaal te verduisteren net als in de batcave!

daxie

Quote from: rusty06 on February 19, 2010, 11:06:48

Tja ik had maar al te graag de projector eens getest doch Emmeloord is me net ietsje te ver. Ik moet van Antwerpen afzakken vandaar.
In ieder geval bedankt voor de info ik zal me dan toch maar intomen hoewel ik van plan ben de ruimte helemaal te verduisteren net als in de batcave!

Valt best mee hoor, ik kom van Gent en rijd ook naar Emmeloord... Is eindje rijden maar wel de moeite hoor.

rkonings

Heeft iemand deze projector staan in de buurt van Bergen op Zoom of Den Haag
ben nl. erg geïnteresseerd geraakt maar wil het toch wel effe in het echt zien.

Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

millon

Sliedrecht
De TW2900 met ISF
Is voor de volle 100% het zelfde als de 3500 ;D