Netwerk Vista en netwerk XP

Started by Frank.V, August 27, 2009, 18:44:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frank.V

Hallo,

Sinds kort heb ik een windows Vista laptop (via de universiteit gekregen). Echter kan ik met de vista laptop niet in een windows xp pc komen en ook niet andersom... Ik heb op beide pc's de netwerkinstellingen gelijk gezet, helaas zonder resultaat.. Wie kan me helpen? Via google word ik namelijk niet veel wijzer...

Gr. Frank

ThomS

Je hebt de naam van het netwerk (je gebruikt de optie werkgroep neem ik aan?) bij beiden dus ook gelijk gezet?

En heb je op beide computers (in het bijzonder die met Vista) een gebruikersnaam met wachtwoord ingesteld? Het instellen van een wachtwoord loste bij mijn desktop namelijk op dat ik bestanden kon delen. Zonder wachtwoord wilde ie da nie  ???.

Heb je overigens nog iets van aparte firewalls op één of beide pc's geïnstalleerd? Dan moet je wellicht ook wat dingen open zetten.

Felicimo

Quote from: ThomS on August 27, 2009, 22:40:12
Je hebt de naam van het netwerk (je gebruikt de optie werkgroep neem ik aan?) bij beiden dus ook gelijk gezet?


Waarschijnlijk niet... De standaard namen in XP en Vista verschillen.
In XP is dat MSHOME en in Vista ben ik het ff vergeten.
Zorg dat in zowel XP als in Vista dezelfde naam staat en dan zou het moeten werken.
Map delen aanzetten en als het goed werkt het
Kef Q7 / Q5 / Q9c / JBL sub E-150p / Denon AVR-2809 / Denon PMA-1500AE / Denon DBP-2012 / Denon DCD-1500AE / Denon DNP-730AE / Micro Seiki BL-51 met Stax ua7 Toonarm / Ortofon Rondo Red / LG OLED 55inch C7 / BenQ W5000 / Dune HD Base 3D


Wishlist: mooie goeie Phono Pre

Frank.V

#3
Ik heb in windows XP MSHOME als netwerk en in vista ook MSHOME als netwerknaam ingesteld... Helaas nog zonder resultaat  :(

Edit: Misschien nog handig om te weten. Ik heb Vista Enterprise

B.J.

Heb je op beide pc exact de zelfde usernames? Gebruik je voor Vista een wachtwoord?

Frank.V

Quote from: Bas Janssen on August 29, 2009, 15:39:47
Heb je op beide pc exact de zelfde usernames? Gebruik je voor Vista een wachtwoord?

Usernames als in MSHOME? Dat wel. En vista heeft idd een wachtwoord en windows xp niet

Frank.V


B.J.

Quote from: Frank.V on August 29, 2009, 17:24:03
Usernames als in MSHOME? Dat wel. En vista heeft idd een wachtwoord en windows xp niet

Nee, MSHOME is de werkgroep. Usernames zijn je inloggegevens.

Maak eens bij beide een gebruiker "Frank" aan. In Vista en in XP met wachtwoord.

Nosferatu

Quote from: Frank.V on August 29, 2009, 17:24:03
Usernames als in MSHOME? Dat wel. En vista heeft idd een wachtwoord en windows xp niet

Geef beide (identieke) accounts eens hetzelfde wachtwoord, dat kon wel eens helpen.  ;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Frank.V

OKé ik ga het zo snel mogelijk proberen :)

Frank.V

Helaas geen resultaat met het creëren van twee identieke accounts met hetzelfde wachtwoord.... :'(

B.J.

Als je naar My network places -> Entire Network -> Microsoft windows netwerk -> MSHOME gaat zie je dan de vista machine helemaal niet?

Frank.V

Helaas niet. Ik zie wel alle andere computers in het netwerk, behalve de vista machine... En de vista machine kan de andere computers in het netwerk ook niet zien behalve de router..

Ghosty J

#13
doe eens windowstoets + r en dan cmd en dan ping ipadres van je andere pc dat werkt wel?

doe eens windowstoets + r en dan cmd en dan ipconfig en dan checken op beide systemen, misschien heb je de subnet 1tje fout zitten?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Frank.V

Quote from: Ghosty J on September 12, 2009, 16:30:09
doe eens windowstoets + r en dan cmd en dan ping ipadres van je andere pc dat werkt wel?

doe eens windowstoets + r en dan cmd en dan ipconfig en dan checken op beide systemen, misschien heb je de subnet 1tje fout zitten?

cmd plus pin ipadres van de andere pc kan wel!

Subnet fout zit er niet in..