Roger's stereo set

Started by Roger Black, August 27, 2009, 14:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black

Welkom in mijn showcase!

Historie:
Ooit begonnen met een puber drive-in hobby. Met een mengpaneel, 2 philips cd spelers, technics reciever en Jamo zuiltjes, later nog Magnat Vectors. Dat sleurde ik overal mee naartoe om op feestjes voor de nodige gemixte muziek te zorgen.
In 2006 gaan samenwonen, het enige wat toen overbleef waren de magnats, de inmiddels 15 jaar oude technics reciever en een dvd spelertje.
In 2008 nieuw huis, vriendin is gaan werken na studie, ik promoveer -> er komt budget voor muziek.

Technics de schuur in gedaan en vervanging gezocht, toen ben ik uitgekomen op een Marantz set (SR4001 met DV4001). Toen op luidspreker jacht, na veel luisteren zijn het de Quad 21L2 geworden. Ik was en ben nog steeds verliefd op deze speakers. Ze klinken zó mooi en ze zijn zó mooi.
Echter is toen het virus er in geslopen. Ik wilde meer. Wederom geluisterd, nu bij vrienden en kennissen. Gewoon het verschil tussen 5.1/stereo en kwam tot de conclusie dat je met stereo zó veel meer kwaliteit krijgt voor het hetzelfde budget (zeker 2e hands) en ik met film (tot nu toe) niks mis met stereo. Tevens luister ik elke dag muziek en kijk ik misschien 1x in de week een filmpje.

Stereo dus.

Hoe het er nu bij staat:
Bron:                        Emotiva ERC-1
Bron:                        Apple Airport Express
Voorversterking/Dac:   Emotiva XDA-1
Eindversterking:          2x Emotiva UPA-1
Speakers:                  Quad 21L2
Speakerkabels:           Nordost Silverwind bi-wire
BR speler:                  Samsung BR-C6900
TV:                          Samsung PS50C7700
Spelcomputer:            PS3

Inmiddels versleten:
Marantz SR4003
Marantz DVD
Naim Nait 5i
Nordost Dreamcaster
Beresford TC-7510 DAC

Plannen:
Voeding kabels aanpassen
Nieuwe speakers

Foto hoe het er nu bij staat:



Links naar foto's in dit topic.
Naim Nait5i met Quad 21L2
Vibrapods en Monitor Crystal cables
Set in tijdelijk huis
Beresford DAC
Emotiva UPA-1's
Emotiva ERC-1
Nieuwe huis, nieuwe TV Samsung PS50C7700 en BR-C6900
Meubel aangepast en nieuwe bank
Emotiva XDA-1


Groeten,
Roger

Paul Demo

Mooie luidsprekers, ben niet zo weg van Naim, de luidsprekers kunnen volgens mij wel wat meer vermogen hebben. Dan komt alles er echt uit.

Fatalfelix

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Roger Black

#3
Quote from: Fatalfelix on August 30, 2009, 16:14:16
Mooie strakke set  :)

Thanks :)

Meer foto's van de set:






Mordante

Ziet er goed uit. Bij mij thuis is het nooit zo opgeruimd en netjes. Op elk horizontaal vlak heb ik wel iets aan zooi liggen. Kranten die ik nog moet lezen, boeken, her en der CD hoesjes. Glazen en bekers van de vorige dag etc etc. Wil daaro ook af van mijn salon tafel, die is echt een zooi magneet.

EdoE

Leuk!

En je plannen deugen, al zou ik de kabeltjes van Naim skippen.

S@m


Roger Black

Quote from: Mordante on August 31, 2009, 16:32:08
Ziet er goed uit. Bij mij thuis is het nooit zo opgeruimd en netjes. Op elk horizontaal vlak heb ik wel iets aan zooi liggen. Kranten die ik nog moet lezen, boeken, her en der CD hoesjes. Glazen en bekers van de vorige dag etc etc. Wil daaro ook af van mijn salon tafel, die is echt een zooi magneet.

Quote from: S@m on August 31, 2009, 17:03:19
Sfeervol...

Ik zal d'r een complimentje geven ;)

Quote from: EdoE on August 31, 2009, 16:35:47
Leuk!

En je plannen deugen, al zou ik de kabeltjes van Naim skippen.

Thanks voor de tip, ik ga het ook 'uitproberen' ;D

Mordante

Quote from: Roger Black on August 31, 2009, 17:13:01
Ik zal d'r een complimentje geven ;)


De huishoudester, je vrouw, dochter, maitresse of ............?  :P

Tja mijn vriendin en ik werken allebij fulltime om de hypotheek te kunnen betalen. Dan wil het huishouden er nog wel eens bij inschieten. Met een beetje mazzel wordt er eens in de week gestofzuigd  ;D

frank2

ik heb speakerkabels van virtual dynamics op dit ogenblik te koop staan (zie de markt)
Kabels die zelfs cardas nog overtreffen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Roger Black

Quote from: Mordante on August 31, 2009, 17:16:35
De huishoudester, je vrouw, dochter, maitresse of ............?  :P

Tja mijn vriendin en ik werken allebij fulltime om de hypotheek te kunnen betalen. Dan wil het huishouden er nog wel eens bij inschieten. Met een beetje mazzel wordt er eens in de week gestofzuigd  ;D

Hier hetzelfde. Ik heb een vriendin die de neiging heeft het huis in zo'n staat te houden dat het lijkt alsof er niet geleefd wordt. Geen losse cd's, tijdschriften enz... Door mij is het een stuk minder geworden en wordt er nu gelukkig 'geleefd', maar wel áltijd netjes ;D

Quote from: frank2 on September  1, 2009, 12:25:02
ik heb speakerkabels van virtual dynamics op dit ogenblik te koop staan (zie de markt)
Kabels die zelfs cardas nog overtreffen.

Thanks voor de tip!

Rob Eric Blank

Waar heb je dat meubel vandaan, ziet er veelbelovend uit!

migailov

Echt een mooie set. strak hoor, daar hou ik wel van!
Mooi ook hoe de set helemaal niet zo opvalt.

Klein puntje feedback: het linker deurtje moet iets omlaag en de rechter iets omhoog  ;D

Roger Black

Quote from: Rob Eric Blank on October 23, 2009, 10:40:18
Waar heb je dat meubel vandaan, ziet er veelbelovend uit!

Trenthoppert! ;)

Quote from: migailov on October 23, 2009, 11:33:09
Echt een mooie set. strak hoor, daar hou ik wel van!
Mooi ook hoe de set helemaal niet zo opvalt.

Klein puntje feedback: het linker deurtje moet iets omlaag en de rechter iets omhoog  ;D

Thanks!! Ja ik weet het, is met de verhuizing gebeurt..  >:(

Alco

#14
Ziet er fraai uit, Roger! :)  

De Quad speakers zien er ook erg mooi uit, moe'k zeggen.

Voorheen was ik nogal liefhebber van z.n. 'dedicated' HiFi-racks, maar ik kom daar toch steeds meer van terug.
Vind een dressoir zoals jij hebt toch wel mooi(er) om te zien, en... zo blijven kabels ook makkelijker uit 't zicht.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Koen K

Ziet er inderdaad mooi uit. Misschien de speakers wat meer naar voren met het oog op het stereobeeld?

Roger Black

Quote from: Koen K on October 23, 2009, 13:39:30
Ziet er inderdaad mooi uit. Misschien de speakers wat meer naar voren met het oog op het stereobeeld?

Thanks! Ze staan nu zo'n 30-40 cm van de muur af, ik zal eens proberen om ze nog wat verder naar voren te zetten. Maar ik vrees dat dat dan van tijdelijke aard is, tot dat de baas thuiskomt  :P

Alco

#17
Quoteik vrees dat dat dan van tijdelijke aard is, tot dat de baas thuiskomt :P
Ah,...de HiFi-"vijand" nr.1  ;D ;)  De vrouw/vriendin. Op Engelse forums vaak aangeduid als 'SWMBO'*
(She Who Must Be Obeyed)  :omg: ;)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Koen K

Oh ja, dat is natuurlijk lastig ;D

Roger Black


Roger Black

#20
Een kleine update hier.

Omdat ik geen HiFi meubel heb, heb ik voor de ontkoppeling van de apparatuur en het meubel 2 sets Vibrapods gekocht. Ik weet niet zeker of ik verschil hoor, wellicht met de goede speler. Anders een soort van voorzorgsmaatregel ;)


Ik heb een aantal interlinks van een vriend te leen, ziet er al een stuk beter uit! Mochten ze bevallen dan mag ik ze voor een mooi prijsje overnemen, zeer degelijke kabels. Ik ken ze niet, er staat Monitor Cable Crystal Symmetry op. Bekend?
Dat dropvetertje zit aan de PS3, welke ik onlangs heb aangeschaft. Geeft wel een mooi contrast zo die kabels  8)


Ik heb mijn budget van de CD5i bij elkaar en ben druk op zoek naar een mooie speler van zo'n 400-550 euro, als je een tip hebt hoor ik het graag ;D !

Roger Black


Koen K

Een CD-speler voor 400 à 550 euro? Sony XA50ES of X777ES ;)

Guester

Ik denk dat hij een Naim cd5i zoekt voor dat bedrag.
Sonos - Spotify

Koen K

Hmm, zo de post nog eens teruglezende denk ik dat je gelijk hebt. Was me niet helemaal duidelijk. ;)