Diverse blu-ray's goedkoop bij Play

Started by rogue, August 27, 2009, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geert

De films die je bij play kunt bestellen zijn die veelal ook met nederlandse ondertiteling?
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

riwi

Quote from: Geert1962 on October 16, 2009, 19:56:33
De films die je bij play kunt bestellen zijn die veelal ook met nederlandse ondertiteling?

Meestal niet, maar soms wel. Je moet dus zeker checken voor je een titel besteld. maar dat is idem met amazon of ander buitenlandse webshops.
De echte engelse uitgaves hebben vaak geen extra ondertiteling erbij.

Paul Landsmeer

Quote from: riwi on October 16, 2009, 12:13:32
Dat is helemaal niet nodig. Play verstuurt ieder item altijd apart in een eigen envelop.
Ik heb nog nooit btw bij hoeven te betalen bij Play en ik bestel daar altijd. Ook mijn onlangs bestelde galactica box van 149 euro werd zonder bijbetaling geleverd.
Wacht/verzend tijden varieren van 5 to 10 dagen maximaal. Maar meestal is het er na 1 week ongeveer.

Ik gebruik geen amazon omdat ik de service slecht vind daar.

Eens in de zoveel tijd komt dit onderwerp langs. Altijd is er wel iemand die stelt: ik bestel al jaren bij Play en heb nog nooit aan de douane hoeven betalen.

Ik bestelde ook jaaaaaarenlang bij Play en hoefde ook nooit te betalen. Tot ik eerder dit jaar de bezorger een warme hand mocht geven met daarin 18 euro voor de minister van Financien, dit vanwege een bestelling bij Play.com. Dat was geen fout: Jersey valt namelijk niet onder de EU en dus niet onder het vrije handelsverkeer.

Dus: nee, het komt niet vaak voor, maar ja, je kunt worden aangeslagen. Als dat niet gebeurt, is dat niet de norm, maar een gelukkig toeval.

Overigens stuurt Play iedere titel die je bestelt apart op, dus je kunt rustig bestellingen bundelen, zolang elke individuele titel maar onder de 22 euro blijft - alleen dan ben je er 100% zeker van dat je geen belastingen betaalt.

Mijn ervaringen met Amazon UK zijn prima, nog nooit een probleem met ze gehad. De service van Amazon is over het algemeen uitstekend, zo heb ik ervaren.

riwi

Quote from: Paull on October 16, 2009, 21:53:30
Eens in de zoveel tijd komt dit onderwerp langs. Altijd is er wel iemand die stelt: ik bestel al jaren bij Play en heb nog nooit aan de douane hoeven betalen.

Ik bestelde ook jaaaaaarenlang bij Play en hoefde ook nooit te betalen. Tot ik eerder dit jaar de bezorger een warme hand mocht geven met daarin 18 euro voor de minister van Financien, dit vanwege een bestelling bij Play.com. Dat was geen fout: Jersey valt namelijk niet onder de EU en dus niet onder het vrije handelsverkeer.

Dus: nee, het komt niet vaak voor, maar ja, je kunt worden aangeslagen. Als dat niet gebeurt, is dat niet de norm, maar een gelukkig toeval.

Overigens stuurt Play iedere titel die je bestelt apart op, dus je kunt rustig bestellingen bundelen, zolang elke individuele titel maar onder de 22 euro blijft - alleen dan ben je er 100% zeker van dat je geen belastingen betaalt.

Mijn ervaringen met Amazon UK zijn prima, nog nooit een probleem met ze gehad. De service van Amazon is over het algemeen uitstekend, zo heb ik ervaren.

Jij blijft (even hardnekkig als in je aanhang richting HDDVD destijds ;) ) jouw affiniteit met amazon en afkeer van play posten. Dat is je goed recht. Mijn ervaring is precies andersom, Play is voor mij OK en Amazon is een ballentent. Bij betalen van een DVD of Bluray blijft het bedrag vrijwel altijd onder de btw grens. Inderdaad is het zo dat Play verzendingen niet bundelt en gebeurt dit dus niet snel. Ook worden de pakjes niet bij de buren afgegeven, zoals vaak met Amazon, maar passen gewoon door de brievenbus. Bij Play hoef je oko niet telkens je creditcard gegeven in te voeren. Gewoon met userid kan je bestellen.
Als je bij Amazon meerdere dingen besteld om de verzendkosten te drukken en er blijkt er 1 niet leverbaar (ondankt dat er gewoon "op voorraad" zou zijn) wordt dat deel na weken wachten gewoon gecancelled en de rest wordt verstuurd voor de volle verzendkosten. Dat is dan niet meer te cancellen. Je 'bijbestelling' wordt dan voor het volle pond verstuurd zonder het item waar het eigenlijk om ging. Als je daar over klaagt zegt men : "Zo werkt dat bij Amazon". Dat was mijn laatste bestelling bij die tent.

Overigens komt dit inderdaad om de zoveel tijd boven, dit is een oude thread, die al een poos bestaat. Als iemand er in post dan gaat dat vanzelf. Zo werkt dat met een forum :)

celerontje

Quote from: riwi on October 16, 2009, 22:51:04
Play hoef je oko niet telkens je creditcard gegeven in te voeren. Gewoon met userid kan je bestellen.
Verassing: Dat kan bij Amazon ook! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Paul Landsmeer

Quote from: riwi on October 16, 2009, 22:51:04
Jij blijft (even hardnekkig als in je aanhang richting HDDVD destijds ;) ) jouw affiniteit met amazon en afkeer van play posten. Dat is je goed recht. Mijn ervaring is precies andersom, Play is voor mij OK en Amazon is een ballentent.

Nou nou, dat is wel heel kort door de bocht. Bovendien heb ik dat allemaal niet gezegd natuurlijk.

Ik bestel zowel bij Play als bij Amazon UK met veel plezier, beide zijn uitstekende online shops. Losse titels koop ik meestal bij Play, box sets en duurdere uitgaven bij Amazon, om er zeker van te zijn dat de douane niet meelift.

QuoteBij betalen van een DVD of Bluray blijft het bedrag vrijwel altijd onder de btw grens. Inderdaad is het zo dat Play verzendingen niet bundelt en gebeurt dit dus niet snel. Ook worden de pakjes niet bij de buren afgegeven, zoals vaak met Amazon, maar passen gewoon door de brievenbus.

Klopt, de grote verpakking is een nadeel van Amazon. Vandaar ook dat ik losse DVD's en Blu-Rays doorgaans bij Play bestel.

QuoteBij Play hoef je oko niet telkens je creditcard gegeven in te voeren. Gewoon met userid kan je bestellen.

Zoals al eerder opgemerkt hier: dat kan ook bij Amazon. Sterker nog, met hetzelfde user ID kun je bij alle Amazons in de wereld shoppen, inclusief je betaalgegevens!

QuoteAls je bij Amazon meerdere dingen besteld om de verzendkosten te drukken en er blijkt er 1 niet leverbaar (ondankt dat er gewoon "op voorraad" zou zijn) wordt dat deel na weken wachten gewoon gecancelled en de rest wordt verstuurd voor de volle verzendkosten. Dat is dan niet meer te cancellen. Je 'bijbestelling' wordt dan voor het volle pond verstuurd zonder het item waar het eigenlijk om ging. Als je daar over klaagt zegt men : "Zo werkt dat bij Amazon". Dat was mijn laatste bestelling bij die tent.

Je doet nogal dramatisch over dit voorbeeld, maar ik vind het nogal meevallen. Zo logisch is het helemaal niet dat als jij drie items bestelt, er twee kunt cancellen als er eentje niet leverbaar blijkt. Bovendien is de after sales service van Amazon ongeevenaard, zo weet ik uit ervaring.

QuoteOverigens komt dit inderdaad om de zoveel tijd boven, dit is een oude thread, die al een poos bestaat. Als iemand er in post dan gaat dat vanzelf. Zo werkt dat met een forum :)

Fijn dat je dat even uitlegt! Het is me nu glashelder hoe het werkt.

riwi

Quote from: Paull on October 18, 2009, 14:48:18
Je doet nogal dramatisch over dit voorbeeld, maar ik vind het nogal meevallen. Zo logisch is het helemaal niet dat als jij drie items bestelt, er twee kunt cancellen als er eentje niet leverbaar blijkt. Bovendien is de after sales service van Amazon ongeevenaard, zo weet ik uit ervaring.

Het probleem hiermee was juist dat niet ik de 2 items heb gecancelled, maar Amazon. En direct werd het derde item/bestelling definitief gemaakt. Ik zat online, zag de cancel mail binnenkomen en was direct al te laat met stoppen van de levering van het derde item. Volgens Amazon moest ik het dan maar terug sturen. Dit was overigens Amazon.com, maar later had ik precies hetzelfde nogmaal met Amazon.de. Ik gebruik Amazon nu alleen als het ergens anders niet te krijgen is, en dan alleen voor losse items.

Nog zoiets. Probeer bij amazon.com eens een ps3 te bestellen. Ze laten je het hele bestel proces afronden tot op het laatst dan komen ze tot de conclusie dat je uit de EU komt en ze deze spullen kennelijk niet buiten de VS verkopen. Maak dat dan gelijk vanaf het begin duidelijk zou ik zeggen. Je zit toch al ingelogd.

Tevens is de douane hitrate via amazon.com veel hoger dan met andere US webshops.

Ach ja ieder heeft zijn voorkeur en afkeer ;)

Paul Landsmeer

Quote from: riwi on October 20, 2009, 01:11:16
Nog zoiets. Probeer bij amazon.com eens een ps3 te bestellen. Ze laten je het hele bestel proces afronden tot op het laatst dan komen ze tot de conclusie dat je uit de EU komt en ze deze spullen kennelijk niet buiten de VS verkopen. Maak dat dan gelijk vanaf het begin duidelijk zou ik zeggen. Je zit toch al ingelogd.

Dan vrees ik dat je niet erg goed leest. Al jaren staat bij dit soort producten (lees: zo'n beetje alles wat niet een CD, DVD, BD of boek is) onder 'product details' als eerste: "Currently, item can be shipped only within the U.S. and to APO/FPO addresses." Het staat er dus gewoon.

Mocht je het willen nagaan: http://www.amazon.com/PlayStation-3-120-GB/dp/B002I0J4VQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=videogames&qid=1256023862&sr=8-1

QuoteTevens is de douane hitrate via amazon.com veel hoger dan met andere US webshops.

Klopt! De grote naamsbekendheid van Amazon is hier debet aan denk ik. Bij Amazon USA bestel ik ook nauwelijks meer, want de kans is simpelweg te groot dat je wordt aangeslagen (bij >22 EUR). Maar daar kan Amazon natuurlijk weinig aan doen.

riwi

Quote from: Paull on October 20, 2009, 09:37:04
Dan vrees ik dat je niet erg goed leest. Al jaren staat bij dit soort producten (lees: zo'n beetje alles wat niet een CD, DVD, BD of boek is) onder 'product details' als eerste: "Currently, item can be shipped only within the U.S. and to APO/FPO addresses." Het staat er dus gewoon.

't staat er inderdaad. 't is dat je het zei anders had ik het nog niet gevonden. Was al bezig met een screenshot om te laten zien dat het er bij mij niet stond :)
Verder onderaan, na allemaal reclame en aanbevelingen die ik niet lees.
Anyway ik hou er niet van en bestel er alleen als het ergens anders niet te krijgen is.

willem focus

Hoi,

Is het bij Play.com normaal dat het langer dan 10 dagen duurt voordat je je bestelling binnen hebt? :(

Duurt wel lang vind ik, heb Led Zeppelin en Keane onderweg en ben gewoon benieuwd. Ik heb zowieso wat dat betreft niet veel geduld. :laugh:

Groeten.......Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

riwi

8 dagen is normaal bij mij. maar een paar dagen langer kan gebeuren natuurlijk zeker als je er 2 weekenden in hebt.

Ik hoorde van een ander forumlid ook dat het bij hem wel eens langer duurde via play. Ik heb er zelf nog geen last van gehad gelukkig.

Audiofiel

#36
Quote from: Paull on October 18, 2009, 14:48:18
Ik bestel zowel bij Play als bij Amazon UK met veel plezier, beide zijn uitstekende online shops. Losse titels koop ik meestal bij Play, box sets en duurdere uitgaven bij Amazon, om er zeker van te zijn dat de douane niet meelift.

Ik heb anders al de postbode aan de deur gehad met een zending die door de douane was bestempelt als afkomstig uit de USA, terwijl deze van Amazon.co.uk afkomstig was. Of ik even wilde dokken.... :-X Ik heb de zending uiteindelijk geweigerd en zo mijn geld teruggekregen. :dozingoff:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paul Landsmeer

Quote from: Audiofiel on October 27, 2009, 22:38:21
Ik heb anders al de postbode aan de deur gehad met een zending die door de douane was bestempelt als afkomstig uit de USA, terwijl deze van Amazon.co.uk afkomstig was. Of ik even wilde dokken.... :-X Ik heb de zending uiteindelijk geweigerd en zo mijn geld teruggekregen. :dozingoff:

Soms verstuurt Amazon UK iets vanuit de VS, bijvoorbeeld als je een R1 DVD bestelt. Het staat er dan wel altijd bij op de site. Is dat het geval, dan kun je inderdaad alsnog invoerrechten verschuldigd zijn, dus ook hier geldt: goed lezen.

In jouw geval is er blijkbaar iets misgegaan, bij de douane (heffing) of bij Amazon (verzending). Mooi dat het zo soepel is opgelost daarna.

Audiofiel

Quote from: Paull on October 28, 2009, 10:17:19
Soms verstuurt Amazon UK iets vanuit de VS, bijvoorbeeld als je een R1 DVD bestelt. Het staat er dan wel altijd bij op de site. Is dat het geval, dan kun je inderdaad alsnog invoerrechten verschuldigd zijn, dus ook hier geldt: goed lezen.hh....

Het ging hier om een Regio 2 DVD-box Earth.... :-[

QuoteIn jouw geval is er blijkbaar iets misgegaan, bij de douane (heffing) of bij Amazon (verzending). Mooi dat het zo soepel is opgelost daarna.

Ik kan een dikke maand gezeur er over voordat het werd teruggestort helaas niet 'soepel' noemen. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paul Landsmeer

Quote from: Audiofiel on October 28, 2009, 10:48:39
Ik kan een dikke maand gezeur er over voordat het werd teruggestort helaas niet 'soepel' noemen. :-X

Waar lag de fout, bij de douane of bij Amazon?

rogue

Hier en hier ben ik wat bekender....

Tube-freak

Weet iemand hoe lang het duurt voordat play.com je film bezorgt.  Ik had een blu ray gekocht op 24 december maar nu nog steeds niets binnen.
Zou kunnen dat het door de feestdagen wat langer duurt ofzo...

Volgende kerst geef ik de postbode een nieuwe bril want hij bezorgt wel vaker post op het verkeerde adres.  Krijg ik post van de buren enzo.
Maar laten we maar hopen dat het gewoon een beetje lang duurt vanwege de feestdagen en het winterweer.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Kjelt

Quote from: Tube-freak on January  5, 2010, 12:17:18
Weet iemand hoe lang het duurt voordat play.com je film bezorgt.  Ik had een blu ray gekocht op 24 december maar nu nog steeds niets binnen.
Zou kunnen dat het door de feestdagen wat langer duurt ofzo...

Volgende kerst geef ik de postbode een nieuwe bril want hij bezorgt wel vaker post op het verkeerde adres.  Krijg ik post van de buren enzo.
Maar laten we maar hopen dat het gewoon een beetje lang duurt vanwege de feestdagen en het winterweer.

Mijn ervaring: kan door het jaar heen onder normale omstandigheden tot 2 weken voor brievenbus post duren en 3 a 4 weken voor een pakje dat niet door de brievenbus kan,
ECHTER met de kerstdagen mag je deze tijden met een factor 2 vermenigvuldigen. Ik wacht ook nog steeds op een pakje van amazon.com dat ik 11 december besteld heb, rustig afwachten.

Tube-freak

Als ik na 21 dagen nog niets heb ga ik eens rustig informeren.  Dat schijnt namelijk dat ze pas na 21 dagen eventuele klachten in behandeling nemen over niet ontvangen producten.  Maar hopelijk krij ik het voor die tijd al binnen.  (Alhoewel het schijnt wel dat de complete UK plat ligt op dit moment door het winterweer...).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

mausie

Zit ook op een 4 tal pakketjes te wachten van play. waarvan 3 op 23-12 mail ontvangen: your order has been posted.
Zal ook nog maar even wachten dan. Vorige keer was het er met een weekje of zo.
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

Kjelt

ter info, ik heb net vanmiddag een 3 BD pakket dus een niet brievenbuspakket van play mogen ontvangen ...... ff kijken , op de website staat 23/12 als verzenddatum , je zult hem dus deze week wel krijgen vermoed ik

Audiofiel

Quote from: Paull on October 28, 2009, 11:01:37
Waar lag de fout, bij de douane of bij Amazon?

Sorry dat ik je vraag nu pas zie, maar de fout lag uiteraard bij de douane... de produkten kwamen echt uit de UK!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Ronin79

Wou iemand iets weten over ondertitels ?

De meeste weet ik wel uit mijn hoofd, maar bij deze een lijst die up to date is:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59008

ps.

Waarom bestellen mensen bijvoorbeeld niet bij een Amazon ?
Play is vaak een stuk duurder. Bij Amazon betaal ik in ponden en niet in euro's ...  ;)


Tube-freak

Zo eindelijk mijn DVE HD basics blu ray binnen.  Duurde wel bijna 3 weken ipv van 3 tot 5 dagen maar hij is er eindelijk....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

rogue

Hier en hier ben ik wat bekender....