LEES DIT EERST OVER FILM REVIEWS !!!!!

Started by J.A.F._Doorhof, August 26, 2009, 22:34:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Misschien is het leuk om vanaf nu bij de film reviews een poll aan te maken met de volgende waarderingen :


1. Absolute aanrader
2. Goed tijdverdrijf
3. Matig
4. Slecht
5. Zonde van de tijd, uitgezet

Op deze manier krijgen we een soort van HTFORUM meter voor de kwaliteit van de film.

Als je mensen ziet die geen poll aanmaken probeer ze dan even hierop te wijzen aub.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ThomS

Lijkt me een goed plan  8)

Is het overigens niet logischer de nummering precies andersom te doen, dus 1 als slechtst en 5 als beste?

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik

#3
Quote from: ThomS on August 26, 2009, 22:55:49
Is het overigens niet logischer de nummering precies andersom te doen, dus 1 als slechtst en 5 als beste?
maak een poll
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ThomS

Quote from: Erik on August 26, 2009, 23:02:17
maak een poll

:P

Je kunt er beter nu nog over nadenken, want later kun je het niet meer aanpassen zonder veel gedoe. Dus vandaar mijn suggestie  ;). Bij films denk je nu eenmaal snel in sterren en meer sterren is nu eenmaal beter.

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Tube-freak

Films zijn sowieso smaak afhankelijk.  Ik heb al diverse films met IMDB rating 8+ proberen te kijken die ik gewoon niet trok.  Zullen best goede films zijn maar ik heb ze halverwege afgezet.  Soms zijn de films beter dan ik had verwacht en soms komt het precies overeen met de rating op IMDB.

Ik zou voorstellen om er gewoon van te zeggen wat je denk en niet al te ingewikkeld te doen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

reza

Wordt nu al soms gedaan door somige leden, ;) MOI :D
Ik geef films altijd een cijfer tussen 0 tot en met 10.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MaxxMark

Ik ben wel voor een poll. Maar dan moet je het mijns inziens gewoon simpel houden.

Voor je het weet sla je door (zoals ik nu al een beetje in mn hoofd doe ::)) en wil je dat leden aangeven van welke genres ze houden. Bij een review wordt aangegeven wat de (imdb) genres zijn. En indien een lid vote op een poll en zijn "voorkeurs genre's" komen overeen, dan wordt zijn stem zwaarder gewogen :)

Ik hou bijvoorbeeld niet zo heel erg van Oorlogsfilms (Sommigen kan ik wel waarderen) en dan lijkt het me niet meer dan logisch dat een negatieve vote op een poll van mij lager wordt gewaardeerd dan iemand die die hard oorlogsfilmfanaat is en inziet dat een bepaalde film super goed is, historisch correct en subliem uitgevoerd.

But thats me :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

wil

Heel goed idee, enne... laat de TS ook een (mini-)review erover geven dat net even iets verder gaat dan: "echt wel een waanzinnige dope film weetje, helemaal te gek!!"  :wacko:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

J.A.F._Doorhof

Sowieso hoop ik dat de TS een wat meer uitgebreidere review geeft, laat zeggen minimaal een regel of 10 moet toch lukken :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Als we toch bezig zijn...

Ik lees eigenlijk nooit reviews voordat ik naar de film ben geweest. Dit omdat ik bang ben dat er in de eerste regel meteen al spoilers staan.

Misschien dat een spoiler melding (of liever de spoiler knop) verplicht wordt gesteld.

(oh hier wilde ik een vorobeeld van de spoiler knop zetten, maar blijkbaar heb ik daar onvoldoende rechten voor...   :nopompom:)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Je kan gewoon een afbeelding invoegen, probeer maar!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

Quote
1. Absolute aanrader
2. Goed tijdsverdrijf
3. Matig
4. Slecht
5. Zonde van de tijd, uitgezet


Denk dat de TS uit Duitsland komt :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ebeltje3

Quote from: celerontje on August 26, 2009, 22:59:35
Gewoon zo laten. ;)

1 lijkt gevoelsmatig dichter bij 0 en mathematisch zeker te liggen dan 5, dus waarom een aparte waarderingsranking?

AVWP-Lovuh

Quote from: ThomS on August 26, 2009, 23:06:38
:P

Je kunt er beter nu nog over nadenken, want later kun je het niet meer aanpassen zonder veel gedoe. Dus vandaar mijn suggestie  ;). Bij films denk je nu eenmaal snel in sterren en meer sterren is nu eenmaal beter.

mee eens  :shaun: