Drag me to Hell

Started by J.A.F._Doorhof, August 26, 2009, 22:32:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waardering

Absolute aanrader
17 (33.3%)
Goed tijdsverdrijf
18 (35.3%)
Gemiddeld/matig
7 (13.7%)
Slecht
5 (9.8%)
Zonde van de tijd niet afgekeken
4 (7.8%)

Total Members Voted: 50

THX-UltraII

Ik download tegenwoordig de volledige BR rips dus zonder compressie en inclusief het DTS-master of True-HD signaal. Dit afspelen via mijn HTPC en bitstreamen naar m n versterker. Betere kwaliteit kun je niet krijgen hoor

THX-UltraII

o ja, en laten we niet met z n allen heilig boontje gaan uithangen als 90% van het forum alles van het net plukt.

J.A.F._Doorhof

Betere kwaliteit kun je wel krijgen.....
Afspelen via een high-end mediaspeler of de BD in een goede BD speler stoppen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: THX-ultraII on November  6, 2009, 09:30:36
o ja, en laten we niet met z n allen heilig boontje gaan uithangen als 90% van het forum alles van het net plukt.

Ik dus niet, ik huur of koop gewoon mijn films.
En als het een film is die de moeite waard is, dan bekijk ik hem in een goede D-cinema bioscoop.

Groet,

Bjorn

THX-UltraII

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  6, 2009, 09:31:16
Betere kwaliteit kun je wel krijgen.....
Afspelen via een high-end mediaspeler of de BD in een goede BD speler stoppen.


waar baseer je op dat de kwaliteit dan beter zou zijn dan een HTPC?

anton

Ik huur of koop ook alles, heb wel het geluk dat de videotheek om de hoek is en dat de eigenaar ook filmgek is  :P.
Voor 32 euro (kosten van een kaart) kun je 11 films huren, nix van te zeggen dus. Kan me voorstellen als je dat geluk niet hebt van een videotheek in de buurt dat je idd. gaat downloaden.
Ik heb een kennis die al sinds jaar en dag films van het net binnenhaalt en zweert bij de kwaliteit. Hij heeft nu echter Star Trek op BD. gekocht en zelfs hij geeft nu volmondig toe dat de kwaliteit van het origineel toch  ??? beter is dan de beste download. Zal altijd wel een discussiepunt blijven.......... ;D

THX-UltraII

Quote from: anton on November  6, 2009, 12:01:18
Ik huur of koop ook alles, heb wel het geluk dat de videotheek om de hoek is en dat de eigenaar ook filmgek is  :P.
Voor 32 euro (kosten van een kaart) kun je 11 films huren, nix van te zeggen dus. Kan me voorstellen als je dat geluk niet hebt van een videotheek in de buurt dat je idd. gaat downloaden.
Ik heb een kennis die al sinds jaar en dag films van het net binnenhaalt en zweert bij de kwaliteit. Hij heeft nu echter Star Trek op BD. gekocht en zelfs hij geeft nu volmondig toe dat de kwaliteit van het origineel toch  ??? beter is dan de beste download. Zal altijd wel een discussiepunt blijven.......... ;D

het is heel simpel: de meeste downloads in HD die je kan vinden op het net zitten rond de 7 tot 13Gb. Het beeld is dan flink compressed en je hebt een dts core of dolby digital track tot je beschikking. Daarnaast zijn er redelijk veel posters die 15 tot 20Gb versies posten van een film. Veel minder compressie van het beeld is hier het voordeel. En als laatste (als je contacten en zoekcapaciteiten goed zijn :)) krijg je de volledig niet-gecomprimeerde BR rips met 100% beeld en geluids replica van de BR. Deze zitten tussen de 25 en 50Gb. Deze zijn dus identiek aan de originele BR. Je kunt ervoor kiezen om deze te bakken op een BR schijfje maar het afspelen op een didicated HTPC (die er tegenwoordig weer veel anders uitzien, van binnen, dan een paar jaar terug) is ook een mogelijkheid. Ik heb 8Tb aan HDD dus voorlopig kan ik nog wel even door :)

J.A.F._Doorhof

Ik baseer dat op testen die ik zelf doe.
We verkopen nog steeds een behoorlijk aantal HT-PC's en zie ze dus ook regelmatig.
Beeld en geluid via een dedicated speler is gewoon beter, kan er weinig aan doen.

LET WEL.
Je moet een budget dedicated speler vergelijken met een goede HTPC, maar pak een Dune en vergelijk die en je ziet al snel een verschil vooral in diepte en rust en in de smoothness van pans.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Snowmaster

Quote from: anton on November  6, 2009, 12:01:18
zelfs hij geeft nu volmondig toe dat de kwaliteit van het origineel toch  ??? beter is dan de beste download. Zal altijd wel een discussiepunt blijven.......... ;D

Nee hoor, origineel is altijd beter. 
Veel zal afhangen van de set en persoonlijke waarneming, maar zelfs de beste downloads halen niet de kwaliteit van het origineel.  Regelmatig kijk ik in de bioscoop (moet dan wel geluidskwaliteit inleveren) of ik koop/huur een origineel.
In het laatste geval mis ik dan het grote doek. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

fastlex

Wat vinden jullie eigenlijk van de film?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

holco

Lijkt mij een goede film
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Ronin79

Geen idee, ik moet hem nog een keer kijken.

Maar naar wat stukjes op de pc te hebben bekeken (ja ... wat DVD files) heb ik de BR versie gekocht.
Hij lijkt me een erg goede film.  ;)

timp

De film begon aardig, echter waren het eerder 'vunzige' momenten dan 'spannende/enge' momenten. Ik heb de film dus niet echt spannend gevonden en het einde vond ik echt ondermaats.

Wat mij betreft een matige film.

clicquot

Drag me to Hell




De filmposter zag er leuk uit... en daar stopt het ook. Wat een flater die film!! Superdom verhaal, lachwekkende griezel scenes en dito filmeffecten.
Bankmeisje krijgt een vloek over haar omdat ze een lelijk foorwijf niet helpt met haar financiële situatie. Hoe krijgt ze de vloek weg? Punt andere film.
Hier en daar is de filmmuziek van Christopher Young wel te pruimen. De vioolmuziek is eenvoudig maar nice.

Snowmaster

De verhaallijn van veel horrorfilms is erg dun en dat geldt ook voor Drag me to hell.
Je moet deze film dus wel in zijn eigen genre plaatsen.
Als ik dat doe was de film zeker onderhoudend met een fantastische timing van de schokeffecten.
De special effects zijn niet van topkwaliteit en het einde is net te simpel, maar dat komt veel vaker voor bij deze films.
Als je liefhebber bent van dit genre behoor je hem zeker gezien te hebben, want je schrikt je regelmatig de pleuris  :D.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

DrSmith

Ik vond het een slechte film: nergens echt eng, vol cliché's en voorspelbaar.

Ik vind dat hij te goed is om lachwekkend te worden en te slecht om echt lekker te griezelen, zonde van mijn tijd.

lestat1234

vond hetzelfde als mijn voorganger.
tevens vond ik een hoop van de cgi effects niet al te best.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Lynxxx

Matige film. Opende stoer, paar leuke schrikeffecten, maar halverwege wordt het gewoon ronduit suf en lachwekkend. Erg jammer.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

squeek

ik heb em blindelings gekocht op blu ray en ik moet zeggen...........................................dat ik er spijt van heb  :( het begin was idd erg stoer, en ik vond  het meisje erg leuk acteren, net zoals justin long (zie ik altijd graag bezig) maar de horror was me iets te komisch gebracht waardoor het geloofwaardige kompleet weg was. althans het sleepte me totaal niet mee in het verhaal.

jammer, want als je een film als the gift kan maken dan had ie deze toch heel wat sterker kunnen maken.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mimic

He bah, ik zou hem gister gaan kijken met de wederhelft.... Na de scene dat dat oude vroutje zonder gebit aan de kin van de jonge dame zuigt MOEST ik direct een andere film opzetten :(
KEF LS50W - Velodyne DD12

Snowmaster

Ha,ha, dan is hij als horrorfilm zo slecht nog niet  :clapping:.

Nu klaagt iedereen hier wel, maar horror koop je toch ook niet op Blu Ray.... :o,
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

djm008

Ik vond het een goede film, maar had meer ingezeten denk ik. Het acteerwerk was soms niet al te denderend.

brixx22

dit is geen horror dit is gewoon zieke komedie. dat ouwe vrouwtje dat ligt te sabele omdat vervloekte meid der kin.

Maartje

Quote from: brixx22 on November 28, 2010, 15:33:41
dat ouwe vrouwtje dat ligt te sabele omdat vervloekte meid der kin.

huh ?  :notify:
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

devkon

Mja, wel even een doordenker  :angel:

Iets met oud vrouwtje wat aan het sabbelen is op de kin van de vervloekte meid... of zoiets  :popcorn:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }