15" Exodus Audio Tempest-X verstopt in een mooi modern meubel.

Started by ProXius, August 26, 2009, 19:07:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Ejorne on November 24, 2011, 17:44:01
Een boost van 3db zou ongeveer neerkomen op een benodigde verdubbeling van het vermogen. Maar dat is dus nodig om het geluid harder te laten spelen. Indien je alleen maar dempt en niet corrigeert op volume dan heb je geen extra vermogen nodig. Maar wat Bart bedoeld is in het geval eer wel gecorrigeerd wordt met volume. Bijvoorbeeld, je komt op 80db op 20hz maar je wilt naar de 83. Dan maakt het voor het benodigde vermogen niet veel uit of je dit bereikt door te bootsten op 20hz of door de rest te dempen en dan het volume verder open te zetten.
Das duidelijk,er leiden meerdere wegen naar Rome,maar we komen er allemaal

Bart_M

Quote from: Ejorne on November 24, 2011, 17:44:01
Maar wat Bart bedoeld is in het geval eer wel gecorrigeerd wordt met volume. Bijvoorbeeld, je komt op 80db op 20hz maar je wilt naar de 83. Dan maakt het voor het benodigde vermogen niet veel uit of je dit bereikt door te bootsten op 20hz of door de rest te dempen en dan het volume verder open te zetten.

Inderdaad. Anders verwoord is dat precies wat ik bedoel.

QuoteVolgens mij heeft de voorkeur voor dempen in plaats van boosten te maken met de kans op clippen van het bronsignaal. Als je een bronsignaal met een toon van 20Hz op 0dB gaat boosten loop je kans dat het signaal gaat klippen. Dit signaal gaat vervolgens naar de versterker en wordt daar in klippende vorm versterkt doorgestuurd naar de speaker. Wanneer je de rest van het bronsignaal dempt dan blijft de toon van 20Hz op 0dB en zal niet klippen. Als de versterker in dat geval sterk genoeg is om toch het aantal benodigde db's te halen dan heb je dus het doel bereikt zonder clipping...

Je moet goed opletten of je versterker niet clipt, maar je wilt het signaal zo hard mogelijk de Behringer in sturen. Deze werkt nl digitaal, dus hoe meer analoog signaal dat je in kan sturen, hoe meer resolutie je krijgt in het digitale domein.

morca

Ok goed om te weten van dat ingangsignaal ,met muziek staat de film iets boven gemiddeld op de amp,maar bij film staat hij wel een stukje harder.

Ik wilde pas al iets aan de gain vd 1124 stellen, maar als ik zo hoor kan ik beter mijn receiver de 1124 hard in laten sturen.
Dat is weer even hele nuttige info voor mij,Thanks Bart.