15" Exodus Audio Tempest-X verstopt in een mooi modern meubel.

Started by ProXius, August 26, 2009, 19:07:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: ProXius on September 22, 2011, 20:41:26
Woei, zo'n iNuke 1000DSP ziet er al niet verkeerd uit zeg... Misschien toch maar eens over na denken. :)
Of moet ik meer denken aan een 3000DSP?

Die 1000 is waarschijnlijk minder krachtig dan je huidige amp. Het zijn namelijk maximaal vermogens die behringer opgeeft. Gelukkig had ik het net op tijd gezien voordat ik er eentje als vervanger op mijn hypex ds4.0 kocht.
Ook de dempingsfactor is een heel stuk lager met 140 dan mijn hypex met 1000.

Kortom de iNuke1000 zou voor mij een forse stap achterwaarts zijn in plaats van voorwaarts... Voor jou denk ik ook.

Dus een 3000 kun je misschien overwegen of zelfs een 6000.
Houd ook rekening met de fan die nogal lawaaierig is. Maar die is te vervangen door een stillere.

AbZ

Quote from: ProXius on September 22, 2011, 20:41:26
Woei, zo'n iNuke 1000DSP ziet er al niet verkeerd uit zeg... Misschien toch maar eens over na denken. :)
Of moet ik meer denken aan een 3000DSP?
Hebben een continu draaiende fan  :notify:

Kijk voor thuisgebruik ook ff naar Crown XLS, die zijn veel stiller.
Hier draait de fan alleen wanneer nodig (dus als je veel lawaai maakt :) ).

Damping factor van 1000 bij Hypex gaat nergens meer over geloof ik.  Heb je toch niet nodig?

Ejorne

Quote from: AbZ on September 22, 2011, 21:40:21
Damping factor van 1000 bij Hypex gaat nergens meer over geloof ik.  Heb je toch niet nodig?

Ik weet het niet, misschien niet nee. Maar het viel me op toen deze factor van de hypex elders werd benoemd...


AbZ

Het betekent vooral dat de Hypex een enorm lage uitgangsimpedantie heeft.

Zie ook attachment voor artikeltje (stond toevallig nog op m'n laptop).

Ejorne

Quote from: AbZ on September 22, 2011, 22:05:53
Het betekent vooral dat de Hypex een enorm lage uitgangsimpedantie heeft.

Zie ook attachment voor artikeltje (stond toevallig nog op m'n laptop).

Okay, volgens dat stukje is een factor van 20 voldoende. In dat geval voldoen de behringer en hypex beide ruimschoots aan de eis.
Maar het opgegeven maximaal in plaats van RMS vermogen van 1000 watt en de aanwezige fan maken het nog steeds niet echt een vooruitgang op mijn hypex denk ik...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die vermogens zich tot elkaar verhouden van de hypex DS4 met 400 watt rms en de behringer met 100 wat max. Geeft die behringer bijvoorbeeld meer richting de 250 watt rms of zal het meer naar de 600 gaan? Is daar een berekening voor? Het zal wel niet of vereist meer gegeven want hoeveel mogelijkheden tot het specificeren van maxmimaal vermogen bestaan er bijvoorbeeld?  :hmmm:

AbZ

Quote from: Ejorne on September 22, 2011, 22:29:22
Okay, volgens dat stukje is een factor van 20 voldoende. In dat geval voldoen de behringer en hypex beide ruimschoots aan de eis.
Maar het opgegeven maximaal in plaats van RMS vermogen van 1000 watt en de aanwezige fan maken het nog steeds niet echt een vooruitgang op mijn hypex denk ik...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die vermogens zich tot elkaar verhouden van de hypex DS4 met 400 watt rms en de behringer met 100 wat max. Geeft die behringer bijvoorbeeld meer richting de 250 watt rms of zal het meer naar de 600 gaan? Is daar een berekening voor? Het zal wel niet of vereist meer gegeven want hoeveel mogelijkheden tot het specificeren van maxmimaal vermogen bestaan er bijvoorbeeld?  :hmmm:
Meestal wordt een hoger minimum aanbevolen maar met een df meer dan 100 zit je echt wel goed geloof ik.  Er is redelijk veel over te vinden; heb dat ooit een beetje uitgeplozen (vandaar dat ik het artikeltje nog had).  De message is doorgaans dat deze df als 'mooie spec' een tijd lang zwaar is gehyped en verkeerd begrepen.

Ik denk dat die Behringer een heel eind komt met die 1kW, maar maximaal vermogen kan idd nogal verschillend gespecificeerd worden.  Op 1kHz gemeten of full range?  Continu of piek?  Enzovoort.  Staat er wel bij als het goed is...  maar er worden lang niet altijd dezelfde details genoemd  :(


yorkie13

De X15 schijnt het beste te presteren bij een 4 ohm gebruk.

Ga ik ook doen denk ik daar de BASH map dat makkelijk aan kan.

skyfox

Quote from: Clifdon on September 22, 2011, 20:34:24
Hij wilde geen pa bak zei hij geloof ik toch ?:)

Hij wil geen "lelijke" PA bak. Ik vind de iNukes niet direct lelijk. Maar ieder zn ding natuurlijk.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Clifdon

Hmm je hebt misschien gelijk. Ik heb overigens niets tegen de iNukes. Ik ga in de toekomst waarschijnlijk ook een iNuke3000DSP aanschaffen. Ik vind het goede apparaten. Voor het geld leveren ze volgens mij voldoende vermogen.

ProXius

Vooral door de DSP functie vind ik ze best interessant. Maarja, als ik dan bedenk hoe vaak ik de sub gebruik...  :-\
Misschien als ik de reckhorn leuk kan verkopen en er zo'n iNuke 3000DSP tweedehands op de markt komt.  :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

daxie

Quote from: ProXius on September 23, 2011, 13:27:54
en er zo'n iNuke 3000DSP tweedehands op de markt komt.  :D

Dan zal je me toch voor moeten zijn :p

Ejorne

haha, straks wordt de tweedehands prijs hoger dan de nieuwprijs...  :P

morca

Quote from: Ejorne on September 23, 2011, 18:13:41
haha, straks wordt de tweedehands prijs hoger dan de nieuwprijs...  :P
Ik heb vandaag classe D gezien waar ik de nieuwe klemmen gehaald heb,jammer genoeg draaide die niet op 4 ohm mono anders had je wel mogen testen denk ik.

Misschien eens de moeite waard om daar even te kijken,praten of je wat testen mag als hij nog meer heeft staan

Als die DS 4 maar niet duurder word  :tongue2:

Ejorne

Quote from: morca on September 23, 2011, 18:40:51
Ik heb vandaag classe D gezien waar ik de nieuwe klemmen gehaald heb,jammer genoeg draaide die niet op 4 ohm mono anders had je wel mogen testen denk ik.

Misschien eens de moeite waard om daar even te kijken,praten of je wat testen mag als hij nog meer heeft staan

Als die DS 4 maar niet duurder word  :tongue2:

Wie, wat en waar?  ;D

morca

Je weet wel waar ik laatst de speaker aansluitingen gehaald heb,hij vroeg nog of de bandpass het goed deed,nog even zitten ouwehoeren met hem was wel lachen.

Hij vertelde over zijn eerste sub 25 jaar geleden ong,draaide hij een onweer cdtje zag hij ze buurvrouw de was binnenhalen.
na de radio zacht te zetten hoord hij zijn buurvrouw,hee waar is dat onweer opeens de lucht is blauw  :D echt even heel hard gelachen


Ejorne

Quote from: morca on September 23, 2011, 18:54:24
Ps je moet die DS4 nog wel even uit je onderschift halen,dat klopt niet meer  :D  :clapping:

Ja op zich nog wel. Ik heb hem nog en heb nog geen andere. Dat hij nu even uitgeleend is en waarschijnlijk blijft staan is natuurlijk wel waar.  :P
Verder zie ik dat mij s97 er ook nog tussen staat, die is er ook niet meer en de dune lite staat er nog niet tussen... Ach, binnenkort maar eens updaten. Nu eerst DJ in bed stoppen...  ;D

Bart_M

Quote from: RA SUBS on September 23, 2011, 10:21:40
De X15 schijnt het beste te presteren bij een 4 ohm gebruk.

Ga ik ook doen denk ik daar de BASH map dat makkelijk aan kan.


De parameters die worden opgegeven gelden voor gebruik met de coils in serie.
Je kan ze ook parallel zetten of 1 gebruiken, maar dan moet je wel de boel opnieuw meten.

yorkie13

 :pompom:Je bedoeld waarschijnlijk met de Voicecoils parallel gemeten, dus 4 ohm
Staat ook in de link in mijn topis

Bart_M

Ik ken de woofer niet, dus ik weet niet de waarde van een VC. Maar er zit dus verschil tussen, en wellicht wordt de kist groter of kleiner bij verschillend gebruik.

yorkie13

zie onderstaande quote


Performance
Operational Specifications: With Voice coils in parallel. Measured with Praxis @ sea level, @ 55 deg. F, drive voltage >1.5V. The driver is broken-in with 12 Hours of operation with a 20Hz sine wave near full excursion. A 12AWG jumper cable is used to connect the voice coils.

morca

Quote from: Ejorne on September 23, 2011, 19:34:25
Ja op zich nog wel. Ik heb hem nog en heb nog geen andere. Dat hij nu even uitgeleend is en waarschijnlijk blijft staan is natuurlijk wel waar.  :P
Verder zie ik dat mij s97 er ook nog tussen staat, die is er ook niet meer en de dune lite staat er nog niet tussen... Ach, binnenkort maar eens updaten. Nu eerst DJ in bed stoppen...  ;D
Is de speler kapot  :o

Ja de amp is nog niet betaald maar ik heb hem er vast bijgezet,je komt hem niet halen wegens drukte en het mij matsen  :thumbs-up:
Als je geen nieuwe koopt denk er even over dan bestel ik vd week een nieuwe anders zit ik zonder opeens  :D

Ejorne

Quote from: morca on September 23, 2011, 20:58:41
Is de speler kapot  :o

Ja de amp is nog niet betaald maar ik heb hem er vast bijgezet,je komt hem niet halen wegens drukte en het mij matsen  :thumbs-up:
Als je geen nieuwe koopt denk er even over dan bestel ik vd week een nieuwe anders zit ik zonder opeens  :D

Nee, de speler is niet kapot. Onthoudt al wel een hele tijd de instellingen niet wanneer de stroom eraf is geweest. De speler staat nu bij mijn moeder (altijd onder stroom, geen master-slave stekkerblok en zo) omdat hij hier 'weggespeeld' is door de Dune...

Mocht ik geen nieuwe kopen dan zal ik dat tijdig zeggen en wachten totdat jij de bestelling binnen heb aleer ik hem terug wil...   ;)


Clifdon

Quote from: Ejorne on September 23, 2011, 22:38:21
Nee, de speler is niet kapot. Onthoudt al wel een hele tijd de instellingen niet wanneer de stroom eraf is geweest. De speler staat nu bij mijn moeder (altijd onder stroom, geen master-slave stekkerblok en zo) omdat hij hier 'weggespeeld' is door de Dune...

Mocht ik geen nieuwe kopen dan zal ik dat tijdig zeggen en wachten totdat jij de bestelling binnen heb aleer ik hem terug wil...   ;)
queeste van een nieuw batterijtje of nieuwe condensator toch? Al weet ik niet of het makkelijk te achterhalen is welke zorgt voor de stroom van het memory?