Sanders Ht-& Stereoset

Started by Xander32, August 25, 2009, 20:28:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

#1000
Niet elk toestel is idd even goed,ik heb ook wel eens ergens gesport waar de app niet fijn zijn.
Vd maand ga ik weer naar me oude sportschool,na een pauze van dik een jaar het toch weer proberen.

Mooi klote Sander,doe rustig,1 voordeel veel muziek luisteren nu,alhoewel meer bewegen een betere remedie is
Sterkte !!!

Ik weet trouwens wel waarom Sander zelf is gegaan,als het een poosje goed gaat wil je ook wel weer eens vanouds in de auto stappen en wat gaan doen,soms gaat dat fout,weet er alles van.

Xander32

Quote from: morca on December  1, 2011, 21:22:11
Niet elk toestel is idd even goed,ik heb ook wel eens ergens gesport waar de app niet fijn zijn.
Vd maand ga ik weer naar me oude sportschool,na een pauze van dik een jaar het toch weer proberen.

Mooi klote Sander,doe rustig,1 voordeel veel muziek luisteren nu,alhoewel meer bewegen een betere remedie is
Sterkte !!!

Ik weet trouwens wel waarom Sander zelf is gegaan,als het een poosje goed gaat wil je ook wel weer eens vanouds in de auto stappen en wat gaan doen,soms gaat dat fout,weet er alles van.
Gelukkig heb ik er de laatste 4 jaar amper hinder van ondervonden hoor. Alleen eind vorig jaar weer een x: heb toen m`n ma geholpen met sneeuwruimen. Bleek geen goed idee achteraf 8). Maar genoeg daarover.

Back on topic: iemand nog advies betreft een y-splitter en/of een y-kabel?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32








Opmerkelijk hoe gemakkelijk de 2e sub was te plaatsen en te integreren. Vandaag alle tijd om te genieten 8).



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Prachtig zeg :wub:. Ook een vrij unieke set zo met de 2 subs. Kom het eigenlijk niet vaak tegen.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#1004
Quote from: Maro on December  2, 2011, 10:12:08
Prachtig zeg :wub:. Ook een vrij unieke set zo met de 2 subs. Kom het eigenlijk niet vaak tegen.
Dank voor het compliment, ik ben er (prestaties en looks) dan ook erg blij mee.

Begrijpen doe ik het wel dat je een opstelling met 2 subs weinig tegen komt; i.p.v. de (dure) aanschaf van een 2e sub zullen de meesten de overstap maken naar zuilspeakers. Dat was voor mij ook de afweging. Afscheid nemen van de 718`s + de Velodyne, deze inruilen op een set MD-1 dmd, of zo doordraaien met 1 sub en/of in de toekomst een 2e sub bijplaatsen. Daarnaast is voor een groot aantal audiofielen een sub in een stereo-keten nog steeds vloeken in de kerk. Zij hebben waarschijnlijk bij een sub nog steeds het beeld van zo`n bonkende grote zwarte kist, zonder enige vorm van beschaving ... (hoe lang hebben jij en Andre destijds niet op mij in moeten praten, om mij over te halen de BK high-level mee te laten spelen in `t stereo ::)).

Maar ik heb gekozen voor een 2e sub omdat;
* ik nog steeds erg gecharmeerd ben van de 718`s, zeker ook hier in m`n nieuwe huisje,
* op deze wijze de voordelen van een monitor (afbeelding) t.o.v. een zuilspeaker behouden blijft,
* de nadelen van een monitor (fundament) t.o.v. een zuilspeaker, zo niet meer zal spelen,
* ik met deze opstelling meer mogelijkheden heb om de bass te beinvloeden dan met zuilspeakers,
* er mij een heel aantrekkelijk bod werd gedaan, betreft de aanschaf van een nieuwe Velodyne,
* op deze wijze het geheel naar een hoger plan getild wordt; de aanschaf van een MD-1 zal veel meer een sidegrade zijn geweest,
* ik er mij bewust van ben dat als ik echt een stap vooruit wil maken, ik bij voorkeur een geheel nieuwe set dien op te bouwen, waarin meer samenhang en synergie. Die gedachten heb ik al langer en die werden gisteren bevestigd bij BB&G.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Goed overwogen maar ja zo kennen we jou ook.  :D

Moet zeggen dat samen met je mooie kast en het uit het zicht hebben van de set het er allemaal erg minimalistisch en daarom juist prachtig uitziet.

Complimenten voor je goede smaak.. :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on December  2, 2011, 10:47:52
Goed overwogen maar ja zo kennen we jou ook.  :D

Moet zeggen dat samen met je mooie kast en het uit het zicht hebben van de set het er allemaal erg minimalistisch en daarom juist prachtig uitziet.

Complimenten voor je goede smaak.. :worship:
Minimalistisch ... mijn vriendin had daar eerst heel andere ideeën over toen ik met mijn, in haar ogen gigantische (en foeilelijke) speakers kwam aan lopen. Om het nog maar niet te hebben over het belachelijke grote scherm van Pana ;D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

high-q

Quote from: Xander32 on December  2, 2011, 11:04:42
Minimalistisch ... mijn vriendin had daar eerst heel andere ideeën over toen ik met mijn, in haar ogen gigantische (en foeilelijke) speakers kwam aan lopen. Om het nog maar niet te hebben over het belachelijke grote scherm van Pana ;D.


Sander.


Maar goed dat het uiteindelijk door de schoonheidscommissie is gekomen. Ziet er inderdaad erg mooi uit zo!   ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

Quote from: high-q on December  2, 2011, 11:41:56

Maar goed dat het uiteindelijk door de schoonheidscommissie is gekomen. Ziet er inderdaad erg mooi uit zo!   ;D
Dank u.

Betreft de schoonheidscommi: samenwonen is compromieën aangaan he 8).



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

high-q

Quote from: Xander32 on December  2, 2011, 12:39:32
Dank u.

Betreft de schoonheidscommi: samenwonen is compromieën aangaan he 8).

Sander.


Wat moest je er voor inleveren dan?  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

Quote from: high-q on December  2, 2011, 14:01:09

Wat moest je er voor inleveren dan?  :D
De Achterhoek 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

Lijkt me geen moeilijke keuze  :D

Xander32

#1014
Quote from: RA SUBS on December  2, 2011, 15:19:59
Lijkt me geen moeilijke keuze  :D

Nu moet ik wel tante Rikie missen :nervous:




(voor alle niet-Achterhoekers en andere cultuurbarbaren: zij is de mascotte van de Zwarte Cross)



:D Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Quote from: Xander32 on December  2, 2011, 16:22:38
Nu moet ik wel tante Rikie missen :nervous:


(voor alle niet-Achterhoekers en andere cultuurbarbaren: zij is de mascotte van de Zwarte Cross)



:D Sander.

Je lijkt me bepaald niet het type Zwarte Cross ganger, of laat mijn kennelijk beperkte mensenkennis me in de steek hier?
Wel een gruwelijk lekker mokkel trouwens,  :angel:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Martijnst1990

Prachtige upgrade weer Sander! Echt een hele mooie set om te zien en zo zal hij ongetwijfeld ook klinken :) Heb nog nooit Ushers gehoord, maar na alle positieve berichten op het forum kan het niet anders dan erg mooi zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Quote from: Pinohelmond on December  2, 2011, 16:43:06
Je lijkt me bepaald niet het type Zwarte Cross ganger, of laat mijn kennelijk beperkte mensenkennis me in de steek hier?
Wel een gruwelijk lekker mokkel trouwens,  :angel:
Nja, ik mag graag naar de Zwarte Cross gaan maar als jij het beeld hebt van een (stereo-type) onbehouden, onbenullige, zwetende, ongewassen, met bier gooiende, door de blubber rollende, oerkreten uitslaande, continue boerende, manta-rijdende en van een matje i.d. nek voorziene mid-twintiger; dat ben ik idd. niet. Maar dat zegt wat minder over jouw mensenkennis en wat meer over jouw beeld van de gemiddelde Zwarte Cross-bezoeker ;).


:D Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Touché  :D
Al doet de landelijke media ook weinig poging een ander beeld neer te zetten van de gemiddelde Zwarte Cross bezoeker.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room


Xander32

Quote from: Martijn90 on December  2, 2011, 16:50:03
Prachtige upgrade weer Sander! Echt een hele mooie set om te zien en zo zal hij ongetwijfeld ook klinken :) Heb nog nooit Ushers gehoord, maar na alle positieve berichten op het forum kan het niet anders dan erg mooi zijn.
Je mag gerust een x komen luisteren naar de Ushers.

Quote from: morca on December  2, 2011, 17:55:28
Prachtig Sander,oogt zeer mooi en strak  :thumbs-up:
Dank u, dank u.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Staat er mooi bij Sander. Ik hou wel van symmetrie. Helaas geen ervaring met stereosubs. Bjorn of Garmt misschien?

En als je vriendin het allemaal teveel vindt worden, dan laat je gewoon mijn topic zien :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: HTip on December  3, 2011, 08:43:38
Staat er mooi bij Sander. Ik hou wel van symmetrie. Helaas geen ervaring met stereosubs. Bjorn of Garmt misschien?

En als je vriendin het allemaal teveel vindt worden, dan laat je gewoon mijn topic zien :D
Van betreffende heren al een advies gekregen aangaande het uitgangsignaal pre-outs A5, welke ik heb overgenomen (2 stuks splitters). En voordat ik de 2e sub heb gekocht is dit vanzelfsprekend eerst uitvoerig besproken in de interieurcommissie, waarin m`n vriendin de rol van voorzitter op zich heeft genomen ;D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Mooie opstelling Sander. Je set ziet er keurig uit zo.

Xander32

Quote from: Alex Groningen on December  3, 2011, 10:56:52
Mooie opstelling Sander. Je set ziet er keurig uit zo.
Dank je Alex, ben er zelf ook happy mee.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT