Sanders Ht-& Stereoset

Started by Xander32, August 25, 2009, 20:28:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Bas Akkerman on November 15, 2011, 21:12:44
Mooi verwoord Sander. Het is ook precies hetgeen ik in een subwoofer zoek.
Wat hebben jullie een hoop M&G's zeg! Wel tof hoor!
Ja gaaf he,ik zag toevallig net Sander op de lijst staan bij HTip.

Ze zijn er druk mee  :thumbs-up:

Xander32

#951
Quote from: morca on November 15, 2011, 19:16:32
Ik ga binnenkort weer sporten,hopelijk zit ik dan volgend jaar nog eens bij je aan de koffie   ;)
You`re welcome.

Quote from: Bas Akkerman on November 15, 2011, 21:12:44
Mooi verwoord Sander. Het is ook precies hetgeen ik in een subwoofer zoek.
Wat hebben jullie een hoop M&G's zeg! Wel tof hoor!
Momenteel heb ik voor een periode wat meer tijd omdat ik in een overgang zit tussen twee banen - ik heb mij vanaf morgenaaf tot begin januari een aantal weekjes verlof gegund 8). Even helemaal niets, mijn agenda zoveel als mogelijk leeg houden en per dag doen hetgeen in mij opkomt. Uitzonderingen betreft agendabeheer zijn de M&G`s.

En als jij een x in de omgeving West Maas & Waal bent; kom gerust ff an.

Quote from: HTip on November 15, 2011, 21:07:44
Gelukkig heb je je leefstijl kunnen aanpassen. Ik vraag dan wel af of je een hele dag bij mij in een bioscoopstoel kan zitten. Maar dat zien we tegen die tijd wel. Even een stukje lopen kan natuurlijk altijd.
Een dag(-deel ) is geen probleem, en idd. soms ff de benen strekken is afdoende om gezeur te voorkomen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#952
Vanmorgen de LAT mk1 (netsnoer) weer achter de CD-1 gezet; een identieke ervaring als voorgaande keer. Resume; de mkI blijft achter de Velo en de mkII zowel op de CD-1 als de A5.

Tevens de Velodyne nog wat verder kunnen finetunen, d.w.z. de integratie er van; crossover wat lager gezet (46 Hz.) en de gain idem (16). Ik had de set door omstandigheden een week niet aan gehad, als je dan weer een ochtend gericht gaat luisteren vallen "accenten" (positief dan wel negatief) sneller op. Wat ook weer snel helder werd; het klinkt nu toch wel erg lekker :).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Goed bezig, Sander! De integratie van een sub zit 'm in de details. Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: HTip on November 20, 2011, 00:00:03
Goed bezig, Sander! De integratie van een sub zit 'm in de details. Veel luisterplezier :music:
Klopt, momenteel betreft het idd. vooral de finetuning van de set. Dat betekent minimale stapjes, kleine verschuivingen.

Maar de komende tijd vooral genieten van hetgeen de set voortbrengt :clapping:. En zoals reeds aangegeven ben ik daar zeer content mee.
Investeringen gaan voorts alleen plaatsvinden in software (en laat ik nou een ellenlange whislist hebben bij o.a. cdwow.nl ;D).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Kan daar weinig anders op zeggen dan "geniet ze" en dat doe ik dan ook maar.

Veel plezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#956
Vandaag bij 2 muziekvrienden in de Achterhoek geweest. Beiden hadden het e.e.a. aan diens set gewijzigd. De betreffende upgrades uitvoerig bekeken, gezellig bijgepraat en de nodige software bekeken en gehoord. Helemaal goed :clapping:.

Ook weer 4 titels aan m`n software wishlist kunnen toevoegen;
* Lester Bowie - The Great Preteneder (cd)
* Rodrigo Y Gabriela - The Album (cd)
* Agnus & Julie Stone - Downe The Line (cd)
* Eddie Vedder - Water On The Road (bd)



Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Goed dat je weer door die mist thuis bent gekomen, zit hier nu ook aardig dicht.

Was weer gezellig!


drees62

Quote from: Xander32 on November 21, 2011, 19:49:26
Vandaag bij 2 muziekvrienden in de Achterhoek geweest.


Overigens kun je een echte Tukker bijna niet erger beledigen dan te verkondigen dat Enschede in de Achterhoek ligt  :devil: :devil:

Gelukkig ben ik van origine een . . . Achterhoeker  ;D ;)

Xander32

Quote from: drees62 on November 21, 2011, 20:09:35
Overigens kun je een echte Tukker bijna niet erger beledigen dan te verkondigen dat Enschede in de Achterhoek ligt  :devil: :devil:

Gelukkig ben ik van origine een . . . Achterhoeker  ;D ;)
Oja; een tukker ...  maarre; das toch allemaal hetzelfde :D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

2 van die gasten die het bier in het haar gieten,en de lege flesjes laten vliegen  :D
Of geen normaalfan,s ,dat heuken was nog eens wat,ik had gordels om me schoenen anders stond je er soms naast  :D

MarkD

Quote from: Xander32 on November 21, 2011, 20:12:05
Oja; een tukker ...  maarre; das toch allemaal hetzelfde :D.

Ga je mond spoelen! :devil: Bij voorkeur met Grolsch. Alhoewel die inmiddels in Tukkerland gemaakt wordt en niet half zo lekker meer is. :( ;)

Quote from: morca on November 21, 2011, 20:25:13
heuken

Het is geen heuken, maar høken... Niet uit te spreken door mensen die aan de verkeerde kant van de IJssel wonen. :D
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

morca

Quote from: MarkD on November 21, 2011, 21:16:28
Ga je mond spoelen! :devil: Bij voorkeur met Grolsch. Alhoewel die inmiddels in Tukkerland gemaakt wordt en niet half zo lekker meer is. :( ;)

Het is geen heuken, maar høken... Niet uit te spreken door mensen die aan de verkeerde kant van de IJssel wonen. :D
je hebt gelijk,stom van me.
De spraak gaat aardig hoor,was het wel even vergeten,het echte høken nog niet.
Als bij ons Oerendhard gedraaid werd,ging je 2 bier halen 1 om te zuipen en 1 in dat lange haar.
En dan høken tot je kleren er soms bijhingen als vodden  :D
Ach toen was het leuk,nu schiet het bijna in me rug vd gedachte  :clapping:

MarkD

Same here. Drink mijn biertje nu ook liever op ipv ermee te gooien. ;)

Maar back ontopic: heb je de integratie met de sub nu helemaal voor elkaar? Ik ben daar zelf in het verleden wel eens een hele tijd mee bezig geweest, maar nooit echt naar het zin gekregen. Nu is mijn Rel Storm natuurlijk niet echt top (had toen ook andere fronts, nu is het echt helemaal niet meer in verhouding). Het zal wel een hoop schelen met zo'n snelle supersub als de Velodyne.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

morca

Wel gaaf idd Sander dat het zo loopt,de Velo heeft ook een EQ die je hebt laten draaien toch?
Je kantelpunt staat wel laag vond ik,geven je Ushers nog zoveel laag weer?

Xander32

#966
Quote from: morca on November 21, 2011, 20:25:13
2 van die gasten die het bier in het haar gieten,en de lege flesjes laten vliegen  :D
Of geen normaalfan,s ,dat heuken was nog eens wat,ik had gordels om me schoenen anders stond je er soms naast  :D
Hey pas op jij  >:D ... ik ben ook een geboren en getogen Achterhoeker >:(, kom van oorsprong uit het wereldse plaatsje waar jaarlijks het bruutste festival van ons landje plaatsvindt:






Enne, heuken schrijf je als: høken.



;) Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on November 22, 2011, 09:03:42
Hey pas op jij  >:D ... ik ben ook een geboren en getogen Achterhoeker >:(, kom van oorsprong uit het wereldse plaatsje waar jaarlijks het bruutse festival van ons landje plaatsvindt:






Enne, heuken schrijf je als: høken.



;) Sander.

Jij hebt ook je portie høken wel gehad geloof ik  ;)
zwarte cross ,gaaf man daar zie je de gekste dingen  :thumbs-up:

Pinohelmond

Quote from: Xander32 on November 21, 2011, 19:49:26
Vandaag bij 2 muziekvrienden in de Achterhoek geweest. Beiden hadden het e.e.a. aan diens set gewijzigd. De betreffende upgrades uitvoerig bekeken, gezellig bijgepraat en de nodige software bekeken en gehoord. Helemaal goed :clapping:.

Sander.



Ook de audyssey PRO meting ervaren? Wat was je indruk daar van? 
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#970
Quote from: Xander32 on November 18, 2011, 16:54:28
... Tevens de Velodyne nog wat verder kunnen finetunen, d.w.z. de integratie er van; crossover wat lager gezet (46 Hz.) en de gain idem (16) ...

Sander.

Quote from: MarkD on November 21, 2011, 22:44:51
... Maar back ontopic: heb je de integratie met de sub nu helemaal voor elkaar? Ik ben daar zelf in het verleden wel eens een hele tijd mee bezig geweest, maar nooit echt naar het zin gekregen. Nu is mijn Rel Storm natuurlijk niet echt top (had toen ook andere fronts, nu is het echt helemaal niet meer in verhouding). Het zal wel een hoop schelen met zo'n snelle supersub als de Velodyne.


Oke, het kan dus toch nog beter ...

Ik dacht dat ik de Velo goed had geintegreerd, op het gehoor klonk het namelijk niet verkeerd. Echter, gisteren middels de remote (die zouden ze verplicht bij iedere sub moeten leveren!) met de fase aan het spelen  :o.
Deze stond op 270° , dat klonk eerst het lekkerste maar toen ik de fase gisteren op 0° had staan was daar opeens meer druk en definitie ... Dan ook de rest maar eens nazien; resultaat is dat de gain en de crossover tevens zijn bijgesteld.
De cross staat nu nog een tandje lager (44 Hz. i.p.v. 46) en de gain heeft een flinke schop gehad (30 i.p.v. 16).

Toch een vak apart een sub integreren 8).

Nu maar weer eens een tijdje met deze instellingen draaien. Zo verging het mij ook met de BK - die heb ik een paar keer moeten bijstellen. Toen die op het gehoor goed stond heb ik er een jaarlang, tot het moment dat deze werd verkocht, niet meer aangezeten.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Zeker een vak apart. Ik heb de x-over op de Velodyne uit staan. Dit wordt geregeld door de x-over in de receiver. Misschien dat je dat nog iets winst oplevert. Dit was overigens op advies van Bjorn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Staan je front,s wel op small Sander?
Eigenlijk moet je de fase stellen terwijl er iemand anders voor je draait ,dan staat hij 9 van de 10 keer goed.
Maar dit werkt het beste met een testtoon op je crosover dan hoor je het duidelijk harder gaan.

Heb je trouwens de Kantelpunt vd sub of van de amp op 46 staan?

Maro

Hij heeft geen receiver jongens.. :tongue2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#974
Quote from: Maro on November 23, 2011, 20:25:05
Hij heeft geen receiver jongens.. :tongue2:

:withstupid:


Ik gebruik de sub ter ondersteuning van m`n monitoren in een stereo set-up. Wanneer Drees62 een x deze kant op komt zal ik hem vragen z`n meetaparatuur mee te brengen om e.e.a. eens in beeld te brengen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT