Sanders Ht-& Stereoset

Started by Xander32, August 25, 2009, 20:28:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

:D :D

Ach misschien wil hij geen vervorming meer horen  :clapping:
hehehe

Maro

Quote from: Raymond187 on October 14, 2013, 16:03:34
:D :D

Ach misschien wil hij geen vervorming meer horen  :clapping:
hehehe
\

Zou kunnen...ik hou wel van beetje Live geluid ipv zielloos kille studio kwaliteit. Niet dat ik Tannoy daar toe reken overigens. Mooi deze winter richting Xander. Looks vergeet ik even, misschien zijn ze in het eggie wel mooi. Dat had ik ook een beetje bij Harbeth. Op de foto's spuuglelijk maar in werkelijkheid best nog wel mooi.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#1952
Quote from: Maro on October 14, 2013, 16:12:53
\

Zou kunnen...ik hou wel van beetje Live geluid ipv zielloos kille studio kwaliteit. Niet dat ik Tannoy daar toe reken overigens. Mooi deze winter richting Xander. Looks vergeet ik even, misschien zijn ze in het eggie wel mooi. Dat had ik ook een beetje bij Harbeth. Op de foto's spuuglelijk maar in werkelijkheid best nog wel mooi.
De Tannoys munten juist uit in een live sound, zijn zeer dynamisch en levendig.
Maar de Glennies zijn niet zulke schoonheden als een MD-2 met zijn fraaie welvingen. Desondanks hebben ze toch hun charme, een soort non nonsense looks. Zeer robuust ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

En, wanneer komen de britse heren? :music:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Raymond187

De looks zijn idd.....hhmmm zeer Britischhhhhhhhh  O0

Ik heb ze nog nooit gehoord. Is de sound te vergelijken met de definition serie of TD's? Of weer heel anders?

Xander32

De TD heb ik nooit gehoord, kan ik niet beoordelen, wel vind ik juist die spuuglelijk met hun bonte materiaalmix en hoog bling bling gehalte. De huidige Defenition serie (DC) zijn moderne speakers met dito geluid; veel hoog en laag met een ietwat terug getrokken mid. Die lijken ook totaal niet op de Glenairs. Die laatste klinken vol, levendig, dynamisch, een hoog live-gehalte, met prachtige stemmen, prachtige mids.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: mark235 on October 16, 2013, 09:42:38
En, wanneer komen de britse heren? :music:
Wanneer het budget toereikend is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Glenairs zie ik? Vond ze wat betreft uiterlijk ook erg mooi en heb er ook aan gedacht in den beginne. Alleen ze schijnen laidback te zijn. Kan uiteraard zijn dat je daar enorm van houdt. Ik kan me voorstellen dat dat met snelle acties in films niet heel wenselijk is. Maar goed ik heb deze opmerkingen van internet. De ervaring kan voor een ieder anders zijn.  ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Quote from: larzie on October 16, 2013, 22:14:27
Glenairs zie ik? Vond ze wat betreft uiterlijk ook erg mooi en heb er ook aan gedacht in den beginne. Alleen ze schijnen laidback te zijn. Kan uiteraard zijn dat je daar enorm van houdt. Ik kan me voorstellen dat dat met snelle acties in films niet heel wenselijk is. Maar goed ik heb deze opmerkingen van internet. De ervaring kan voor een ieder anders zijn.  ;)
Die zijn het tegenovergestelde van laid back; super dynamisch, een echt live geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Quote from: Xander32 on October 16, 2013, 22:22:48
Die zijn het tegenovergestelde van laid back; super dynamisch, een echt live geluid.

Oke als jij het zegt zal het zo zijn. Jij hebt ze beluisterd.  :thumbs-up: 
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

#1960
Quote from: Xander32 on October 16, 2013, 21:09:45
Wanneer het budget toereikend is.
Wat kosten deze dames dan?

Op MP staan ze toch TK?

ff kieken.. zo terug ..

HHmmm zijn volgens mij andere. Lijken er wel op.
http://link.marktplaats.nl/1004051625

Xander32

Quote from: Raymond187 on October 17, 2013, 09:06:01
Wat kosten deze dames dan?

Op MP staan ze toch TK?

ff kieken.. zo terug ..

HHmmm zijn volgens mij andere. Lijken er wel op.
http://link.marktplaats.nl/1004051625
... via  een ander forum kan ik een ex demo paar, welke nu door een particulier wordt aangeboden, overnemen voor €2500,- ... Dat zijn de speakers welke ik heb beluisterd begin dit jaar. Maar ik wil nieuw en ook daarvoor bezit ik al reeds een geruime tijd een meer dan nette aanbieding.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: Raymond187 on October 17, 2013, 09:06:01
...

HHmmm zijn volgens mij andere. Lijken er wel op.
http://link.marktplaats.nl/1004051625
Hetgeen overeenkomt is het merk en het dc principe, voorts niet te vergelijken betreft looks en presteren ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

AHhh ok I see. D8 ik denk ffkes mee  O0

2500 voor de hele demo set? Jammer dat je niet de speaker kan uitlezen hoeveel speeluren ze hebben gehad.

Xander32

Quote from: Raymond187 on October 17, 2013, 09:17:05
AHhh ok I see. D8 ik denk ffkes mee  O0

2500 voor de hele demo set? Jammer dat je niet de speaker kan uitlezen hoeveel speeluren ze hebben gehad.
Stel jouw initiatief op prijs hoor :thumbs-up:.

Maar de demoset was toen al beschadigd en zal er door verkoop aan een particulier er ook niet weer beter op zijn geworden, ik ben een pietlut wat dat betreft. Daarnaast is het prijsverschil met nieuw te overzien, is dat mij het even zonder zitten en te sparen, meer dan waard.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Geef je groot gelijk. Ik zou liever 3 maanden zonder zitten en dan nieuw kunnen kopen dan 2e hands en dan ook nog eens beschadigd.

En mooiste is van even zonder zitten is dat als je straks je speaekrs hebt staan dat je (bijna) gaat huilen van blijdschap  8) in het kader je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt.

Xander32

Quote from: Raymond187 on October 17, 2013, 09:34:39
Geef je groot gelijk. Ik zou liever 3 maanden zonder zitten en dan nieuw kunnen kopen dan 2e hands en dan ook nog eens beschadigd.

En mooiste is van even zonder zitten is dat als je straks je speakers hebt staan dat je (bijna) gaat huilen van blijdschap  8) in het kader je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt.
... en ik heb idd. 3 maanden zonder gezeten, maar nu dan toch nieuwe Glennies  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32








                                                              ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT