Trends UD-10 USB Audio Converter of een ASIO Soundkaart?

Started by TubeKees, August 25, 2009, 19:04:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TubeKees

Ik ben op zoek naar de beste manier om mijn AudioPC (APC) aan mijn nieuwe Audio Note DAC 2.1 te gaan hangen. In de Audio Note zit géé'n USB ingang. Wel een XLR of een coax digitale input.

Nu heb ik de volgende opties:

1. Gewoon de interne soundkaart van de PC gebruiken (lijkt mij niks)
2. Een ASIO soundkaart in de PC zetten, dan gebruik de niks van de Windows mixers etc etc
3. de Trends UD-10 USB Audio Converter. Vanuit de PC met USB naar de Trends en vanuit de Trends met bijv de XLR naar de Audio Note DAC.

Waarom optie 2 en niet 3 of waarom optie 3 en niet optie 2?

Wie kan er iets zinnigs over vertellen?



audiolover

1) afhankelijk van de chipset van de onboard audio zou je (als die SPDIF heeft) hiervan gebruik kunnen maken. Belangrijk is om uit te zoeken of het SPDIF signaal lossless, dus zonder up of downsampling, 1:1 naar buiten gaat.

Als dát 1:1 lossless gebeurd zou ik voor die optie gaan want je bespaard resources van de pc en het SPDIF signaal is gewoon goed. Helaas doet mijn mainboard het niet 1:1.

2) ik gebruik de SPDIF uitgang van de M-Audio Audiophile 24/96 en dat is geweldig goed.

3) met deze optie doe je feitelijk hetzelfde als optie 2, je gebruikt een aparte geluidskaart, je sluit een USB geluidskaart aan die het audiosignaal omzet naar SPDIF.

Technisch gezien zal optie 2 of 3 niet veel uitmaken denk ik, men zegt dat jitter via USB lager of bijna afwezig is, of dat óók zo is als je het USB signaal omzet in SPDIF weet ik niet. Volgens mij is dat alléén zo als je het signaal direct de DAC instuurt?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

TubeKees

Geen idee of het signaal 1:1 er uit gaat. Ik heb een GA-E7AUM-DS2H moederbord, met de ALC889a audio dac..

audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

kappa9

Ik stel weer eens een vraag op een mega oud topic  :tounge:

Waar heb je uiteindelijk vor gekozen was ik benieuwd naar?
Ik heb als converter een Gustard U12 https://www.audiophonics.fr/en/digital-interfaces/gustard-u12-xmos-usb-interface-i2sspdifaes-ebu-out-32bit-384khz-p-11002.html echter las ik onlangs over de Trends Audio UD-10.1 Audio Converter en ik ben stiekem hier nieuwsgierig naar geworden omdat deze bijzonder goed zou presteren. Ik heb ooit ook wel eens een stello U3 geleend van een vriend en vond deze ook erg mooi als in meer rust naar mijn idee (ik weet t echt een dooddoener maar goed) ik heb maar een paar uur kunnen luisteren en toen moest hij alweer terug dus ik kon hem niet echt goed beoordelen. Nu ben ik dus serieus aan het denken of ik misschien wel een upgrade kan vinden in de usb/spdif conversie.

Met vriendelijke groet,

Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT