Belgische winkel: www.hifihome.be

Started by TomVD, July 31, 2003, 12:48:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: Erwin on August  5, 2003, 15:21:11
Natuurlijk zal een Rotel RB-1090, Parasound HCA-3500 of een Bryston 4B-SST het nog beter doen, maar die oplossing is dan ook heel wat duurder.

Die drie in 1 adem noemen is wishful thinking voor de Rotel... :)  

visitor

Quote from: garmtz on August  5, 2003, 15:35:11
Quote from: Erwin on August  5, 2003, 15:21:11
Natuurlijk zal een Rotel RB-1090, Parasound HCA-3500 of een Bryston 4B-SST het nog beter doen, maar die oplossing is dan ook heel wat duurder.

Die drie in 1 adem noemen is wishful thinking voor de Rotel... :)  

Inderdaad, maar ik had het hier meer over het vermogen van de versterkers dan over de kwaliteit  :)

Erwin

Scarp

Qua kwaliteit zal de Rotel niet onderdoen aan de andere. Aan geluid misschien wel, maar is wel de goedkoopste van het stel. Vergelijkingen gaan niet op vanwege de prijsverschillen (afgezien van 2e hands natuurlijk)

bmateijsen

Quote from: Kristof Ector on August  4, 2003, 21:59:23
Quote from: Robbo on August  4, 2003, 21:43:47
Er wordt hier een belangrijk ding vergeten. Je kunt wel denken dat de Denon 7x110 (ofzo) watt heeft, omdat dat wordt opgegeven. In werkelijkheid haalt deze receiver dat niet. ZEKER niet als alle 7 kanalen tegelijk gebruikt worden. Vaak is het opgegeven vermogen bij belasting van 1 kanaal.

Citaat van DVD.NL

Als we kijken naar de prestaties in surround dan zijn deze werkelijk zeer goed. De zeven ingebouwde eindversterkers die elk 150 Watt aan 6 ohm kunnen leveren zorgen voor een enorme vermogensreserve, ook bij luide weergave. Het resultaat hiervan is dat de AVR-3803 er totaal geen probleem mee heeft om bij maximale dynamic range instellingen de hardste pieken zonder moeite te produceren met een volume wat voor de gemiddelde huiskamer meer dan teveel is.. Het geluidsbeeld van de AVR-3083 is sowieso zeer gecontroleerd en strak. Als we de voorluidsprekers het volle frequentiebereik toebedelen is de AVR-3083 zonder morren in staat om bij luide weergave uitstekend controle over alle luidsprekers te houden.

Einde citaat.

I rest my case ...

Ik zal toch wel ongelijk hebben. 8)

Ga nog eens luisteren en dan maffen.

Kristof


Ik zou de recensie van dvd.nl met een licht korreltje zout nemen... met name omdat er niet genoemd staat welke speaker de 3803 heeft aangestuurd. Ik heb de 3803 ook op bezoek gehad en vond het een prima receiver, maar helaas kwam deze in mijn set toch iets te kort (Boston Acoustics VR975) . Op zich niet zo'n luie speaker als de 804, maar de plaatsing en gescheidenheid heb ik gewoon veel beter gehoord wanneer de speaker meer stroom kreeg.

Any way... we zeggen ook niet dat de combinatie niet kan, maar zeggen meer dat je een goede speaker hebt gekozen die wanneer je straks upgrade veel meer zal laten horen van zijn kunnen dan nu.

Ik daag je uit anders eens een 2 of 5 kanaals versterker op proef te nemen en nogmaals te luisteren... Vooral naar cd's of DVD's die je enorm goed kent.

Groet Bjorn

Kristof Ector

Quote from: bmateijsen on August 13, 2003, 22:15:34Ik daag je uit anders eens een 2 of 5 kanaals versterker op proef te nemen en nogmaals te luisteren... Vooral naar cd's of DVD's die je enorm goed kent.

Groet Bjorn

Even resumeren wat de beweegredenen waren van mij :

De Denon 3803 is volgens mij een zeer goede instapreceiver die tot nut toe mijn 804's niet heeft doen ontploffen en aan de andere kant ook niet het beste er heeft uit gehaald. Aangezien Rome ook niet op een dag gebouwd is, voldoet dit voorlopig ruimschoots. Op termijn komt er een Parasound-eindbak tussen. Sorry Rotel-freaks ;D. Ik heb er alleen een probleem dat die receiver een beetje per definitie afgeschoten wordt, dit is m.i. onterecht. Hij voldoet momenteel in een stereo-opzet perfect !

Groeten,

Kristof
Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

bmateijsen

Ik wil helemaal die receiver niet afschieten.. een prachtig ding voor zijn geld.. En zal optimaal presteren als deze een makkelijke speaker mag voeden.

En snap je beweegredenen heel goed... Rome is inderdaad niet in 1 dag gebouwd.. en parasound + B&W doet het errrug leuk.. Heb je al enig idee wanneer je gaat upgraden?

Groet Bjorn

bulldog

[quote author=bmateijsen

Even resumeren wat de beweegredenen waren van mij :

De Denon 3803 is volgens mij een zeer goede instapreceiver die tot nut toe mijn 804's niet heeft doen ontploffen en aan de andere kant ook niet het beste er heeft uit gehaald. Aangezien Rome ook niet op een dag gebouwd is, voldoet dit voorlopig ruimschoots. Op termijn komt er een Parasound-eindbak tussen. Sorry Rotel-freaks ;D. Ik heb er alleen een probleem dat die receiver een beetje per definitie afgeschoten wordt, dit is m.i. onterecht. Hij voldoet momenteel in een stereo-opzet perfect !

Groeten,

Kristof

Quote

dat ie voldoet daar twijfel ik niet aan hoor Kristof...dat deed mijn avc-a10 op m'n 801(geen NT) ook de eerste paar dagen....tot ik er een paar flinke eindtrappen tussen zette...toen wist ik pas wat ik mistte ;)
en het klopt ook wel dat als je muziek speelt het meestal redelijk klinkt...tot je meerkanaals begint...zo'n tranformatortje moet dan ineens 5(of zelfs 7) kanalen van stroom voorzien....
kijk het maar na:als je de voedingen bekijkt van zware eindtrappen en die dan vergelijkt met de voedingetjes van surroundversterkers,tja,dan weet je het wel hoor!

dus gewoon ff rondkijken naar zo'n parasound ofzo...en er zal een nieuwe wereld opengaan...

suc6 verder...

en weer on topic....ik vind die winkel ook niet echt consequent qua samenstelling van hun sets....HTM2 samen met 802 NT...raar,toch voor een winkel.
en verder vind ik ze natuurlijk véél te duur...maar ja dat zijn bijna alle Belgische winkels.
Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

Melvin

Duur ja, maar dat zijn ook de adviesprijzen he, als je die prijs betaald ben je niet slim geweest :)

Ik dacht trouwens dat B&W dealers geen prijzen op hun site mochten zetten ? :-\