Tijd om te gaan experimenteren....

Started by J.A.F._Doorhof, July 31, 2003, 08:03:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Voor mensen die bereidt zijn over te stappen naar de HD-Aux setup met enige voorzichtigheid het kan....

LET OP !!!
Gebruik de laatste drivers:
http://www.immersiveforum.com/attachment.php?s=&postid=31547

Start eerst de videoproc.
Selecteer input en output, binnen CUSTOM kun je nu ook 1440x960 en 1440x1152 kiezen, ook kun je zelf resoluties aanmaken.

Ga naar de proc amp voor het instellen van je contrast van de chip, lost het lage contrast beeld VOLLEDIG op.

Gebruik om te starten, Brightness 110, Contrast 125, color 135 dit geeft een gelijkwaardig beeld aan de MP mods qua contrast en lightoutput, ga niet hoger voordat we gemeten hebben wat er gebeurt op de output. (deze settings moet je elke reboot invullen)

Als alles werkt (je moet nu beeld zien).

Start dan de holoGui op en stel je gamma en andere waardes in.

ALS JE EEN BEWEGENDE BALK OF ARTIFACT ZIET:
Op bepaalde setups is er een lopende balk van beneden naar boven of een vast artifact in het beeld (een soort vouw) zie het enclosed screenshot.

Geen paniek.
Om de balk te stoppen selecteer binnen de videoproc een andere input en ga weer terug naar de originele input (videoproc moet op de achtergrond blijven runnen), de balk is nu OF weg OF hij staat stil.
Om hem helemaal te laten verdwijnen moet je even wat experimenteren met de custom settings. Ik gebruik altijd de blanking optie en verander daar naar +1 en terug naar 0 en dan toepassen, de vouw verspringt nu, herhaal dit totdat hij buiten het beeld valt ofwel verdwijnt.

Dit is de ENIGE bug op dit moment en kan samenhangen met Macrovisie op de speler meer input hierover is dus nodig.

LET OP !!!!!
Als je de videoproc afsluit zorg er dan voor dat je in OUTPUT 480P staat anders wil de volgende keer de videoproc niet opstarten.

Enjoy.
Het beeld is fantastisch en is gelijk aan de MP mod op een Radeon 9500Pro, de pans zijn fantastisch en ook PAL ziet er nu goed uit.

Binnen nu en een paar weken (durf niets meer te beloven) moet alles geïntergreerd zijn binnen een GUI en we hopen dat dan alles opgelost is en alles weer met 1 software gui werkt.

MvrGr.
Frank

PS.
Bedankt voor al het geduld.
Let er ook op dat je even de enhancement sektie van de HoloGUI aanpast, de standaard waardes zijn VEEL te hoog, een goede start is 25 voor de enhancement van horizontaal en verticaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Frank het beeld loopt vertikaal over het beeld enig idee wat dat kan zijn?
Ik zag overigens dat de RGBHV "coax" niet helemaal lekker bevestigd zit aan de connector het zou dus ook de sync zijn die niet bij de crt aankomt...
Heb je eventueel nog een sparekabel te leen om te testen?

J.A.F._Doorhof

Probeer de H&V eens om te keren als dit niet werkt check dan even je instellingen van de videoproc, ofwel selecteer een andere resolutie of check even je H of V sync high.

De kabels moeten allemaal goed zijn, ik heb ze hier getest.

Meet ze anders even voor de zekerheid na.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ik heb de kapjes van de RGBHV connectoren erafgehaald en een aantal van de metalen draden zijn idd afgebroken bij de V vormige bevestigings "mesjes".
Ik zal proberen of ik de kabel zelf kan herstellen.

J.A.F._Doorhof

Lukt het niet stuur hem dan terug, dan krijg je een nieuwe.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

uhmmm ik weet niet of terug sturen nog zin heeft hij is een beetje erg gekrompen enzo...

Stuur maar een nieuwe op Frank, en aangezien ik zelf de kabel verder verkl... heb kan je mij gewoon een rekening hiervoor sturen ;)

De kabel doet het wel, maar het beeld blijft vertikaal over het beeld lopen....ik heb alle settings al geprobeerd.
Bedenk mij net dat ik dat eigenlijk altijd al heb gehad met de HD-AUX eraan.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het probleem is dat ik geen extra kabels meer heb hier, alleen voor de kaarten zelf.
Stuur dus aub de niet werkende retour dan kan ik die hier testen en eventueel maken.

Spatz is een beetje een zielig persoon op dat gebied ::).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietoeck

Zijn we dan allemaal op reis ??

btw ; zo"n QWERTY toetsenbord da's ook niet alles

Spacebass

Quote from: pietoeck on August  3, 2003, 22:39:30
Zijn we dan allemaal op reis ??

btw ; zo"n QWERTY toetsenbord da's ook niet alles

Zit je hier wel goed?

pietnoeck

Jazeker !!
Maar toen ik dit type zat ik in Spanje en daar hebben ze enkel QWERTY toetsenborden.

En blijkbaar is iedereen nog steeds met vakantie !
Hoe zit het nu met de drivers voor de HDaux kaart ?

Geen nieuws ???
Belooft Tom niets meer ?

J.A.F._Doorhof

Alles werkt nu redelijk, er zat een bug in de Genesis chip, dit heeft ze een paar weken gekost.
Er komen andere kabels aan om dat op te lossen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview