Post hier je landschapsfoto's

Started by denoontje, August 20, 2009, 21:27:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Denk doe eens wat anders ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Gelukt.

Mijn brein kan lastig overweg met zo'n 360' camera. Niets voor mij merk ik.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Het is erg abstract met herkenbare delen.
Ik vind het wel gaaf :)
Maar niet voor alles. Je echt goed nadenken wat je doet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

#978
Ardennen




7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

LittleNinja

Dat ziet er vakantiewaardig uit! Sterke saturatie maar je komt er mee weg.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

maximus79

Quote from: LittleNinja on August  1, 2020, 18:21:10
Dat ziet er vakantiewaardig uit! Sterke saturatie maar je komt er mee weg.

En dat met een mobieltje......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

LittleNinja

Quote from: maximus79 on August  1, 2020, 18:37:01
En dat met een mobieltje......

I know. Dat vermoeden had ik al aan de hand van de kleuren. Leuke vakantie?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

maximus79

Quote from: LittleNinja on August  1, 2020, 22:00:46
I know. Dat vermoeden had ik al aan de hand van de kleuren. Leuke vakantie?

Heerlijke vakantie, mooie omgeving.
Heb de foto bewerkt met snapseed en de saturatie staat inderdaad wat hoger.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

VlisChris

Vannacht thuisgekomen van een machtig mooie vakantie  :wub:
Voor mij persoonlijk grensverleggend in meerdere opzichten. Maar hiken in de bergen (en tot 2400m komen) met serieuze hoogtevrees is toch wel echt een dingetje waar ik gewoon trots op ben  O0

In de tussentijd af en toe gestopt om te genieten van de omgeving, en om foto's te maken ;) Diepte, hoogte, en dat soort nonsens blijven donders moeilijk te pakken te krijgen op de foto. Maar dit geeft wel een aardig idee.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

VlisChris

Hoe bedoel je?

Maar, dank je! Ben er zelf ook blij mee 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

En de viervoeter ook mee. Gaaf man. Mooi landschap
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Charlemagne

Quote from: Charlemagne on August  8, 2020, 01:53:02
Hoe durf je?

Fraaie plaat!
Quote from: VlisChris on August  8, 2020, 02:19:29
Hoe bedoel je?

Maar, dank je! Ben er zelf ook blij mee 8)

Ik bedoel: hoe durf zo'n pad af te lopen met hoogtevrees. Hier, zittend op de bank, vind ik het al eng zo'n bergpad.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

VlisChris

#989
Haha.
Dit viel nog te overzien. Je begint met gewoon klauteren in de bossen. Dat went. En je went aan de ondergrond.
Daarna ga je steeds een stapje verder.

Alleen bij de echte klim (2400 meter) kwam ik mezelf bij de weg naar boven wat tegen. Smalle paadjes. Gravel + ruwe rotsen. Steil. En felle wanden naast je. En de wetenschap dat je naar beneden ook de diepte in kijkt.

Op weg naar beneden was ik het eerste stuk echt wel wat bang. Maar, langzamer gaan. Diep ademhalen. En rustig blijven. Dan kom je best ver. Wel regelmatig stoppen om de hond te laten wachten die achter de vriendin aan was die voor ons uit liep :D

Edit. Even 2 kiekjes ter indicatie. Dit is voor locals normaal. Dit is voor mij best pittig :-X
Edit 2. Op de eerste foto zie je de top. De vriendin (nee, niet mijn vriendin) is tot de top doorgegaan. Ik heb afgehaakt wegens de hond. Zoek goed, en je ziet nog mensen op de bovenkant van de berg.

Mensen stopten overigens ook echt om foto’s van de hond te maken. Blijkbaar toch best ongebruikelijk :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: LittleNinja on August  8, 2020, 08:15:33
En de viervoeter ook mee. Gaaf man. Mooi landschap

Dikke aanrader! Jammer dat ze in Slowakije in mijn ervaring erg beperkt engels spreken (gezien hun voormalig communistische achtergrond uiteraard perfect te begrijpen). Anders zou het een land zijn waar je heerlijk op vakantie kunt. Nu is dat niet altijd handig. Het is dat Ivana Slowaakse is, en je dus geen taalprobleem hebt.

Onze volgende theoretische bestemming (kijken of dat lukt.... :D) zou de Dolomieten zijn. Weer een stapje heftiger dan dit, maar nog veeeeeel mooier!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

Vandaag de hitte getrotseerd en een rondje Marken gedaan. En gelukkig ook nog een foto kunnen maken  ;D

Markermeer, met op de achtergrond de skyline van Almere


(Klik op de foto voor volledige resolutie)

Opname van 20 seconden, met 10-stops ND filter
Groeten,
Edwin

Jurgen79

Net weer terug uit Oostenrijk, hoop moois gezien weer daar. Dit was bij een Stausee net boven Kaprun:

Kaprun Hochgebirgsstauseen by jurgen slender, on Flickr
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

LittleNinja

Das een beste plaat. Mooi landschap. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Mooie omgeving.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jurgen79

Horizon is kaarsrecht  ;) waterlijn loopt wel scheef weg, dus vertekend een beetje denk ik. Als ik ergens niet tegen kan is het wel een scheve horizon!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

abbcdcg

Wat heb je in deze compositie als horizon aangehouden dan....?

Cyrus·



Het Palendorp bij Petten (30 sec met 10-stops ND)

(Klik op de foto voor volledige resolutie)
Groeten,
Edwin

Charlemagne

Fraaie foto. Mooi ook dat nevelige effect van de zee op de achtergrond bij de lange sluitertijd.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

BernHardN

Iemand nog sneeuw foto's gemaakt?




Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100