Post hier je landschapsfoto's

Started by denoontje, August 20, 2009, 21:27:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Echt prachtig, genieten 👍🏻
Jouw overige foto's net zo.

Quote from: LittleNinja on April 10, 2020, 18:21:45
Gisteren debiel vroeg m'n bed uit om wat foto's te schieten van een spookachtig stille Zaanse Swans... ehhh Schans.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LittleNinja

Quote from: Xander32 on May  3, 2020, 11:31:17
Echt prachtig, genieten 👍🏻
Jouw overige foto's net zo.


Thanks man! Dat waardeer ik echt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Xander32

Op FB volg ik een aantal fotografie gerelateerde sites en zie best het nodige voorbij komen. Jouw foto's zouden het daar ook zeker goed doen.

Zelf schiet ik af en toe ook een plaatje, maar ben nog echt een noob. Wandel graag door de natuur en sjouw dan vaak een camera mee. Echter is het daar dit jaar nog nauwelijks van gekomen ☹️


Quote from: LittleNinja on May  3, 2020, 11:32:13
Thanks man! Dat waardeer ik echt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LittleNinja

Quote from: Xander32 on May  3, 2020, 13:25:20
Op FB volg ik een aantal fotografie gerelateerde sites en zie best het nodige voorbij komen. Jouw foto's zouden het daar ook zeker goed doen.

Zelf schiet ik af en toe ook een plaatje, maar ben nog echt een noob. Wandel graag door de natuur en sjouw dan vaak een camera mee. Echter is het daar dit jaar nog nauwelijks van gekomen ☹️



Juist door de stilte buiten is het voor mij sterker dan voorheen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ook weer in april vroeg in de ochtend naar buiten gegaan voor o.a. dit plaatje. Misschien niet heel spannend, maar op een groot scherm oogt hij toch erg lekker.

Als je weet waar het is krijg je een sticker (virtueel)... :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LS2

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

LittleNinja

#957
Quote from: LS2 on May 14, 2020, 09:10:09
Ik gok Kinderdijk  :D

Leek mij ook een inkopper als je de titel van het plaatje leest.. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Kinderdijk dus..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

:D

Nu ben ik geboren met een neus waar je van kunt schansspringen als skiër.

Toch moet ik eens verder dan mijn neus kijken geloof ik :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Quote from: VlisChris on May 14, 2020, 19:44:29
:D

Nu ben ik geboren met een neus waar je van kunt schansspringen als skiër.

Toch moet ik eens verder dan mijn neus kijken geloof ik :D
Zeeuwse schans! 😆
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

J.A.F._Doorhof

Nu we tot 1 juli minimaal stil liggen. Maar wat ander werk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·




Zaanse Schans vanavond, even de avondzon meegepakt
(foto is klikbaar voor volledige resolutie)
Groeten,
Edwin

LittleNinja

#963
Leuke omgeving om te schieten toch? 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on May 22, 2020, 18:14:40
Leuke omgeving om te schieten toch? 8)

Jazeker! Je ziet altijd wel weer wat nieuws en het licht is ook nooit hetzelfde. Dankbaar onderwerp, ook nog eens dicht bij huis  :angel:
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Dicht bij huis... geluksvogel. Voor mij een uur rijden (in de ouderwetse spits nog meer)..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Op verzoek van Kleine Ninja, foto's gemaakt met de 15mm Irix. Beide foto's gemaakt bij de kerk van Leegkerk, een oude middeleeuwse kerk. Locatie net buiten de stad en redelijk 'donker'. Woon hier relatief vlakbij en vind het, doordat het niet al te 'licht' is (lantaren palen aan de weg uitgezonderd....), een leuk plekje om wat te experimenteren. foto 1 de kerk, foto 2 uitsnede detail, foto 3 platteland (richting Zuidhorn), foto 4 hoek van de foto. 25 seconden is dus te lang om 'star trails' te vermijden.  :huh2:

FYI: het is zo donker dat je van de kerk alleen maar een zwart vlak ziet. Scherpstellen ? Waarop ?  :D Landerijen idem, je 'ziet' wat schitteringen in de sloot maar wat het is.... door de ISO op te voeren zie je het riet in de sloot, de hekpalen en het groene gras. Wat in het eggie hooguit een schaduw is.

f2.4, 25s, ISO 200 voor de kerk, ISO 800 voor de landerijen, foto's zijn verkleinde JPEG's (20-25MB -> ~2MB) zoals ze uit de camera komen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on May 23, 2020, 18:04:20
Dicht bij huis... geluksvogel. Voor mij een uur rijden (in de ouderwetse spits nog meer)..

Jii woont vast weer dicht bij andere mooie plekken die voor mij weer verder zijn  ;) Maar zo groot is ons landje niet hoor...
Groeten,
Edwin

Cyrus·

Vandeweek eens naar de Kop van Noord Holland gereden, om precies te zijn naar De Kooy (net naast Den Helder.

3x50 2020 - week 20

(Klik op de foto om via Flickr de foto in volle resolutie te zien)
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Damn... onmogelijke omstandigheden!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

Groeten,
Edwin

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on May 26, 2020, 22:43:01
Valt wel mee toch?  :angel:

Oké.. voor mij onmogelijke omstandigheden. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

Nee joh... Wellicht afgezien van de afstand dan...
Groeten,
Edwin

Cyrus·

Vandaag weer in de omgeving van Den Helder beland... Deze keer in de Donkere Duinen.



(klik op de foto voor volledige resolutie)
Groeten,
Edwin

Tabcam

Quote from: CyrusOne on May 31, 2020, 19:50:03
Vandaag weer in de omgeving van Den Helder beland... Deze keer in de Donkere Duinen.



(klik op de foto voor volledige resolutie)
Mooi hoor! Ziet er wel erg anders uit dan toen ik er als ukkie rond liep en als puber heb hardgelopen  :P
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i