Post hier je landschapsfoto's

Started by denoontje, August 20, 2009, 21:27:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: Blue-Eyes on June 25, 2018, 13:25:25
Le mont st. Michel?


Normandië is erg mooi!

Yes. Indrukwekkend stuk Frankrijk.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#901
Quote from: Rob Eric Blank on June 25, 2018, 15:15:02
Prachtig licht! Alleen jammer dat de brug of dam precies bij het klooster uitsnijdt, daardoor wordt het 1 massa en krijg je onvoldoende diepte in de foto. Voor de rest prima.

Goed punt. Bedankt Rob! Zal er in de toekomst beter op gaan letten.

In dit geval waren we onderweg en hadden we te weinig tijd om die afstand nog verder te overbruggen, dus geen kans op een betere op dat moment. Maar terecht dat je het noemt! Ik had er niet bij stil gestaan. :thumbs-up:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rob Eric Blank

Quote from: LittleNinja on June 25, 2018, 17:41:36
Goed punt. Bedankt Rob! Zal er in de toekomst beter op gaan letten.

In dit geval waren we onderweg en hadden we te weinig tijd om die afstand nog verder te overbruggen, dus geen kans op een betere op dat moment. Maar terecht dat je het noemt! Ik had er niet bij stil gestaan. :thumbs-up:
Het licht is lekker en ik weet hoe dat gaat op vakantie. Ik kijk ook wel eens wat terug en denk...shit had net wat strakker gekund. Maakt fotografie ook leuk als ik eerlijk ben ;)

LittleNinja

Quote from: Rob Eric Blank on June 26, 2018, 15:08:19
Het licht is lekker en ik weet hoe dat gaat op vakantie. Ik kijk ook wel eens wat terug en denk...shit had net wat strakker gekund. Maakt fotografie ook leuk als ik eerlijk ben ;)


Klopt. Maar ik ben blij dat je kritiek geeft! Daar leer ik van. Mensen die alleen maar zeggen "mooi" word je niet beter van. Uiteraard moet iemand dat dan wel zien, maar gelukkig kan ik dat wel aan jou over laten. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on June 26, 2018, 15:20:16
Mensen die alleen maar zeggen "mooi" word je beter van.  :angel:

Mooi ! :D

Geen idee hoever het lopen is(was) naar de brug en wat daarachter overblijft van iets van een oever o.i.d. maar licht (lucht, wolken) is erg fraai. Meestal zie je dit klooster vaak of als een eiland in de zee of op drooggevallen strand, dit is toch een ander gezichtspunt.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on June 26, 2018, 16:00:31
Mooi ! :D

Geen idee hoever het lopen is(was) naar de brug en wat daarachter overblijft van iets van een oever o.i.d. maar licht (lucht, wolken) is erg fraai. Meestal zie je dit klooster vaak of als een eiland in de zee of op drooggevallen strand, dit is toch een ander gezichtspunt.

:D :D

Die dam/waterkering is nog een flink stuk lopen en het gebied erachter is nog behoorlijk lang... kans zat om hem over te slaan. Maar ik vond deze angle inderdaad ook best leuk. De andere angles heb ik ook maar gepakt toen ik er toch was... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on June 26, 2018, 21:30:16
:D :D

Die dam/waterkering is nog een flink stuk lopen en het gebied erachter is nog behoorlijk lang... kans zat om hem over te slaan. Maar ik vond deze angle inderdaad ook best leuk. De andere angles heb ik ook maar gepakt toen ik er toch was... :D
Ben er nog nooit geweest. Gek eigenlijk, vlieg de halve wereld over en ben vaker in China geweest dan in Duitsland. En da's voor mij nog geen uur rijden. ;D
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on June 26, 2018, 22:04:36
Ben er nog nooit geweest. Gek eigenlijk, vlieg de halve wereld over en ben vaker in China geweest dan in Duitsland. En da's voor mij nog geen uur rijden. ;D
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Maar voor dit stukje verfijning moet je ook niet naar Duitsland rijden, maar naar het land waar ze zichzelf te belangrijk vinden om een andere taal te leren of anderen willen begrijpen, waar tussen 12.00 en 13.30 uur (soms zelfs tot 14.00 uur) bijna alles dicht is omdat er gegeten moet worden en waar je meer tolwegen en tolpoorten hebt dan MacDonalds restaurants...

Hé... ik zeg niet dat alles in dat rijtje negatief is. :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on June 27, 2018, 00:39:21
Maar voor dit stukje verfijning moet je ook niet naar Duitsland rijden, maar naar het land waar ze zichzelf te belangrijk vinden om een andere taal te leren of anderen willen begrijpen, waar tussen 12.00 en 13.30 uur (soms zelfs tot 14.00 uur) bijna alles dicht is omdat er gegeten moet worden en waar je meer tolwegen en tolpoorten hebt dan MacDonalds restaurants...

Hé... ik zeg niet dat alles in dat rijtje negatief is. :P
Jaja, weet het, dit is Frankrijk, daar ben ik dus nog nooit geweest. Duitsland wel. Op doorreis naar het zuiden van Nederland of de Cebit. En kerst in Berlijn. verder..... ehhhh...... ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Leeuwarden

#909
2008-07-20 Meer Zweden by , on Flickr

vergeerr72

Mijn fotocollectie kan gevonden worden op: https://flickr.com/photos/83348306@N03. Het zijn vooral landschap/architectuur foto's, dus dit zal het juiste topic wel zijn.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Cyrus·

Oer-Hollandse polder (Wijdewormer) - maart 2020

Groeten,
Edwin

LittleNinja

Gisteren even naar buiten geweest met het nieuwe lensje om wat dromerige sferen op te nemen...

Twee weken geleden reden we langs prachtige en kleurige tulpenvelden en gisteravond leek het mij een geweldig idee om deze tijdens de zonsondergang te vangen op de sensor. Blijkt dat onze goede tuindervrienden de oogst al hadden binnengehaald en dat wij naar een uiterst treurig en leeg veldje stonden te kijken.. :D

Gelukkig iets verderop stonden nog wat bloemen op ons bezoek te wachten. De Lensbaby Velvet er op gericht en wat plaatjes geschoten.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het lastig vind kijken op een schermpje met fors portie tegenlicht. :nopompom:

Wat ik wel weer gaaf vind is het karakter van die lens! De lens wordt gekenmerkt door hele sterke lensflairing, wat ik voor deze lens juist gaaf vindt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Wat ik ook enorm kan waarderen is wat hij met de onscherpe highlights doet. Kijk naar de voorste bloemen aan de rechterzijde van het bloemenveldje.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Quote from: LittleNinja on April  4, 2020, 08:32:51
Gisteren even naar buiten geweest met het nieuwe lensje om wat dromerige sferen op te nemen...

Twee weken geleden reden we langs prachtige en kleurige tulpenvelden en gisteravond leek het mij een geweldig idee om deze tijdens de zonsondergang te vangen op de sensor. Blijkt dat onze goede tuindervrienden de oogst al hadden binnengehaald en dat wij naar een uiterst treurig en leeg veldje stonden te kijken.. :D

Gelukkig iets verderop stonden nog wat bloemen op ons bezoek te wachten. De Lensbaby Velvet er op gericht en wat plaatjes geschoten.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het lastig vind kijken op een schermpje met fors portie tegenlicht. :nopompom:

Wat ik wel weer gaaf vind is het karakter van die lens! De lens wordt gekenmerkt door hele sterke lensflairing, wat ik voor deze lens juist gaaf vindt.

De eerste zou ik zelf iets anders bijsnijden, maar verder: toffe plaat weer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on April  4, 2020, 18:43:51
De eerste zou ik zelf iets anders bijsnijden, maar verder: toffe plaat weer.

Vertel Chris. Teach me.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HereIsTom

Mijn smaak ik juist dat ik bij beide de onscherpte niet mooi vindt, het is teveel.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

LittleNinja

Snap ik. Was volgens mij zelfs f/4 en f/2.8. Hoort wel een beetje bij de lens.

Quote from: HereIsTom on April  4, 2020, 21:15:11
Mijn smaak ik juist dat ik bij beide de onscherpte niet mooi vindt, het is teveel.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Quote from: LittleNinja on April  4, 2020, 21:01:30
Vertel Chris. Teach me.

Voor mij persoonlijk trekt de heldere achtergrond iets meer aandacht dan ik mooi vind.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

eMVe

Quote from: VlisChris on April  4, 2020, 21:26:18
Voor mij persoonlijk trekt de heldere achtergrond iets meer aandacht dan ik mooi vind.
Voor mij leek deze lens interessant, totdat ik deze resultaten zag. . . . té weinig scherp voor mij.

LittleNinja

Quote from: eMVe on April  4, 2020, 23:57:52
Voor mij leek deze lens interessant, totdat ik deze resultaten zag. . . . té weinig scherp voor mij.

Er spelen een aantal factoren mee in dit verhaal.

Uiteraard is dat deels het karakter van de lens. Dat karakter wordt minder bij een kleiner diafragma. Vanaf f/4 wordt hij knap scherp. Ik heb geschoten in f/2, f/2.8 en f/4. Ik weet alleen niet welke foto welk diafragma heeft.

Ik heb onhandig en handheld geschoten met redelijk lange sluitertijden doordat er al minder licht was.

De foto is bewerkt vanaf een jpeg op mijn mobiele telefoon, opgeslagen in een nog kleinere jpeg en hier op het forum nog eens verder verkleind..

Maar goed, als je de perfect scherpe lens zoekt.. dan moet je de Lensbaby niet hebben. Dat is het karakter niet.

Naast deze 56mm heb ik nog een eveneens karaktervol 50mm f/1.7 Minolta lensje. Ook tof, ook niet perfect.

Voor de scherpere foto's (en die focal range) kan ik nog kiezen voor mijn Tamron 28-75mm f/2.8 of mijn Sony Zeiss 55mm f/1.8. Het is voor mij dus een bewuste keuze geweest.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Geen idee welk diafragma de lens hier zat, maar deze is een stuk scherper.
Is geen bijzondere foto.. was gewoon een beetje aan het spelen. Wel een statief gebruikt.
Ook weer vanaf de iPhone bewerkt, opgeslagen en verkleind op het forum..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Zo te zien (op mijn mobiel) niet het resultaat zoals hij er in werkelijkheid uit ziet.. :nopompom:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HereIsTom

Ja met die Kever ziet het er wel mooi uit.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W