Post hier je landschapsfoto's

Started by denoontje, August 20, 2009, 21:27:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Quote from: Dirc on October  4, 2009, 12:51:33
Ik heb ze verder niet bewerkt
Zonde! Zitten volgens mij een paar hele mooie tussen die wel wat
'enhancements" zouden kunnen gebruiken om nog beter uit te komen 8)

Valkyrie

Quote from: Dirc on October  4, 2009, 12:51:33
Bij deze een aantal foto's uit de USA. Ik heb ze verder niet bewerkt en de meeste foto's zijn uit de hand geschoten.
Sommige zijn iets minder dan anderen, maar ik vond ze wel de moeite waard om te delen:

Zonsondergang San Diego:


Skyline LA:


Grand Canyon:






Death Valley:




Bodie:




Mono Lake:


Yosemite:






17 Mile Drive






San Francisco:








Bekende foto's! Dat rondje heb ik al 2x gedaan en sommige heb ik van dezelfde standpunten genomen. :D Ben je ook richting Monument Valley gereden?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Dirc

Quote from: Spacebass on October  4, 2009, 16:22:08
Zonde! Zitten volgens mij een paar hele mooie tussen die wel wat
'enhancements" zouden kunnen gebruiken om nog beter uit te komen 8)
Tja had geen PS geinstalleerd staan en zo'n ster ben ik er niet mee, maar moet toegeven dat er meer uit te halen is.

Quote from: Valkyrie on October  5, 2009, 06:36:12
Bekende foto's! Dat rondje heb ik al 2x gedaan en sommige heb ik van dezelfde standpunten genomen. :D Ben je ook richting Monument Valley gereden?

Nop niet geweest...

Madhouse

Quote from: Dirc on October  5, 2009, 08:56:55
Tja had geen PS geinstalleerd staan en zo'n ster ben ik er niet mee, maar moet toegeven dat er meer uit te halen is.

Gewoon proberen man! Het is echt zonde van je foto's! Schiet je op RAW?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Spacebass

Quote from: Dirc on October  5, 2009, 08:56:55
Tja had geen PS geinstalleerd staan en zo'n ster ben ik er niet mee, maar moet toegeven dat er meer uit te halen is.
PS een goed programma, maar als je niet van plan bent om er echt in te duiken (geen zin/geen tijd/te veel werk/te duur/etc)
dan kan je met Adobe Photoshop Elements voor een paar tientjes alle basisbewerkingen (en meer) heel makkelijk toepassen.

Valkyrie

Quote from: Dirc on October  5, 2009, 08:56:55
Tja had geen PS geinstalleerd staan en zo'n ster ben ik er niet mee, maar moet toegeven dat er meer uit te halen is.

Nop niet geweest...

Jammer, maar zo te zien heb je veel mooie dingen gezien. :thumbs-up:

Voorbeeldje van de herkenning: :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Dirc

Ik kan wel simpele dingen met PS en heb ook wel een boek van Scott Kelby als ik me niet vergis over bewerken van digitale plaatjes.

De pics zijn (helaas) allemaal op JPG geschoten met mijn nieuwe D5000.

Madhouse

Quote from: Dirc on October  5, 2009, 09:19:55
Ik kan wel simpele dingen met PS en heb ook wel een boek van Scott Kelby als ik me niet vergis over bewerken van digitale plaatjes.

De pics zijn (helaas) allemaal op JPG geschoten met mijn nieuwe D5000.

Tip: ga op RAW schieten, dan valt er nog veel meer uit je foto's te halen!
Hoe bevalt de D5000?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

De D5000 bevalt prima, maar ik zou eigenlijk een keer iemand of een handleiding moeten hebben om te weten hoe ik snel manueel het apparaat zo goed mogelijk in kan stellen voor bepaalde plaatjes dan alleen maar op AUTO schieten.

RAW kan ik naar schakelen. Dan heb ik toch Pshop nodig uiteindelijk om er JPG van de maken.
Met enorm veel vakantie foto's is dit erg lastig, of kun je ze batch naar JPG omzetten?

Madhouse

Quote from: Dirc on October  5, 2009, 09:29:59
De D5000 bevalt prima, maar ik zou eigenlijk een keer iemand of een handleiding moeten hebben om te weten hoe ik snel manueel het apparaat zo goed mogelijk in kan stellen voor bepaalde plaatjes dan alleen maar op AUTO schieten.

RAW kan ik naar schakelen. Dan heb ik toch Pshop nodig uiteindelijk om er JPG van de maken.
Met enorm veel vakantie foto's is dit erg lastig, of kun je ze batch naar JPG omzetten?

Ik gebruik viewNX en CaptureNX2 van Nikon. In viewNX de simpele bewerkingen zoals witbalans ed. en dan in CaptureNX2 nabewerken. Daarna kun je ze vanauit CaptureNX2 weer batch omzetten naar JPG. Erg makkelijke combi vind ik zelf. PhotoShop gebruik ik alleen maar voor verscherpen en omzetten naar Z/W.

Voor je camera zijn vast goede basis boeken te vinden op internet (bol.com ofzo) over de instellingen van je camera. Ik heb er ook 2 liggen (beginner en gevorderde) voor mijn Nikon D80. Inmiddels niet meer nodig omdat ik alle settings van mijn camera wel weet te vinden, maar kijk er nog regelmatig in omdat er ook andere dingen worden uitgelegd.

Deze is voor jouw D5000: Klikken!!!. Ik heb deze ook voor de D80...leuk basis boek wat je makkelijk in de tas mee kunt nemen!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc


Madhouse

Quote from: Dirc on October  5, 2009, 09:48:00
besteld ;)

Jij bent ook niet moeilijk zeg hahahahahaha...Maar zonder gekheid, ik heb hier best aardig wat uit geleerd. En je moet gewoon zo snel mogelijk van die auto stand af en op RAW gaan schieten. Maar dat leer je nog wel uit het boek  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

ach 900 euro aan een camera, dan kan een boek van 2 tientjes er ook wel bij.

Spacebass

Quote from: Dirc on October  5, 2009, 09:19:55
De pics zijn (helaas) allemaal op JPG geschoten met mijn nieuwe D5000.
Dat wil niet zeggen dat je niets meer aan je foto's kan bewerken ;)
Mensen op fora zijn te vaak geneigd te overdrijven dat na jpeg het leven van een foto voorbij is.
Kleine contrast/brightness/levels/curves en kleurcorrecties valt prima te doen en kunnen een foto
zoveel levendiger maken en meer tot zijn recht laten komen 8)

Als je ze niet in posterformaat afdrukt of op het web toont zie die "enorme" kwaliteitsverschillen vaak niet eens.
Alleen bij highlights of schaduwpartijen wordt het echt moeilijk en moet je een beetje geluk hebben dat er nog
wat beeldinformatie zit, om terug te kunnen halen.

Ik zit ook met 2500 raw foto's die ik tijdens mijn vakantie gemaakt heb en die kan ik echt niet met een standaard
batchbewerking eruit laten zien hoe ik dat wil. Ik zal ze toch echt 1 voor 1 moeten beoordelen en per foto moeten
bepalen wat ik ermee ga doen en dus individueel moeten bewerken ;D

Als je simpelweg direct van RAW naar Jpeg gaat zonder het RAW "negatief" aan te passen, dan kan je net zo goed
direct in jpeg schieten en als je niet zoveel ervaring hebt, zou het zo maar kunnen dat een camera de basisbewerking
nog beter doet dan een onervaren RAW bewerker.

robbiedobbie

Quote from: Wuppy32 on October  3, 2009, 22:40:40
Aantal (bewerkte / HDR) foto's van mijn reis Mexico & Guatamala

werkelijk schitterend. Wij zijn daar ook al geweest maar onze foto's zijn bijlange niet zo mooi! feli!
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Dirc

Quote from: Madhouse on October  5, 2009, 09:36:52
Ik gebruik viewNX en CaptureNX2 van Nikon. In viewNX de simpele bewerkingen zoals witbalans ed. en dan in CaptureNX2 nabewerken. Daarna kun je ze vanauit CaptureNX2 weer batch omzetten naar JPG. Erg makkelijke combi vind ik zelf. PhotoShop gebruik ik alleen maar voor verscherpen en omzetten naar Z/W.

Voor je camera zijn vast goede basis boeken te vinden op internet (bol.com ofzo) over de instellingen van je camera. Ik heb er ook 2 liggen (beginner en gevorderde) voor mijn Nikon D80. Inmiddels niet meer nodig omdat ik alle settings van mijn camera wel weet te vinden, maar kijk er nog regelmatig in omdat er ook andere dingen worden uitgelegd.

Deze is voor jouw D5000: Klikken!!!. Ik heb deze ook voor de D80...leuk basis boek wat je makkelijk in de tas mee kunt nemen!

captureNX krijg je alleen als demo toch?

Madhouse

Quote from: Dirc on October  8, 2009, 17:35:16
captureNX krijg je alleen als demo toch?

Je krijgt hem er als Demo bij je camera bij. Ik heb inmiddels een officiele versie aangeschaft omdat ik echt met dit programma wil blijven werken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jimmy Conway

Toen ik nog 'Nikonian' :) was, vond ik capture NX een nachtmerrie qua snelheid en gebruikersvriendelijkheid.
Die 0,01% kwaliteitswinst van de raw-omzetting was de frustratie niet waard.
Programma's als Aperture en Lightroom zijn in bijna alles beter, sneller en uitgebreider.

Dirc

#93
Lightroom ken ik inderdaad ook wel.

Kan die met NEF overweg?

Jimmy Conway


Valkyrie

Adobe Lightrooom vind ik echt heel handig en snel met RAW's. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Gaeje

ik vind LR ook wel super, maar ik krijg m'n kleuren en scherpte van mijn RAWs toch niet perfect zoals ik het wil met LR alleen. het moet altijd nog door PS ook. op dat vlak vind ik JPG wel handiger, als je niet van plan bent om eraan te prutsen

Jimmy Conway

Quote from: Gaetan on October  9, 2009, 08:59:07
ik vind LR ook wel super, maar ik krijg m'n kleuren en scherpte van mijn RAWs toch niet perfect zoals ik het wil met LR alleen. het moet altijd nog door PS ook. op dat vlak vind ik JPG wel handiger, als je niet van plan bent om eraan te prutsen

Is je uitgangspunt (het cameraraw profiel) wel goed?
Je kan ook met een Munsel color checker een custom profiel voor jouw camera aanmaken, Adobe heeft daar aparte tools voor.

'Pre-verscherpen' doet LR  goed, voor 'output-verscherpen' naar print of web is LR wat minder uitgebreid dan Photoshop.

beunky

Het resultaat van een weekendje Friesland:

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

VlisChris

Een paar foto's vanuit Vlissingen deze ochtend.
Lekker mistig weertje, dus leuk om er met de cam op uit te trekken...






Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.