Problemen met balance!

Started by Marco66, August 20, 2009, 12:18:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

ik heb mijn Sony STR-V555ES aangesloten op een TA-N80ES eindbak om mijn fronts aan te sturen.
Nu doet het volgende probleem zich voor dat als ik de balance van links naar rechts verschuif ik beide speakers blijf horen en links klinkt een stuk doffer dan rechts. Ik heb alle aansluitingen al een keer losgehad zowel op de versterkers als op de luidsprekers. Ik zelfs de biwire kabels omgedraaid op plus en mijn maar maakt geen verschil! Ik heb de speakers omgewisseld van links naar rechts en op 1 speaker heb ik geen hogetonen, de tweeter doet niets.
Wie o wie kan mij helpen want ik word er een beetje moedeloos van.

Marco :unhappy:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

erik s.

klinkt als een defecte tweeter, of is niet steeds bij de zelfde speaker dat het hoog mist?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Marco66

Ja, is bij 1 speaker, als ik hem links plaats mis ik links hoog en andersom. Zou dit ook verklaeren waarom ik bij balance verschuiven beide speakers blijf horen?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

erik s.

bij sommige versterkers werkt de balance niet zoals we gewend zijn. je kunt dan maar een beetje naar links of rechts schuiven, maar niet helemaal naar links of rechts. het lijkt er op dat je een defecte tweeter hebt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B