Canon G11

Started by Jimmy Conway, August 19, 2009, 18:45:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmy Conway

De G11 wordt de opvolger van de G10 met, opmerkelijk, een vermindering van 5 megapixel... Zouden ze het eindelijk beginnen te snappen?

http://www.canon.co.uk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_G11/index.asp

sandervg

Dan mogen ze er meteen een nieuw AF systeem in stoppen  :(  :(. Heb altijd naar volle tevredenheid met een Powershot S80 gewerkt, maar mijn G10 kan zo vaak niet focussen als er maar iets te weinig contrast is. Echt een drama wat voor mij de camera bijna onbruikbaar maakt.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Erik

#2
Dik 600 euro wel een hoop geld voor een compact. Wel leuk dat ze eindelijk eens naar pixelvermindering gaan kijken
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martijn V

Gelukkig komen ze ook nog met de Powershot S90 kost iets minder en belooft ook een mooie camera te worden.
(mischien later als backup aanschaffen)

svmnb

Qua specs is de G serie altijd wel erg aantrekkelijk, maar jammer dat het doorgaans van die enorme ruisbakken zijn. Vanaf ISO 400 is het doorgaans janken geblazen. Nu de G11 qua reolutie een stapje terug wordt geschroefd, zou dat weleens erg mee kunnen vallen met ruis.

Fuji had een paar jaar terug nog goed in de gaten dat meer megapixels op een postzegel formaat sensor niet werkt. Ik heb nog steeds een Finepix f31fd voor er bij. Geweldige prestaties bij hoge ISO waarden. Hierna is ook Fuji helaas gezwicht voor de marketingnonsens.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Erik

Van 200 iso word ik doorgaans ook niet vrolijk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill