Even een cd of dvd maken

Started by Erik van Voorst (in memoriam), August 18, 2009, 08:34:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ivo1986

Quote from: Erik van Voorst on August 18, 2009, 21:37:38
PC SPEAKERS
Jammer dat je hier geen pics kan plaatsen maar ik kon het niet laten om de Altec PC speakertjes een beetje te modden met beter resultaat.
De downfire staat nu niet meer mijn bureaublad aan te stoten maar heb ik een passend 20 mm belgisch hardstenen plaatje eronder gegeven. Tevens heb ik ze iets verhoogd met soundcares en dus meteen gespiked....
een inkoppertje dus...Guns en Roses geven nu een loeistrakke drumpartij....en meer ruimte in de muziek...tja ik kan dat niet laten hoor.... :angel:

Nog geen Tsunami eraan?

Erik van Voorst (in memoriam)

ROFL...

Nope het is nu in orde..ik had gewoon wat teveel laag van het goede...deze speakers hebben namelijk geen toonregeling dus what you hear is what you get... ;)

Trouwens een schitterend mooi resultaat gehaald met mijn nieuwe brander en de nieuwe schijfjes...uiteraard valt er bij mij zelden wat te meten (wel natuurlijk een logboek met procenten maar daar heb je werkelijk NIETS aan)...maar in een gehoormatig vergelijk met het origineel is de eerste indruk...geen verschil ;D

"Mission completed" ik heb nu een niet meer te verkrijgen cd en kan toch optimaal van die muziek genieten...

Vandaag een 2e niet meer te verkrijgen cd nl. "All Of Me"  Shirley Horn uit de Bibliotheek halen en.....aan het werk  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BernHardN

ik voel een "Brander der Branders" aankomen........  ;D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Schaap

Quote from: BernHardN on August 20, 2009, 12:01:07
ik voel een "Brander der Branders" aankomen........  ;D

met ebbenhout kan dat een 'warm' geluid geven :bigsmile:

advr

#29
leuk draadje, ga ik even volgen ;D

wat is er eigenlijkmis met de Taiyo Yuden schijfjes, ooit stonden ze erg hoog op de ladder ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Nosferatu

Quote from: advr on August 20, 2009, 18:45:53
leuk draadje, ga ik even volgen ;D

wat is er eigenlijkmis met de Taiyo Yuden schijfjes, ooit stonden ze erg hoog op de ladder ;)
Taiyo Yuden is nog steeds een prima merk maar op 2 manieren te krijgen; onder eigen naam en onder andere namen. Onder eigen naam zijn vaak per 100 en goedkoop en dan kan er wel eens wat misgaan bij het branden. Met een andere naam heb je meestal de betere versies, met anti-kraslaag b.v.

Plextor heeft ze in het verleden verkocht maar voert nu geen schijfjes meer. Verbatim heeft wel eens een partijtje gehad (check de media codes) maar dan moet je er vaak snel bij zijn en je hebt geen garantie dat je dan daadwerkelijk TY fabrikaat hebt; de volgende batch kan b.v. wel weer van een andere leverancier komen. Sinds een tijdje heeft de moedermaatschappij van Taiyo Yuden de mediadivisie van JVC overgenomen dus als je nu JVC diskjes koopt dan heb je TY fabrikaat.

TY is altijd wat duurder dan de rest en langzamer met nieuwe ontwikkelingen (toen 'iedereen al 16x, had TY nog 8x) maar kwalitatief de beste.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

advr

Quote from: Nosferatu on August 20, 2009, 20:48:08


TY is altijd wat duurder dan de rest en langzamer met nieuwe ontwikkelingen (toen 'iedereen al 16x, had TY nog 8x) maar kwalitatief de beste.

heb er ook nooit problemen mee gehad ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Van het een komt het ander.....een forumlid wilde mij wel even helpen met het opbouwen van een up-to-spec pc zodat ik enerzijds nog makkelijkere/betere kopieen kan maken van niet meer verkrijgbare cd's en anderzijds nog comfortabeler kan posten op het forum.

Hier....that's no cooler...THIS is a cooler......voor de processor... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En het moederboard...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...en dankzij dit forum.....mijn nieuwe machine met een tikkie "gamers-look" up and running... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: Erik van Voorst on August 29, 2009, 09:41:34
...en dankzij dit forum.....mijn nieuwe machine met een tikkie "gamers-look" up and running... O0
Ik ben geen forum hoor  :D  ;) Mooi spul  :inlove:

Erik van Voorst (in memoriam)

Hahahaha....nee maar ik wist niet of je genoemd wilde worden... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: Erik van Voorst on August 29, 2009, 09:46:13
Hahahaha....nee maar ik wist niet of je genoemd wilde worden... ;)
Ach mijn buik heeft me al verraden   :'( (niet ver genoeg naar achteren gereden met die stoel  :-X )

;)

Erik van Voorst (in memoriam)

#38
Kon het vandaag niet laten om even mijn PC speakers te EHBO-en oftewel even de bassen in toom te houden..
Altec Lansing heeft enorm veel potentie..maar omdat er geen toonregeling is moet je wel even aan de bak....maar het loont de moeite...
Er zat een klein zakje in standaard...

Ik koos Pritex....Bailey...Spikes (souncare)....marmeren plateau..en een verhoging van de downfire........patient weer up-to-spec... ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Verassend  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

eduard


celerontje

#41
Dat stukje marmer is duurder dan dat hele speakersetje! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

BernHardN

Dat wordt een nieuwe avatar......  ;D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

INIURIA

Haha, prachtig. Misschien moet je het als pakket gaan aanbieden of is ie nu niet meer gamers-proof maar juist audiofiel en wordt de afzetmarkt te klein?  :D