Sequels en/of remakes

Started by Spikebyt, July 30, 2003, 09:11:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spikebyt

hallo filmkijkers

Ik lees al een poosje de diverse topics over allerlei films en diverse malen komt er ter sprake dat films vervolgen zijn op eerdere versies of remakes van een versies van jaren terug. laten we met zijn allen eens proberen een aantal voorbeelden te zoeken en aangeven wat er beter aan de remake of vervolg is, ofdat het origineel het beste is
(geen lange verhandelingen; diverse films zijn al in ander topics besproken)

Ik zal even een voorzetje geven (mijn mening dus)

alien serie: Eeste absoluut de beste (trendsetter)
highlander serie: Eerste de beste (connery in glansrol)

en ook twee oudjes
ransom: origineel veel subtielere spanning aanwezig
cape fear: zeer geslaade remake, maar ik prefereer toch origineel

ik ben benieuwd wat jullie vinden
Grtnx,    Frans V.

Point7

Ik vind de originele "Planet Of The Apes" de allerbeste uit de reeks van 5. Zelfs de remake (met Mark Wahlberg) vind ik minder dan het origineel. Deze is wel spectaculairder (betere special effects), maar het verhaal is minder indrukwekkend als de orginele.

CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Spikebyt

Quote from: Point7 on July 30, 2003, 10:50:13
Ik vind de originele "Planet Of The Apes" de allerbeste uit de reeks van 5. Zelfs de remake (met Mark Wahlberg) vind ik minder dan het origineel. Deze is wel spectaculairder (betere special effects), maar het verhaal is minder indrukwekkend als de orginele.



vind ik ook
destijds heb ik de "Apes box"op VHS gekocht voor de verzameling
maar zoals je zegt "De eerste ........ ;)  ;) "
Grtnx,    Frans V.

J.A.F._Doorhof

#3
Phfeww....

The eye, origineel beter
Gone in 60 seconds, remake vele malen beter (lijkt niet eens op elkaar)
Planet of the apes, beide zeer goed.

Vervolgen:
Alien, allemaal even goed, Aliens het beste
Rocky, tja....
Rambo, tja, tja.....
Fast & furious, deel 2 net zo goed
Star wars, originel cyclus vele malen superieur aan de nieuwe misbaksels
Evil dead, hele cyclus geniaal
Amityville, alleen het eerste deel is de moeite waard
Poltergeist, alle 3 wel goed, deel I is geniaal
Exorcist, deel 1 blijft de beste

En zo kun je nog wel even doorgaan :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Oracle

Er zijn denk ik meer voorbeelden te noemen van sequels die beter niet gemaakt hadden kunnen worden (Blues Brothers 2000, Look who's talking too/now, Rambo 2/3, Rocky 5, Tarzan II, Assepoester II, etc). Vaak films die enkel gemaakt werden omdat er geld mee verdient wordt, zonder enige andere reden.

Dat je ook een vervolg kunt maken om het geld, terwijl het ook nog wat toevoegt, blijkt wel uit de Lethal Weapon serie, de Aliens, Terminator (al heb ik 3 nog niet gezien...), Mad Max (al bljiven 1 en 2 het beste...), etc.

De meeste remakes daarentegen zijn soms wel aardig (Nutty professor, Three men and a baby (kan zo snel geen anderen verzinnen..)), maar meestal heb ik liever het origineel.

Groet,
Mark

Grindtegel

Ik vind Ringu en The Ring een mooi voorbeeld van hoe van een superfilm een super remake te maken.

De vervolgen van ringu , ring 2 en ring 0 zijn helaas een stuk minder.

Verder is The Godfather trilogie erg goed, al vind ik deel 3 toch wel een stuk minder dan de 1e twee delen.

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MrPink

Assepoester II??? Bestaat dat echt? Revenge of the Ugly Sisters of zo? ;D

Groetjes,
Oscar

Oracle

Hmmm... ik kon zo snel alleen maar de video vinden, maar er is (uiteraard) ook een dvd vam...

De winkel met de duim

;D

Een typisch voorbeeld van : puur voor het geld!

Groet,
Mark

MrPink

Mijn hemel... ::)

Groetjes,
Oscar

Spikebyt

Quote from: MrPink on July 31, 2003, 12:42:33
Mijn hemel... ::)

Groetjes,
Oscar

Laten we niet teveel off-topic gaan  ;)  ;)
Ik wil graag reacties van mensen over remakes
Grtnx,    Frans V.