NAS automatisch mounten op MAC.

Started by jslaman, August 17, 2009, 21:30:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jslaman

Een vraagje voor de apple kenners. Ik heb een harde schijf aan mijn airport extreme gehangen. Om deze automatisch te mounten heb ik hem bij Accounts toegevoegd aan login items, tot zover werkt het prima.

Hij opent bij het mounten echter ook een venster in Finder. Hier zit ik niet op te wachten en heb hiervoor het volgende script toegepast.

tell application "Finder"
   delay 5
   activate
   try
      close window "Netwerk Schijf"
   end try
end tell


Dit programma'tje heb ik ook toegevoegd aan login items bij account settings. Helaas sluit hij niet automatisch het venster, maar het script komt in beeld en dan moet ik op uitvoeren klikken om het venster te sluiten. Nogal omslachtig dus. Hoe kan ik het programma automatisch het venster laten sluiten?

Alvast bedankt voor de reacties.

Audiofiel

Helemaal niet nodig. Als je iets automatisch laat openen bij je account, moet je even een vinkje zetten bij 'verbergen' om iets niet op de voorgrond te laten komen. ;)


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jslaman

Dank voor de reactie audiofiel. Dit had ik reeds aangevinkt bij het installeren. Desondanks blijft het finder venster openen na opstarten. Wat doe ik verkeerd?

jslaman


BarcoU2man

#4
In de nieuwe Airport Firmware zit een bug die dit probleem veroorzaakt. Makkelijkste is om via de automator een programmatje te schrijven die de drive voor je Mount in het systeem. Ik heb dit probleem ook gehad, en deze oplossing werkte voor mij het beste.

Op de volgende site kun je een beschrijving vinden. Werkt uitstekend...

http://www.computeraudiophile.com/content/Automatically-Mount-Apple-AirDisk

Uiteraard het programmatje ook weer bij je Login items zetten...

Looking for a real computer, buy a Mac :-)

jslaman

Bedankt, ik zal hier vanavond eens naar kijken!

jslaman

Het is gelukt. Bedankt voor de link Wiebo_Neo!

BarcoU2man

Looking for a real computer, buy a Mac :-)