tannoy p40 iemand ervaring?

Started by gullit, August 17, 2009, 20:04:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gullit


NielsLu

Quote from: gullit on August 17, 2009, 20:04:48
tannoy p40 iemand ervaring ?


Ja, mijn ouders hebben deze speakers. Ik heb zelf de P30, P10 en Pc speakers. Persoonlijk vind ik dit een hele fijne speakerserie. De P40 is erg goed geschikt voor grote ruimtes, mijn ouders hebben ze aangestuurd met een Onkyo receiver, ikzelf heb er een Denon receiver bij (persoonlijk vind ik de Denon beter matchen).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hoi
ok bedankt
de p30 heeft die ook genoeg vermogen
en gaat het met NAD samen denk je

Mvg

NielsLu

Quote from: gullit on August 17, 2009, 21:27:18
Hoi
ok bedankt
de p30 heeft die ook genoeg vermogen
en gaat het met NAD samen denk je

Mvg

Ik ken NAD persoonlijk van klank niet, maar de Tannoy speakers houden wel van een wat warmer klinkende versterker. Staar je niet op vermogen, dat zegt echt bijna niks. Wat voor versterker heb je?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hoi
op dit moment de arcam diva avr 250
maar ik wil mischien NAD gaan proberen

Mvg

NielsLu

#5
Quote from: gullit on August 17, 2009, 21:33:55
Hoi
op dit moment de arcam diva avr 250
maar ik wil mischien NAD gaan proberen

Mvg

Heb je zelf de P40 speakers dan of wil je die ook gaan kopen? Zou je wat meer info willen geven wat je wil/zoekt, wat voor ruimte je hebt, harde vloer/vloerbedekking enz?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hoi
ik heb een harde vloer tegels
ik ben net verhuisd
had daar super geluid met mijn chario set [die gaat gelijk in de verkoop]
maar hier klinkt het niet

ik heb de p40 gisteren gekocht
en het klinkt gelijk een stuk beter
ik zit nu te denken om hier een cente en rear van bij te kopen
wat denk jij ervan

Mvg


NielsLu

Quote from: gullit on August 17, 2009, 21:45:09
Hoi
ik heb een harde vloer tegels
ik ben net verhuisd
had daar super geluid met mijn chario set [die gaat gelijk in de verkoop]
maar hier klinkt het niet

ik heb de p40 gisteren gekocht
en het klinkt gelijk een stuk beter
ik zit nu te denken om hier een cente en rear van bij te kopen
wat denk jij ervan

Mvg



Ik zou het je echt wel aanraden om gelijke center en rears te kopen (dus bijv. de PC en de P10). Hier staat de bijbehorende center tekoop http://link.marktplaats.nl/271946906. Als je die echt wil hebben zou ik je aanraden om daar heel snel achteraan te gaan, want deze center wordt heel weinig aangeboden (ik ben meer dan een jaar aan het zoeken geweest  :o)

Hmm, als zoekend staan er nu ineens al 3  :o op marktplaats http://link.marktplaats.nl/271297879. Alhoewel deze niet meer origineel is http://link.marktplaats.nl/270186435 (zijpanelen zijn zwart ipv kersen).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Wat is je budget voor een receiver dan? Ik zou je namelijk echt aanraden om naar Denon of Marantz te gaan kijken
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hoi
welke denon heb je zelf
en wat is een goede prijs
op de dag van vandaag voor de pc center en p30 en p10

gullit

die pc center klinkt hij goed ?
op marktplaats ziet er goed uit maar 180 km van mij vandaan helaas
Mvg

NielsLu

Quote from: gullit on August 17, 2009, 22:03:01
Hoi
welke denon heb je zelf
en wat is een goede prijs
op de dag van vandaag voor de pc center en p30 en p10


Ik heb zelf een Denon AVR2805 (zie mijn signature).

De center mag max € 150 kosten, de rears heb ik ook gekocht voor € 150 per set.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

#12
Quote from: gullit on August 17, 2009, 22:06:00
die pc center klinkt hij goed ?
op marktplaats ziet er goed uit maar 180 km van mij vandaan helaas
Mvg

Ja, de PC center klinkt erg goed, valt helemaal weg tussen je P40 speakers als je de set goed hebt ingesteld. Waar kom jij vandaan?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hoi
mooie receiver
huijbergen bij bergen op zoom
en wat zou je voor de p30 als rear betalen
de p10 zie je bijna nooit aangeboden

Mvg

NielsLu

Quote from: gullit on August 17, 2009, 22:15:15
Hoi
mooie receiver
huijbergen bij bergen op zoom
en wat zou je voor de p30 als rear betalen
de p10 zie je bijna nooit aangeboden

Mvg

Voor de P30 heb ik € 225 betaald, dat was erg goedkoop. Ik denk dat de P30 max € 325 oid mag kosten per set, wat heb je voor de P40 betaald (als ik vragen mag  ;)). Als je trouwens echt een goede versterker wil hebben, raad ik je een Denon AVC A11XV aan (deze kost nog rond de € 800). Deze versterker staat ook nog op mijn wishlist voor de toekomst.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hoi
ik heb er 350 euro voor betaald
is dat redelijk?

Mvg

NielsLu

Quote from: gullit on August 17, 2009, 22:23:07
Hoi
ik heb er 350 euro voor betaald
is dat redelijk?

Mvg

Lijkt me wel redelijk. Maar wat zou je dan nu het liefst eerst willen, andere speakers erbij ter aanvulling van de Tannoy's of een andere versterker?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hoi
ik denk eerst de set speakers als ik ze kan vinden
weet jij ookhet bouwjaar en nieuwprijs toevallig
Mvg

NielsLu

Quote from: gullit on August 17, 2009, 22:30:08
Hoi
ik denk eerst de set speakers als ik ze kan vinden
weet jij ookhet bouwjaar en nieuwprijs toevallig
Mvg

Dan zou ik je echt aanraden om 1 van die centers te kopen die nu worden aangeboden (anders kun je straks echt heel lang gaan zoeken, en nu er 3 op marktplaats staan kun je ook nog roepen dat ze wat in prijs moeten zakken  ;))

De nieuwwaarde van de P40 was 1400 gulden per stuk in 1998/1999. De P30 waren iets van 1100 gulden per stuk, van de center en P10's weet ik het niet. Hier staat wat leesvoer voor je: http://hnny.nl/archief_tannoy/precision_series/brochure.pdf
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Hoe is de klank van de Arcam dan? Want Arcam staat hier op het forum toch erg goed bekend (maar ik weet niet hoe de match met de Tannoy's is)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hey
bedankt voor de leuke link
ik ga snel een bod plaatsen
Mvg

NielsLu

Klopt het dat je je Arcam op marktplaats te koop hebt staan? Ik zag namelijk in advertentie dat je wel NAD of Rotel zou willen hebben. Ik heb voor mijn Denon Rotel versterking gehad (RSP 966 en RSP 970 in combinatie met de RB956AX, klonk opzich wel leuk, maar was niet mijn match, Rotel is behoorlijk helder, dat in combi met de Tannoy's werdt t voor mij té hlder).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hoi
ja klopt
dat  is goed dat je dat zegt
dan is yamaha ook niks zeker ?

Mvg

NielsLu

Quote from: gullit on August 17, 2009, 22:52:03
Hoi
ja klopt
dat  is goed dat je dat zegt
dan is yamaha ook niks zeker ?

Mvg

Yamaha zou ik inderdaad ook niet aanraden. Kun je de klank van je Arcam omschrijven dan?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gullit

Hoi
tja toch wel warm en zeker niet slecht
maar mijn vriendin vind het niet haar klank
moet je ook rekening mee houden
:pompom: