welke speakers gaarne advies !!!

Started by dabrat, July 29, 2003, 21:47:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dabrat

Hallo gaarne jullie advies in het volgende:
dit is mijn setje:
jvc plasma scherm 35 inch PD35p30
pioneer 757 ai
pioneer VSx2011 s

welke speakers moet ik nemen, welke past er het beste bij?

ik zat te denken aan het KEF setje.........2005(800 euro) of 3005
(1600),is
de 3005 het geld verschil waard...?

of zou ik bijvoorbeeld voor het volgende combinatie moeten gaan: 2x
magnat luidspreke vector needle ( 326 per stuk) 2x manat vector needle
11 ( 129 euro per stuk) 1x magnat centerspeaker c10 (101 euro) subwoofer
jvc actieve subwoofer sx-dw303 ( 299 euro) of magnat subwoofer omega 250
(326)

totaal: 1336

voor welke combinatie moet ik gaan en voor welke subwoofer...? ik weet
smaken zijn persoonlijk..maar ik vraag naar jouw voorkeur...

thanx


Roytjeuh

Sorry maar ik vind de post nogal een beetje chaotisch.

Ik zou gewoon naar een betere audio/hifi winkel gaan en daar jouw versterker uitproberen met verschillende speakermerken in jouw prijscategorie.

En dan kan je zelf kiezen ;)

Mvg,

Roy
Pre : Parasound Halo P3 Amp : Parasound Halo A21 Source : Philips 963SA MedeVoort Modificatie Screen : Philips PW9528 PP Speakercable : Kimber 8TC + WBT0645 Interlinks : Kimber Hero Meubel : Finite Elemente Spider audio rack Speaker : B&W N804

tan1415

Ben er mee eens.
3005 ken ik niet...

We kunnen je denk ik beter helpen als je weet wat je budget is.
Dan kunnen we wat suggesties doen.

800 of 1600 is toch een grote verschil.

Als je weet wat je budget is kan je naar de winkels gaan en echt kijken en luisteren welke speakers binnen je budget vallen.

IMO is de 2011 te zwaar voor de 2005.Je kan makkelijk duurdere en betere speakers kopen.
Lijkt ook beter om op een latere tijdstip de sub aanteschaffen.

Oracle

Kef en Magnat lijken mij beide niet zulke goede opties. Alhoewel de Kef eitjes op zich goed aangeschreven staan, en de Magnat's toch ook niet verkeerd zijn...

Wel hebben beide een nogal schel klank-karakter. Een vriend van me had de Pioneer (zelfde model), en ik vond die ook nogal schel klinken.

Het kon samen wel eens teveel worden.

Mijn advies: kijk eens naar de engelse merken (Tannoy, B&W, Mission, Infity, etc). Als je hiervan de boekenplank speakers zou nemen, heb je ook relatief kleine speakers in huis, die waarschijnlijk (veel) beter klinken dan de toch kleine eitjes.

V.w.b. de sub: ik zou geen JVC sub nemen. De Omega is op zich wel goed naar ik begrepen heb, maar dan zou ik toch voor de Omega 380 gaan. Wel groter, maar ook beter.

Groet,
Mark

dabrat

DANK JE WEL MARK !

hier heb ik wat aan...!

ik weet namelijk heus wel dat je altijd zelf moet gaan luisteren ,maar ik zie door de bomen het bos gewoon niet meer. En aangezien hier alle pro's zitten wilde ik gewoon jullie persoonlijke menign weten( ondaks budget etc)

dus bedankt Mark ik zal eens bij mission gaan kijken.

dvd-fan

De Kef eitjes klinken zeer goed bij ht gebruik,maar bij muziek mis je toch wel iets.
Als je van muziek houdt zo ik toch voor een wat groter formaat front speakers gaan.
Ga dus vooral goed luisteren en neem je favoriete muziek mee.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Oracle

Onderschat het effect van speakers bij films vooral niet!

Ik ben zelf overgestapt van een JBL sateliet systeem, naar Tannoy speakers, met een veel groter bereik. Ik kan je vertellen dat dat een wereld van verschil maakt (en niet alleen omdat de Tannoy's gewoon beter dan de JBLs zij, omdat nu ook het midden vanuit alle hoeken komt!.

Niet voor niets hebben de meesten hier boekenplank of full-range speakers staan...  ;D

Groet,
Mark

justme_

Hoi schrijf me net in op het forum omdat ik voor mijn gevoel toch even moest helpen :)

Als eerste ik heb zelf (en zit gedeeltelijk nog steeds) in de audio gezeten. Zelf heb ik ook de 2011 verkocht en ik moet zeggen dat dit absoluut een hele goede versteker is (zeker gezien de bi-amp optie voor de voor luidsprekers), maar dit tot zover.

Speakers even hetvolgende advies. Ik zou, let op, niet voor infinity jbl of iets dergelijks gaan, deze speakers zijn eigenlijk voor de amerikaanse markt (en voor jonge mensen die house muziek luisteren) gemaakt, kan lekker hard komt een hoop gluid uit maar mooi nee dat niet.

Kef eitjes (hier heb ik een hele hoop van verkocht) klinkt best grappig als je bedenkt hoe klein het is. Maar dit geeft ook een hoop beperkingen, lager dan 100hz gaan ze absoluut niet! Body moet dus puur uit je sub komen en dat is zeker gezien je instalatie een beetje zonde (is mijn mening)

Wat er kwa winkel speakers in mijn optiek overblijft is toch een hoop, slechts een kleine opsomming
Kef, B&W, mordaunt short, canton, mission en nog vele andere..
Je moet voor jezelf goed kijken wat je wil, veel detaillering of veel power, veel laag, rustig of dynamisch (dit wordt nu vast veel lastiger allemaal) maar als je voor de wat goedkopere speakers van KEF gaat heb je eigenlijk van alles wat. Zijn absoluut redelijke speakers.
Toch zou ik je willen advieseren om eens naar zelfbouw speakers te kijken (dit heb ik zelf ook) op die manier kan je een HELE goede set bij mekaar sprokkelen en blijft het toch betaalbaar. Let op je hoeft ze echt niet zelf te bouwen ik ken veel zaken die de speakers kant en klaar leveren.

Nog een ideetje ik vind het prima als je mee mailt met vragen of misschien met wat je zoekt. Aangezien ik nu wat minder tijd besteed aan audio vind ik het best leuk om mensen te helpen
mail: [email protected] (jaja vaag adres)

Ik hoop dat je weer iets wijzer bent en als je meer wil weten dan hoor ik het graag

bryan vd B

hi,

Wat ik persoonlijk een mooie combi vind is NAD met klipsch speakers of infinity.
Wat ook mooi is rotel i.c.m b&W.
Had hiervoor pioneer 908 thx i.c.m infinity en klonk tegen het schele aan en vond het heel koud klinken.
Een combo zoeken is vrij lastig maar neem de tijd bij een goede hifi zaak en als je keuze ergens op gevallen is vragen of je deze setup een keer thuis in je eigen kamer kan gaan beluisteren.
Alles zo kopen zonder thuis echt beluisterd te hebben kan wel eens verkeerd uitpakken.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

dabrat

allereerst bedankt allemaal voor jullie respons en advies/hulp.

Ik wilde toch maar eens maar mission gaan luiteren, misschien de m5 serie of wat anders ( in combo met met magnat omega subwoofer)

maar zelfbouw ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik zal je een mailtje sturen just me...
thanx

justme_

mailtje is alweer terug :) en neem van mij dat zelfbouw als je een goede speaker kiest prijs technisch gezien gunstiger is..
even ter vergelijking..
De jamo concert 11 kost: 3000 euro p/st
Hiervan is ook een zelfbouw ontwerp zelfde units (seas) en zelfde filter dan ben je ongeveer 1000 euro per stuk kwijt :):)

Sudesh

Hoi, ik heb dezelfde reciever, en kan nog een set speakers aanbevelen
de acoustic energy Aegis evo serie, goede speakers uit engeland, ik heb ze gekocht na erg veel gezever en gedenk omdat ze goed klonken
ik heb :
Aegis evo1(bookshelf)
Aegis evo3 (floorstander)
Aegis evo centre.
als sub heb ik er een zelfbouw set van peerless bij gekocht(XA-10S).
Tip voor de kabels, van den Hul teatrack, kreeg ik na veel onderhandelen erbij, en ben er erg happy over

Spacebass

QuoteSpeakers even hetvolgende advies. Ik zou, let op, niet voor infinity jbl of iets dergelijks gaan, deze speakers zijn eigenlijk voor de amerikaanse markt (en voor jonge mensen die house muziek luisteren) gemaakt, kan lekker hard komt een hoop gluid uit maar mooi nee dat niet.

;D  Ik weet mij nooit goed raad met dit soort conclussies  ::)
Ik ken op dit forum tevreden Infinity/Jbl gebruikers die echt niet naar house luisteren en ook geen gipsplaat muren hebben en een houten vloer ;)

Zoals veel merken heeft een merk verschillende soorten luidsprekers voor de meeste budgetten. De vraag is maar al te vaken: Hoeveel heb je waar voor over?
Heb je bijvoorbeeld ook al over bekabeling nagedacht? Ook niet onbelangrijk....
Die mission's vind ik qua prijs/kwaliteit idd mooier klinken dan die kef-eitjes, maar ook dat is een subjectief oordeel  :)


@JustMe_ Hoe klinkt die Jamo Concert 11 eigelijk...Ooit gehoord?

Robert

Quote from: Spacebass on August  3, 2003, 01:08:13Ik ken op dit forum tevreden Infinity/Jbl gebruikers die echt niet naar house luisteren en ook geen gipsplaat muren hebben en een houten vloer ;)

Word ik geroepen? ;D


MvrGr.
Robert

basset

Mordaunt-short heeft hele leuke speakers in die prijsklasse. De 902's boekenplanken klinken naar mijn mening fantastisch (zeker voor dat geld)