vintage Sansui versterker

Started by alien1971, August 17, 2009, 07:57:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alien1971

daar ben ik weer, vandaag is Eddie langs gekomen en mijn "stuf" meegenomen.... ik heb ze aangeloten en......SUPERRRRRR!!!!!  mooie klank met mijn Magnatjes.
en zoals beloofd, een paar pic's van de opstelling:

Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

solitaire

Heel mooi (en geen aquarium meer nodig ;)), en goed dat 'ie klinkt zoals je hoopte :pompom:


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Magura

Zo, dat is een fraaie set!  O0
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Douma

Mooie bakken man! Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

alien1971

bedankt allemaal,

nou nog op zoek naar een mooie "oude" cd-speler  en platenspeler..  ik was aan het denken aan een Marantz CD80 of CD11.  heeft er iemand ervaring met die spelers?
Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

solitaire

#30
'k heb zelf een tijdje met een CD80 gedraaid

absoluut een mooi apparaat

maar de keus aan mooie "oude" cd- of platenspelers is natuurlijk groot ;)




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

alien1971

hoi Wolf,

hoe kan je de sound van de CD80 omschrijven? en weet iemand meer types die oud maar goed zijn?   ;D
ik zit in de prijsklase tot 300 euro te kijken......
Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

solitaire

Geef een google-opdracht met 'Marantz CD80' en de audiofiele wereld geeft je z'n opinie over deze speler. (sorry, m'n nickname is om verschillende redenen 'solitaire': ... sommige dingen kan een individu zelfstandig ... Niet om je aan of af te vallen, daar is ook zeker geen aanleiding voor, maar 'zelf even zoeken' biedt je meer inzicht dan die die ik alleen je kan verstrekken)

En ik wil graag, vindt dat leuk, me verdiepen in het aanbod van een bepaald type apparaat, maar een zoekopdracht 'types die oud maar goed zijn' leverd veel en vnl. random resultaten. Zoek je een model uit een bepaalde periode, passend qua uiterlijk bij je Sansuis, specifiek techniek (DAC / loopwerk, ...), matchen qua weergave met xxx, qua verkoopaantallen of gebruikte technique een standout, bepaald ontwerp-team/-er, makkelijk te repareren indien nodig, ..., ... ???


:yin-yang:


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

alien1971

ha, dat klopt en ik heb ook wat opzoekwerk verricht maar misschien zijn er hier mensen die ervaringen met vintage hebben. Ik ben nog niet lang hier op het forum maar vind het superleuk.
Allemaal mensen die muziek(hifi) als passie hebben. 
De match Marantz Sansui is misschien niet zo'n goede keuze, en misschien moet ik het gewoon proberen en uitvinden

Ik heb trouwens ook gezien dat (optisch) Sansui ook een paar mooie platenspelers heeft gemaakt  ::)

Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

solitaire

'Kwalitatief (weergave)' was Sansui voorals sterk met hun versterker en tuner implementaties; andere apparatuur was veel minder hun 'ding', en modellen zijn meer hit&mis. Als je richting CD80 gaat ivm. goede weergaveprestaties, verwacht relatief hoge vraagprijzen voor die Sansui platenspelers die om specifiek die reden de moeite waard zijn.

Ze zien er idd. vaak wel geil uit ;) :coffee:



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

alien1971

heb vandaag een Sansui SR717 platenspeler binnen gekregen, de armlift werkt niet meer en moet ik nog nakijken/repareren. Gisteren bij Frank van het Magnatmuseum geweest (www.magnatmuseum.nl)  zo....! wat heeft die man spul staan...ik werd er helemaal warm van... ;D  heb een set Viva 11 van hem overgenomen. Klinken toch een stuk beter dan de kleine Labda3 die nu heb staan....

denk dat de aankoopgekte nu wel ff over is.....alhoewel....  een mooie Marantz cd11..... :wub:
Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

solitaire

:clapping:


(over ? ? ...  :wacko:  >:D  :eh: ; echtnie  :-*)




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

alien1971

 :dozingoff: :sigh: :sly:  ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen,  ik denk dat ik eerst mijn Proton "stuf" te koop ga zetten.....
Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

alien1971

oeps.. :unhappy:...ik mis een tegengewichtje van de arm van de platenspeler...ff zoeken hoeveel gram dat moet zijn ..
heb nog een paar foto's gemaakt en van de Viva11....

Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

alien1971

heb het gevonden....iemand anders was hem ook al kwijt geraakt  ;D : 2gram moet ie zijn,  nu ff op het werk kijken waar ik het van kan maken
Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

Douma

Wat een prachtige platenspeler! :inlove:

Leuke set heb je zo staan.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

fantastisch idd, zo'n 'GouweOuwe set' :worship:

leuk als andere inmates ook hun stuf laten zien ?



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

roeleken

wij hadden vroeger Sansui thuis in de jaren tachtig. Klonk best goed hoor, maar dit spul ziet er wat beter uit.

brings back memories
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

alien1971

Quote from: solitaire on September  1, 2009, 21:56:28
fantastisch idd, zo'n 'GouweOuwe set' :worship:

leuk als andere inmates ook hun stuf laten zien ?



W.

ja daar ben ik ook benieuwd naar, zal een nieuw topic starten

F
Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

SB MARANTZ

Quote from: alien1971 on August 24, 2009, 10:03:49
hoi Wolf,

hoe kan je de sound van de CD80 omschrijven? en weet iemand meer types die oud maar goed zijn?   ;D
ik zit in de prijsklase tot 300 euro te kijken......


CD 10 / 11 / 16 en 80 zijn erg betrouwbare spelers.
Ook de oudjes als de 94 / 74 / 84 zijn erg leuk.

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

roeleken

Quote from: alien1971 on September  2, 2009, 07:13:40
ja daar ben ik ook benieuwd naar, zal een nieuw topic starten

F

is deze topic nog gestart en wat is de link??
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Douma

Dat topic is al gestart en HIER te vinden.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Nicowico

Sansui AU-X-treme 1(herontworpen Sansui AU-X1),
Marantz CD/DA-12, Genesis digitale lens, zelfbouw Vifa Vivace'94.