Prijsvraag ITC Home Theater GRATIS ISF KALIBRATIE in EMMELOORD

Started by J.A.F._Doorhof, August 15, 2009, 23:51:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

phmeijer

Gefeliciteerd Chulin!

Weer misgegrepen, gister ook al geen 27,5 miljoen! ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

danielo

Quote from: phmeijer on September 11, 2009, 08:54:11
Gefeliciteerd Chulin!

Weer misgegrepen, gister ook al geen 27,5 miljoen! ;)

Ik begrijp hieruit dat je het slechts met 5.5miljoen moet doen ?, blijft lastig die 1/5 loten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

phmeijer

Quote from: danielo on September 11, 2009, 11:38:18
Ik begrijp hieruit dat je het slechts met 5.5miljoen moet doen ?, blijft lastig die 1/5 loten.

Daniel.
:) ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Afgelopen zaterdag ben ik in Emmeloord geweest om mijn Pioneer te laten callibreren.
Ik heb de advies van Snowmaster gevolgd en het scherm op de achterbank geplaatst met een deken overheen tussen tuinstoelkussentjes en vast gezet met de bijrijderstoel. Hij paste precies.
Na een korte kennismaking met Frank en Annewiek (bedankt voor de koffie  :coffee:) was mijn Pioneer klaar voor de ultimate tweak.
Frank heeft voor deze callibratie gebruik gemaakt van de nieuwe analyzer. Het is volgens hem nog een beetje wennen maar ik heb altijd de indruk gehad dat alles onder controle was. Frank komt heel professional over, hij weet waar het over gaat.
Jammer genoeg had ik niet de kennis om alle technische termen te volgen tijdens de callibratie proces dus Frank heeft alles in "gewone taal" uitgelegd.

Het bleek dat mijn scherm heel goed was ingesteld. Beginners geluk zou ik zeggen of misschien te danken aan alle uren dat ik met de instellingen aan het spelen ben geweest  ;).

De callibratie heeft klein maar duidelijk verschillen gemaakt. De ftlmb komt nu op 45 en imo is er meer kleurbalans en diepte in het beeld. Meeste winst zie ik nu tijdens BD en DVD weergave omdat de white level verkeerd ingesteld stond op mijn BD speler.

Al met al super tevreden.

Frank, heel erg bedankt, en hopelijk doe jij nog zo een prijsvraag over een jaar of twee  :devil:.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

1. ITC Home Theater doet de ISF kalibraties al sinds .............
2001
2. ITC Home Theater heeft onlangs geinvesteerd in een nieuwe analyzer, welk type is dit (type naam)
Microspec van Progressive Labs
3. ITC Home Theater is gevestigd in ...........
Emmeloord
4. Wie zijn de 2 personen binnen ITC die over het Home Theater gaan, en wat is hun relatie.
Frank en Annewiek Doorhof, gehuwd.
5. Noem nog 2 activiteiten van ITC naast het Home Theater.
ITC Computer Systems
Studio FD
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.