Nieuwe versterker

Started by -Timo-, August 15, 2009, 20:59:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonK.

Quote from: -Timo- on August 16, 2009, 13:54:02
Die Cambdrige audio heeft geen phono aansluiting :)

Dan neem je de Cambridge 540 of 640p Phono voorversterker bij, met een beetje onderhandelen blijf je met beide producten samen op je budget.... ;)



-Timo-

#26
Zou dit passen bij mijn B&W's of beter iets anders? (Hoop dat ik de link mag plaatsen)

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/55398/Superkrachtige_versterker_Vincent_SV-233_(met_gratis_PHO-111)_nu_in_prijs_verlaagd_.html

Jammergenoeg zwart  :unhappy:

spijtebijt

Die XTZ-versterker ziet er interessant uit. Vooral de ingebouwde DAC lijkt me handig. Enige idee waar deze versterker wordt gemaakt?
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

roeleken

Roksan Kandy...

heb de mijne verkocht maar kunt de vorige versie voor leuke prijzen tegenkomen met garantie.
Zwart vind ik 'm wel stukken mooier dan grijs...
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

dre73

persoonlijk vind ik de sv-233 erg goed voor het geld,ik heb er ook 1 staan en die mag je best thuis eens beluisteren als je een beetje in de buurt van noordwijk woont ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

-Timo-

#30
Ben eens aan het kijken voor een tweedehands Rotel eindversterker en dan een voorversterker nieuw kopen :).

Hoe verhoudt Rotel zich tot Denon en Marantz?

Rednaxela

Quote from: spijtebijt on August 18, 2009, 11:09:43
Die XTZ-versterker ziet er interessant uit. Vooral de ingebouwde DAC lijkt me handig. Enige idee waar deze versterker wordt gemaakt?
In China.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

spijtebijt

Die recensie is volgens mij ook geschreven door een Chinees. Of door een Engelstalige analfabeet...
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Rednaxela

Quote from: spijtebijt on August 20, 2009, 11:00:30
Die recensie is volgens mij ook geschreven door een Chinees. Of door een Engelstalige analfabeet...
Misschien zitten hier minder taalfouten in. Maar persoonlijk heb ik toch liever een rammelende vertaling in het Engels. :)
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

-Timo-

Ik heb nog even een vraagje. Als ik een nu een Arcam eindversterker koop nl de P35 (2x100W), wat moet ik dan als voorversterker gebruiken (van Arcam). Een gewone geïntegreerde? Kan ik dus bv dan een nieuwe A18 (2X50W) als voorversterker gebruiken of is dit dan wat gek omdat ik het eindversterker gedeelte hiervan niet gebruik? De normale voorversterkers van Arcam zijn me wat te duur.
Bi-wire is denk ik ook een mogelijkheid dan maar daar ben ik niet zo'n voorstander van.

bmateijsen

Waarom een P35 nemen, als je gaat besparen op de voorversterker?



Quote from: -Timo- on August 25, 2009, 08:12:47
Ik heb nog even een vraagje. Als ik een nu een Arcam eindversterker koop nl de P35 (2x100W), wat moet ik dan als voorversterker gebruiken (van Arcam). Een gewone geïntegreerde? Kan ik dus bv dan een nieuwe A18 (2X50W) als voorversterker gebruiken of is dit dan wat gek omdat ik het eindversterker gedeelte hiervan niet gebruik? De normale voorversterkers van Arcam zijn me wat te duur.
Bi-wire is denk ik ook een mogelijkheid dan maar daar ben ik niet zo'n voorstander van.


-Timo-

Wat bedoel je met besparen?

bmateijsen

Quote from: -Timo- on August 25, 2009, 08:56:01
Wat bedoel je met besparen?

Omdat een C31 voorversterker echt veel beter is dan een simpele A18.

-Timo-

#38
Ah dus het is toch beter een echte voorversterker te nemen :).
Dank voor het antwoord :)

Edit: In de handleiding van de P35 staat dat aansluiten op een A32 ook goed is (= dezelfde handleiding). Maar een aparte voorversterker is dus beduidend beter?

royal d


Stefan S.

#40
Als ik in jouw schoenen stond, ging ik absoluut voor een 2e handse Arcam FMJ A32. Een dijk van een versterker die je weinig tegenkomt in deze prijsklasse  :thumbs-up:

-Timo-

Uiteraard! Maar er zijn er geen te koop op dit moment :s

S@m

#42
 8)

-Timo-

Quote from: S@m on August 25, 2009, 12:15:42
Je zou imo een dief van je portemonnee zijn om verder te zoeken... ;)

Mooie uitspraak. Ik bekijk het allemaal nog even :)

S@m

Quote from: -Timo- on August 25, 2009, 12:16:31
Mooie uitspraak. Ik bekijk het allemaal nog even :)

Heb m'n post verwijderd omdat ik net nog even gegoogeld heb en de prijs misschien toch niet zo heel scherp is voor een amp van rond bouwjaar 2000.

Dan zijn er imo betere / goedkopere / visueel mooiere opties, denkend aan Musical Fidelity A3.5 en A5.

-Timo-

Ik vind het design van Arcam gewoon geweldig :p.
Die FMJ A22 die hier te koop staat is een mooi toestel, maar ik vind de prijs wat te hoog (mede omdat er geen phono inzit).

S@m

Quote from: -Timo- on August 25, 2009, 12:50:23
Ik vind het design van Arcam gewoon geweldig :p.
Die FMJ A22 die hier te koop staat is een mooi toestel, maar ik vind de prijs wat te hoog (mede omdat er geen phono inzit).

Mee eens...

Wel de FMJ...!

-Timo-

Op marktplaats staat een arcam P35 eindversterker (2x100W in 8ohm) maar ik heb geen budget om een arcam voorversterker te kopen van bijna 2000 euro. Een geintegreerde eventueel wel (bv A18, om dan als voorversterker te gebruiken) ofwel bi-wiren met deze A18?
-> Dus het laag voor de eindversterker en hoog voor de geintegreerde...
Als ik dan een 100W met 50W per kanaal dan heb ik zogezegd 150W per kanaal?
Of is deze werkwijze (die ook in Arcam handleidingen beschreven wordt) minder goed dan gewoon een geintegreerde versterker van 2x100W?

reMC

Heb je Arcam eigenlijk al beluisterd?

-Timo-

Ja, maar ik weet niet meer welk model ...