Combi van Rotel en Dynaudio?

Started by Matthijs Jager, July 29, 2003, 11:54:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matthijs Jager

Hallo,

Na een tijdje rond gehangen te hebben op dit forum heb ik me nu dan eindelijk aangemeld ;) Meteen maar een vraag.

Ik zit er aan te denken om mijn volledige stereo setup te verkopen en er een mooie HT set voor terug te kopen.
Mijn oog is gevallen op de nieuwe rsp 1098 van rotel, in combinatie met de RMB1095 eindtrap.
Als speakers zat ik te denken aan de Dynaudio audience serie, de 82's als front, een 122c als centre en de 42w's als rears.
Het geluid van de Dyns spreekt me erg aan (mist aangestuurd door een stabiele amp natuurlijk).

Als bron zal ik naar alle waarschijnlijkheid gebruik gaan maken van de nieuwe marantz DV8400, vooral om zijn DVI uitgang waar ik uiteindelijk gebruik van wil gaan maken naar een Toshiba MT500. Deze projector zal echter op een later moment moeten komen (budget problemen ;))

Nu is de vraag alleen of iemand ervaring heeft met deze amp en dan vooral in combinatie met Dynaudio. Deze combinatie moet ik nog gaan beluisteren maar ervaringen van een ander zou ik graag horen.
Zelf hou ik van een wat warm geluid met een bijzonder goede laagcontrole. Het hoog moet een goede resolutie hebben maar mag zeker niet te fel worden op hogere geluidsterkten (iets wat mijn huidige set helaas wel doet)
Kan iemand mij vertellen of de hierboven beschreven set aan deze eisen zal voldoen? (natuurlijk zal een luistersessie de uiteindelijke doorslag geven maar er is ZO veel te koop dat elke combinatie beluisteren onmogelijk is)

alvast bedankt voor jullie antwoord,

Matthijs Jager

jeroen_B

Hi,

Waar bestaat je vorige set uit als ik vragen mag?

Rotel is in ieder geval een stabiele versterker weet ik uit eigen ervaring.
Dynaudio ken ik echter niet goed

jeroen

Matthijs Jager

Mijn huidige set bestaat uit een Krell KSA-50s met een KRC-hr als pre.
Sonus Faber Grand Piano Home als luidsprekers en een Vimak cd-speler. Alles is bekabeld met Transparent.

Een groot deel van de felheid van de set komt echter door mijn kamer. Ik zit als student in een relatief kleine kamer waardoor ik erg dicht op mijn fronts zit. Ook zijn de sonus fabers zeker niet warm te noemen. Dit zijn geweldige speakers, er zit alleen één randje rond de 3khz dat me steeds meer irriteerd.

Groeten,
Matthijs

garmtz

Je huidige set is aardig indrukwekkend... Een deel van het randje zal ook uit de Krells komen. Zet een buizenversterker neer of bekabel met MIT en dat is weg. Maargoed, ik dwaal af... :)

Dynaudio is een zeer neutraal klinkend merk dat houdt van snelle, krachtige versterkers. De combinatie met Rotel zou wel eens iets van analyse in het midden kunnen gaan missen en snelheid in het laag, 2 zaken die je nu wel heel duidelijk hebt. De combinatie is niet perse verkeerd en zal qua fundament zeker afdoende zijn, maar misschien niet de passie hebben die je zoekt. Wat ik misschien zelfs wel zou aanraden is de Sonus Fabers te behouden en deze uit te breiden met surround speakers en center uit dezelfde serie, gecombineerd met de genoemde Rotel spullen. De Grand Piano zal genieten van de warme Rotel klank. En behoud die CD-speler!

steef

Hoi,

Ik las zoëven dat je welmogelijk een Dynaudio 82 en een Dynaudio 122C wilt combineren.

Ik zelf heb de Dynaudio's (122,122C,42,42W) 7.1 ;D

Heb toen ook geluisterd naar de 82, vond hem echter totaal niet passen bij de 122C (teveel bas in de 82 tov de 122C)

Misschien dat je beter kunt gaan voor een gelijke set voor en dit aanvullen met een goede sub?!

Gr stevieB

Matthijs Jager

@ Garmtz.
Afdwalen mag :). ik heb mijn huidige set gekocht omdat er toch een heel aantal kwaliteiten inzitten die ik erg waardeer. De laagcontrole van de Krells is subliem, een betere pre als de HR zal ik waarschijnlijk nooit kopen. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat een betaalbare verandering in mijn huidige set zeker een overweging zal zijn. Hier ga ik nog eens goed met mijn dealer over praten.

De rotel op mijn Grand Piano's is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik hoor echter meer verhalen over de Grand Piano's en een kleine felheid in het midhoog, vandaar dat ik de Grand Piano's eigenlijk direct als "schuldige" aamgewezen heb. Misschien moet ik toch wat meer tijd stoppen in het veranderen van mijn huidige set.

Ik maak uit je opmerking "Behoud die cd-speler" op dat je Vimak kent, je zou de eerste zijn :) Het is een geweldig merk dat in alle opzichten hele bijzondere cd-spelers gemaakt heeft, het is alleen totaal onbekend gebleven... maar nu dwaal ik af.

@Steef: De setup die ik beschreef was een mogelijkheid, ik vroeg me inderdaad al af of de 82's een goede set zouden vormen met de centre. Uit je verhaal maak ik op dat dat zeker niet op alle fronten is :)
Een voordeel van de 122 is dat ze een stuk makkelijker plaatsbaar zijn.

Als sub heb ik al een TI-K sub van JBL staan, ik hoef me dus niet druk te maken over een gebrek aan laag :)

Zoals jullie al merken... ik ben er nog lang niet uit, alle opmerkingen zijn dus van harte welkom. Ze dwingen me om er nog eens goed over na te denken.

Groeten,
Matthijs

Neazy

Met deze link http://www.htguide.com/CFBoards/index.cfm?fuseaction=Threads.listings&forum=25&CFB=1
kom je uit bij een amerikaans forum genaamd Club Rotel. Daar zitten ook wat mensen met deze vraag.