Author Topic: Gebruik van de markt sektie  (Read 12557 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us / JonDoe297
  • Owner
  • Forever Addicted
  • *
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 265
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
Gebruik van de markt sektie
« on: August 12, 2009, 23:35:06 »
Allen,

Bij deze wil ik jullie nogmaals wijzen op de regels voor de marktsectie:

De belangrijkste punten om te onthouden zijn:
Vraagprijs verplicht
Geen biedingen in het topic. Als je een bieding wilt uitbrengen dan doe je dit per email of PM.
Zet je topic op slot als het item verkocht is! Dit doe je door de link links onderaan de pagina te gebruiken.
Prijsaanvallen cq prijsadviezen kunnen per pm. In het topic worden deze weggehaald.

Tevens hebben we de functie en naam van de Animocheck sectie gewijzigd. Was het voorheen ook mogelijk om hier een topic aan te maken om te kijken of er animo voor het product was, dit is vanaf nu niet meer toegestaan. Deze sectie dient vanaf nu enkel gebruikt te worden om met behulp van je forumleden te bepalen wat een aannemelijke vraagprijs zou zijn voor een item wat je wilt verkopen. Zodra dit enigzins duidelijk, dien je ook daar het topic op slot te zetten. Je kan dan zelf beslissen of je het item alsnog in de marktsectie te koop aanbiedt. Deze sectie is derhalve ook hernoemd naar 'Prijsbepaling'.

Iedereen met 50 posts of meer kan posten in de markt.
Dit is gedaan ivm de enorme hoeveelheid mensen die dingen te koop aanboden maar verder niet actief meededen aan het forum en in sommige gevallen ook niet hun beloftes nakwamen.
Donateurs kunnen automatisch posten in de markt.

Als je de regels voor de 'Prijsbepaling' nog eens wilt nalezen, kijk dan hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56504.0

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking,
« Last Edit: August 15, 2014, 15:49:54 by Christiaan S »
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

Offline CloggySpete

Re: Gebruik van de markt sektie
« Reply #1 on: March 10, 2011, 23:44:48 »
Ik weet niet of ik hier een voorstel mag doen, dus doe het toch  ;)

Dit voorstel naar aanleiding van vandaag geplaatste advertenties (kabels). Dit is niet bedoeld om op de man te spelen, meer om overzicht te krijgen en iedereen een gelijke kans te geven.

Vandaag werden er in kort tijdsbestek ongeveer 20 advertenties geplaatst. Daarna werden er nog eens een stuk of 7 omhoog 'gekickt'Dit beslaat zo'n beetje een hele pagina. Gevolg is dat mijn (en andere) advertenties wel heel erg snel van pagina 1 verdwijnen. De belangstelling neemt dan snel af, de meeste mensen scannen toch vaak even of er iets nieuws is op pagina 1.

Ik stel daarom voor dat advertenties die veel met elkaar te maken hebben (kabels, afzonderlijke DVD's, etc., etc.) zoveel mogelijk bij elkaar worden gezet. Ik probeer dat zelf in ieder geval wel.

Offline Pos

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 0
« Reply #2 on: March 11, 2011, 09:01:50 »
Ik weet niet of ik hier een voorstel mag doen, dus doe het toch  ;)

Dit voorstel naar aanleiding van vandaag geplaatste advertenties (kabels). Dit is niet bedoeld om op de man te spelen, meer om overzicht te krijgen en iedereen een gelijke kans te geven.

Vandaag werden er in kort tijdsbestek ongeveer 20 advertenties geplaatst. Daarna werden er nog eens een stuk of 7 omhoog 'gekickt'Dit beslaat zo'n beetje een hele pagina. Gevolg is dat mijn (en andere) advertenties wel heel erg snel van pagina 1 verdwijnen. De belangstelling neemt dan snel af, de meeste mensen scannen toch vaak even of er iets nieuws is op pagina 1.

Ik stel daarom voor dat advertenties die veel met elkaar te maken hebben (kabels, afzonderlijke DVD's, etc., etc.) zoveel mogelijk bij elkaar worden gezet. Ik probeer dat zelf in ieder geval wel.

Dit was ook mijn gedachte. Volgens mij hadden die kabels ook wel in 1 topic geplaatst kunnen worden.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Offline twido

« Reply #3 on: September 12, 2018, 05:24:49 »
Allemaal mooi om te lezen maar in de marktplaats krijg ik niet de mogelijkheid een topic aan te maken om mijn sub te verkopen. Hoe komt dit? Ik kan zelfs nergens op antwoorden. Ik ben ingelogd zonder problemen al was het wel een hele tijd geleden :-)

Offline maximus79

« Reply #4 on: September 12, 2018, 06:17:38 »
Allemaal mooi om te lezen maar in de marktplaats krijg ik niet de mogelijkheid een topic aan te maken om mijn sub te verkopen. Hoe komt dit? Ik kan zelfs nergens op antwoorden. Ik ben ingelogd zonder problemen al was het wel een hele tijd geleden :-)

Lees de eerste post nog eens...... :threadclosed:
Arcam AVR390+Arcam P7 7.1.4 Atmos | Focal Aria 926 |Focal Aria CC900 | Epson TW9300 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 8x Boston Acoustics A25 | Rythmik FV15HP | Xbox ONE X | PS4 Pro | Sony 4k X800 | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
  • Total likes: 554
  • I also love the HTforum
« Reply #5 on: September 12, 2018, 08:52:26 »

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151916.0

DE FORUMREGELS - De Markt & Commercieel

1.Er staat een minimum van 50 posts voor om te kunnen posten in de Markt. Eerder posten is mogelijk door Forum Donateur te worden met behulp van de “Doneren” knop boven in beeld.

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 70
  • Stadjer
« Reply #6 on: March 25, 2019, 12:36:17 »
Is het een idee om, net als foto’s ook de locatie verplicht te melden in een verkooptopic? Hoe vaak ik niet de vraag lees waar een aangeboden item zich bevindt...
Er gaat niets boven Groninger koek

| ASAT |

Offline xlr8

« Reply #7 on: March 25, 2019, 13:53:26 »
 ^^

+1

Offline riwi

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Total likes: 84
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #8 on: March 26, 2019, 11:11:18 »
Is het een idee om, net als foto’s ook de locatie verplicht te melden in een verkooptopic? Hoe vaak ik niet de vraag lees waar een aangeboden item zich bevindt...

Ik wil mijn woonplaats niet adverteren. Ik vind dat een slecht idee. Pas als een geinteresseerde serieus is geef ik mijn woonplaats.

Offline Perfectionist

• Administrator
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 25
  • Wat perfect is bepaal je zelf.
« Reply #9 on: March 26, 2019, 11:27:41 »
Dat wordt geen verplichting ivm privacy. Mag natuurlijk wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Offline MechanicalAnimal

« Reply #10 on: March 26, 2019, 11:27:59 »
Ik wil mijn woonplaats niet adverteren. Ik vind dat een slecht idee. Pas als een geinteresseerde serieus is geef ik mijn woonplaats.

+1

de meeste users posten hier toch ook serieus knetterdure apparatuur en het boevengilde gaat heel erg ver om er achter te komen waar ze een mooi slagje kunnen slaan.

*ik heb in mijn profiel staan: "Location: Regio Amersfoort"

« Last Edit: March 26, 2019, 11:31:43 by MechanicalAnimal »
KDL65W855C - PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Offline Kjelt

• Administrator
  • Forever Addicted
  • Total likes: 554
  • I also love the HTforum
« Reply #11 on: March 26, 2019, 12:00:02 »
Je kunt de omgeving aangeven of nog iets ruimer bv west-brabant.
Lijkt me niet dat we dit gaan verplichten, als je serieuze interesse hebt en het kan niet verstuurd worden is een pm toch zo geschreven ?

Offline MechanicalAnimal

« Reply #12 on: March 26, 2019, 12:11:41 »
Je kunt de omgeving aangeven of nog iets ruimer bv west-brabant.
Lijkt me niet dat we dit gaan verplichten, als je serieuze interesse hebt en het kan niet verstuurd worden is een pm toch zo geschreven ?

my thoughts exactly.......maar toch is afstand voor sommigen een serieus dealbreaker, dat kan een financiele reden hebben, of een stukje gezondheid.

Ikzelf vind het wel prettig om minimaal een regio te weten waar ik eventueel naar toe zou moeten. Het ligt ook een beetje aan de vraagprijs ten opzichte van een eventuele nieuwprijs. Ik ga geen tank leegrijden als ik daarvoor ook kan kiezen voor een nieuwe met fabrieksgarantie.

KDL65W855C - PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Total likes: 70
  • Stadjer
« Reply #13 on: March 26, 2019, 12:20:55 »
Ik denk dat dat meevalt, maar goed. Foto’s van ‘knetterdure’ apparatuur wel verplichten, maar de regio/woonplaats niet, ik zie het verschil niet.
De verhalen dat het dievengilde actief gebruikmaakt van internet blijken bovendien zwaar overtrokken. Ik geef het ze te doen, het exacte adres vinden in ‘Regio Amersfoort’.

Als verkoper maak je het een eventueel geïnteresseerde liefst zo gemakkelijk mogelijk, ik wel althans. Niet voor niks is de opkomst van kopen via het web zo’n hausse...
Er gaat niets boven Groninger koek

| ASAT |