Waar basreflexpijpen te kopen?

Started by Douma, August 12, 2009, 15:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Ik ben op zoek naar twee basreflexpijpen. Deze moeten een diameter hebben van 50mm en een lengte van 120mm en een beetje 'flared' zijn bij de opening. Dus niet zoals deze:


Maar meer zoals deze:


Wie weet waar ik deze zou kunnen vinden?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Interficior

Die laatste is de HP series intertechnik die je kunt kopen bij Speaker en Co.
Take it or lease it

Douma

Thanks! Ik had al even op de website van Speaker & Co gekeken, maar daarop was niet te zien hoe de openingsmond van de buis eruit ziet. Ik ben alleen bang dat deze net niet gaat passen. Met een inbouw diameter van 69mm komt het gat wel heel dicht tegen de tweeter te zitten. Met een flared pijp ontkom ik hier waarschijnlijk niet aan. Eerst maar eens goed kijken of de baffle niet verzwakt wordt door het grotere gat en of de tweeter niet in de weg zit.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Vigier

Wat je evt ook kunt doen is 2 lagen hout op elkaar:
Laag 1 is de buitenkant van je box, hierin maak je met een bovenfrees de flare
Laag 2 is aan de binnenkant er tegenaan gelijmd, hierin klem je de rechte pijp (gewoon PVC buis). Gatdiameter in het hout dus zo groot als de buitendiameter van je pijp.
Zorg dat de kleinste binnendiameter van laag 2 gelijk is aan de binnendiameter van je buis

Gaat perfect...

Douma

... ware het niet dat ik hier met een kant en klare luidspreker te maken heb, waar ik een andere poort in wil zetten.;) Voor zelfbouw is het zeker een goede tip.
"Nothing lasts, but nothing is lost."