Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Started by Kwabbernoot, August 12, 2009, 11:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sion

Audio trim in Node settings onder "Player"
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Kwabbernoot

Ah, die. :embarassed:
Die heb ik even kort getest maar ik hoor zo geen verschil.

Groeten...

Kwabbernoot

#652
Glas en toeters. Voor even terug.

Setup: Philips Cd104 - Threshold T2 - Transcendent Sound Single Ended OTL - Avantgarde Acoustic UNO
Toch handig als je nog wat achter de hand hebt.

Groeten...

DofN

Hoe bevalt dat? In vergelijking tot de DD8c's?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Nog te vroeg om daar wat van te zeggen.
Ik heb de subs nog niet afgesteld en de luidsprekers ook zomaar neergezet. Morgenavond verder.

Op dit moment iig nogal bas-heavy.

Groeten...

Kwabbernoot


Contour


HuubF

Hoe staat het met je G&T experiment?  ;)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

#658
Het was niet echt een experiment. Ik wilde ze eindelijk gaan verkopen en ervan uitgaande dat een eventuele koper ze zou willen beluisteren, had ik ze weer opgesteld.

In mijn oren kunnen ze niet tippen aan de D&D's maar dat is ook geen eerlijk vergelijk. Ze staan op de plaats waar de D&D's stonden en dus op minder dan twee meter van mijn oren. Bij de D&D gaat dat prima, deze hebben toch minimaal een meter meer afstand nodig.

Maar ik snap wel waarom ik met deze luidsprekers prima heb kunnen leven al die tijd. Als die D&D's van Koen niet voorbij waren gekomen, had ik ze vast en zeker nog gebruikt.

Groeten...

HuubF

Altijd lekker om zeker te zijn dat je een nieuwe configuratie beter klinkt dan de oude.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Niet echt een audio update maar er is een nieuwe TV gearriveerd: Philips 48oled907/12. Met een verrassend goed klinkend ingebouwde B&W soundbar, dus toch een beetje een audio update. :smile:



Prachtig beeld, vind ik. Blij mee. :pompom:

Groeten...

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot


Rob_Dingen

Quote from: Kwabbernoot on December  5, 2022, 14:48:34
Niet echt een audio update maar er is een nieuwe TV gearriveerd: Philips 48oled907/12. Met een verrassend goed klinkend ingebouwde B&W soundbar, dus toch een beetje een audio update. :smile:



Prachtig beeld, vind ik. Blij mee. :pompom:

Groeten...
Mooi spul.

Kwabbernoot

#664
Vandaag begonnen met een Roon proefabonnementje en het draait ondertussen. De vraag is een beetje of mij dit brengt wat ik zoek: one app to rule all. Wel... ja... nee... bijna.
Waarom is er geen widget? Waarom is het volume aanpassen niet ideaal uitgevoerd. Het kan via de hardware buttons op de telefoon en tablet maar alleen als je in de app zit. Softwarematig in de app is ook niet echt ideaal.

Op de notificatie pagina van Android verschijnt wel wat er speelt met skippen en pauze-buttons maar geen volumeschuif.

Ik zal wel een zeikerd zijn maar dat zou het geheel zoveel prettiger maken. Nu kan het schijnbaar via een Raspberry Pi met zo'n Microsoft Surface puck maar dat is er weer meer apparaten waar ik juist vanaf wil.

Zo ook de nieuwe app voor de 8c luidsprekers. Waarom zit daar ook geen widget bij (aan/uit en volume zou voor mij al voldoende zijn).

Nou ja, misschien kijk ik nog over de verschillende mogelijkheden heen. Ik ben tenslotte nog maar net begonnen maar de eerste indruk is: hmm, so close.

Groeten...

Kerre

Quote from: Kwabbernoot on December  5, 2022, 14:48:34
Niet echt een audio update maar er is een nieuwe TV gearriveerd: Philips 48oled907/12. Met een verrassend goed klinkend ingebouwde B&W soundbar, dus toch een beetje een audio update. :smile:



Prachtig beeld, vind ik. Blij mee.

Groeten...

Leuke tv.

Zo de foto bekeken is het een echte stairway to heaven. Tenminste als ik de wolkenlucht in het raam mag geloven.  ;D :P  O0
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Kwabbernoot

Quote from: Kwabbernoot on December 23, 2022, 15:18:44
<Knip>.

Ik zal wel een zeikerd zijn maar dat zou het geheel zoveel prettiger maken. Nu kan het schijnbaar via een Raspberry Pi met zo'n Microsoft Surface puck maar dat is er weer meer apparaten waar ik juist vanaf wil.

<Knip>

Ik wil al een tijdje een pi-hole maken. Daar heb ik alles al voor thuis. Misschien kan die volume server daar dan ook gelijk op draaien? Dat zou dan wel ideaal zijn.

Groeten...

PS: waarom kan ik mijn luidsprekers wel op stand by zetten in Roon op de pc maar niet in de app op mijn telefoon en tablet? Wat is dat toch voor een onzin.

Kwabbernoot

Sorry, dat kan dus wel. Hij kan hem zelfs automatisch standby-en. Beter kijken Kwabber...

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on December 23, 2022, 21:14:27
Sorry, dat kan dus wel. Hij kan hem zelfs automatisch standby-en. Beter kijken Kwabber...

Wij wachten even rustig af tot je de software onder de knie hebt.  ;D

Wat dat volume betreft: ik ben wel gewend geraakt aan telefoon en tablet. Op dit moment heb ik even een reusachtige volumeknop op de streamer en een heuse afstandsbediening. Maar het is voor mij geen straf als ik bij een volgend apparaat weer terug moet naar mijn telefoon/tablet. Je gaat tenslotte in de loop der tijd steeds meer spelen met Roon.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Volume regeling in Roon is helaas niet bevoordelijk voor de geluidskwaliteit.

Faxe

Bij mijn Roon ready versterker maakt het niks uit of het volume aanpas via de versterker zelf, de meegeleverde afstandsbediening, via de app of via Roon. In alle gevallen gebeurt er exact hetzelfde.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

DofN

#671
Ik denk dat contour bedoelt dat digitale volumeregelingen per definitie niet zo goed zijn als analoge ivm compressie en dynamiek (wat niet zo is). En alhoewel Paul soms onder een steen leeft, is dit wel een OK artikel over dit onderwerp:

https://www.psaudio.com/pauls-posts/digital-volume-controls/

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

In mijn set klinkt het slechter met volume control via Roon, dit gebruik ik dus liever niet.

Kwabbernoot

Quote from: Contour on December 24, 2022, 05:49:26
Volume regeling in Roon is helaas niet bevoordelijk voor de geluidskwaliteit.
Volgens mij werkt de Roon volume regeling direct in de C8 en zou het dus geen verschil maken of ik het regel via de Roon app of via de Dutch&Dutch app.

Groeten...

DofN

Quote from: Contour on December 24, 2022, 08:47:21
In mijn set klinkt het slechter met volume control via Roon, dit gebruik ik dus liever niet.

Misschien, misschien ook niet. Het is soms ook maar net wat je denkt te horen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software