Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Started by Kwabbernoot, August 12, 2009, 11:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Ik ben bang dat dat heel erg zoeken gaat worden. Als ik überhaupt er nog fotos van heb.
Ik zal zien wat ik kan doen.

Die OTL was een kit versterker die ik wel zelf in elkaar heb gesoldeerd.

Groeten...

Kwabbernoot

Ik heb zowaar nog een foto gevonden. Wel één met de UltraCurve er nog bij. Die heeft het niet zo heel lang volgehouden bij mij.

P72142612.jpg

Groeten...

mmuetst

Dank voor het delen. Heb die luidsprekers ooit een keer gehoord bij een audio dealer in Haarlem. Mooi om te zien, maar snap dat het wel allemaal op elkaar stond in je woning, hoewel er ook een soort rust vanuit gaat.
Hadden die luidsprekers voldoende ruimte?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Kwabbernoot

Jawel, ze mochten elke dag een uurtje in de tuin spelen.  :tounge2:

Maar ze zijn weg, ik heb geen interesse meer om mij er verder nog druk over te maken. Sorry daarvoor.
Ik heb mij er altijd prima mee vermaakt. Misschien zegt dat genoeg.

Groeten...

mmuetst

#729
Quote from: Kwabbernoot on August 20, 2023, 21:09:21Jawel, ze mochten elke dag een uurtje in de tuin spelen.  :tounge2:

Maar ze zijn weg, ik heb geen interesse meer om mij er verder nog druk over te maken. Sorry daarvoor.
Ik heb mij er altijd prima mee vermaakt. Misschien zegt dat genoeg.

Groeten...
Yup dat zegt genoeg. En de monitoren die je nu hebt zijn ook interessant. Dat type heb ik nog niet mogen beluisteren. Maar heb zeker een passie voor monitoren. Het hoeft voor mij niet altijd grote compenserende luidsprekers te zijn  ;)

Gaat de OTL nog in de verkoop?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Kwabbernoot

Daar ben ik nog niet uit. De kans dat ik hem nog ga gebruiken is klein. Maar dingen verkopen is nu niet direct mijn sterkste kant.

Groeten...

Tabcam

Quote from: Kwabbernoot on August 19, 2023, 16:17:48Nou, ik vind dat vader Abraham wat klein wordt afgebeeld maar de Smurfen heb ik elders nooit zo perfect geproportioneerd gehoord. :tounge2:
:D  :clapping:

Quote from: Kwabbernoot on August 19, 2023, 16:17:48Maar daar kan ik niet echt veel zinnigs over zeggen. Deze opstelling kwam al vrij snel na de aanschaf van deze luidsprekers. Ik denk dat het allemaal redelijk klopt. Diepte is wel iets dat nog wat beter zou kunnen, schat ik.

Daarnaast klopt het ook wel wat Hans zegt. Ik heb bij hem ooit Radiohead gehoord op zijn 8M's toen ze nog beneden stonden. Ik vond destijds dat de band heel klein werd afgespeeld waar de rest van de aanwezigen het niet echt mee eens waren.

Groeten...
In mijn ervaring is diepte en de balans op lagere volumes iets wat bij de D&D 8c lijkt te horen. Ik moet mijn ogen echt dichtdoen terwijl ik dat met andere speakers zonder dichtdoen kan. Ik heb wel het vermoeden dat er wat met de tweeter tijdens de thuisdemo was want die kreeg bij het installeren een flinke optater.

Ik vond het laag echt geweldig en eenvoudig goed te krijgen met PEQ. Ik zat wel in een totaal andere opstelling, 3.5m en de achterkant ongeveer 35 cm van de muur. Wat dat betreft totaal anders als bij jou.



Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kwabbernoot

Quote from: Tabcam on August 20, 2023, 21:59:41:D  :clapping:
In mijn ervaring is diepte en de balans op lagere volumes iets wat bij de D&D 8c lijkt te horen. Ik moet mijn ogen echt dichtdoen terwijl ik dat met andere speakers zonder dichtdoen kan. Ik heb wel het vermoeden dat er wat met de tweeter tijdens de thuisdemo was want die kreeg bij het installeren een flinke optater.

Ik vond het laag echt geweldig en eenvoudig goed te krijgen met PEQ. Ik zat wel in een totaal andere opstelling, 3.5m en de achterkant ongeveer 35 cm van de muur. Wat dat betreft totaal anders als bij jou.





Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt. De tweede zin lijkt de eerste te weerspreken.

Groeten...

Kwabbernoot

Quote from: chansig on August 19, 2023, 23:23:53Zal eens kijken of de Baard het leuk vindt om samen met mij jouw kant op te komen.

Gr. Hans
Vreemd, deze is langs mij heen gegaan. Jullie zijn van harte welkom. Maar ik moet je wel waarschuwen dat de tegels al onder de speakers liggen.  ::)

Groeten...

Tabcam

Quote from: Kwabbernoot on August 21, 2023, 13:10:11Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt. De tweede zin lijkt de eerste te weerspreken.

Groeten...
Ik bedoelde dat ik met de Dutch&Dutch 8c tijdens de thuisdemo mijn ogen dicht moest doen om nog een beetje diepte te horen. Wel had ik een grote sweet spot voor stereo. Minder gemakkelijk hoorbare diepte lijkt in mijn oren een eigenschap van de D&D 8c. Sorry voor de onduidelijke formulering.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kwabbernoot

Ondertussen ben ik twee weken verder met BACCH en zoals dat gaat: dan ga je weer eens wat langer luisteren zonder BACCH. En ja, dan kan ik toch niet anders concluderen dat ik het al snel mis.
Zonder klinkt het ook echt prima en als je echt gaat luisteren en heen en weer gaat schakelen, lijkt het verschil tussen met en zonder BACCH heel klein. En toch mis ik het als het niet aanstaat.
Ik kan het niet anders kwalificeren dan dat het natuurlijker klinkt.

Groeten...


brt

Tof! Hoeveel ben je nou kwijt om dit aan te schaffen? Want jij hebt alleen de software variant toch?

En is er een gratis proeftijd om dit te proberen?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kwabbernoot

Wat ik nu heb is een BACCH plugin in mijn actieve speakers. Vooralsnog is dit een pre-release versie.
Ik weet niet wat straks de uiteindelijke versie gaat kosten. Ik weet ook niet of er dan een proefperiode komt.

Vragen waar ik zelf ook graag het antwoord op zou horen. Ik hoop maar dat het betaalbaar blijft. Tot die tijd vermaak ik mij wel met deze versie.

Groeten...

chansig

Quote from: Kwabbernoot on August 25, 2023, 20:08:39Ondertussen ben ik twee weken verder met BACCH en zoals dat gaat: dan ga je weer eens wat langer luisteren zonder BACCH. En ja, dan kan ik toch niet anders concluderen dat ik het al snel mis.
Zonder klinkt het ook echt prima en als je echt gaat luisteren en heen en weer gaat schakelen, lijkt het verschil tussen met en zonder BACCH heel klein. En toch mis ik het als het niet aanstaat.
Ik kan het niet anders kwalificeren dan dat het natuurlijker klinkt.

Groeten...



Heel herkenbaar. Ik ga het nu ook niet meer wegdoen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Jij neemt het 23-9 mee hè, Hans?
Ik ben er heel erg benieuwd naar
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Quote from: brt on August 26, 2023, 23:36:47Jij neemt het 23-9 mee hè, Hans?
Ik ben er heel erg benieuwd naar

Zeker.

Gister op momenten ook weer aangenaam verrast. Ik zit dan lekker rustig te surfen en wat tv te kijken. En dan plots gebeurt er van alles in de muziek. Gisteren was dat met een nummer van de Foo Figthers. Lekker hoor.

In een akoestisch aangepakte ruimte is het effect, zeggen ze, groter.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

#742
Zo, de beta-proefperiode is ondertussen voorbij. Ik kan nu de BACCH-plugin aanschaffen of nog eerst twee weken gratis testen.
Dit betekent ook dat de prijs bekend is en dat doet mij dan toch twijfelen of ik het ga aanschaffen. De prijs is 999 euro. Van te voren hoopte ik stiekem op maximaal 750 euro.

Screenshot_20231005-183350.png

Is het mij dan 999 euro waard? Ja, dat denk ik wel. Waarom ik het dan nog niet direct heb aangeschaft? Nou, daar zijn meerdere redenen voor.
1. uBACCH is op andere platformen goedkoper te krijgen (400 euro). Dat zou dus een andere route kunnen zijn om het in de set te krijgen.
2. De digitale ingang van de 8c wordt nog niet ondersteund. Gaat het wel gebeuren?
3. Komt uBACCH ooit naar Roon? Dat zou zomaar kunnen maar dan wordt het waarschijnlijk ook gewoon 400 euro of toch zeker geen 999 euro, lijkt mij.
4. Het klinkt niet bij elke opname beter en soms zelfs slechter. Oftewel, er komt een keuze optie bij wat weer zorgt voor onrust.
5. Blijft het aktief op het moment dat ik de luidsprekers zou doorverkopen? Dan zou het in ieder geval ook een waardevermeerdering zijn van de luidsprekers in het geval van verkoop.

Al met al ben ik er nog niet uit. Ik zal de twee weken test in ieder geval nog wel gebruiken op een moment dat ik ook ruim de tijd heb om te luisteren. Daarna zie ik dan wel verder.

Groeten...

chansig

Koop een MacBook en zet het daarop.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Goede analyse. De ubach plugin is alleen voor windows. Ik heb nog geen praktische, hoogwaardige en gebruiksvriendelijke manier bedacht om dit te regelen en wacht ook op de ROON plugin, voor, neem ik aan, €300,-

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Quote from: chansig on October  5, 2023, 19:36:23Koop een MacBook en zet het daarop.

Gr. Hans
Tja, ik vind het eigenlijk wel prettig dat alles in de luidsprekers zit. Dat is ook de reden dat ik hier wel iets meer geld voor over heb dan de 399 voor een Windows versie. Maar twee en een half keer zoveel?

Een goede Android app erbij met een subtiele widget (start/pauze, volume en BACCH aan/uit, zoiets) zou het geheel nog wat aantrekkelijker maken.

Groeten...

Hannibal_

Is best een bedragje inderdaad.
Maar wel mooi...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: DofN on October  5, 2023, 19:37:20Goede analyse. De ubach plugin is alleen voor windows. Ik heb nog geen praktische, hoogwaardige en gebruiksvriendelijke manier bedacht om dit te regelen en wacht ook op de ROON plugin, voor, neem ik aan, €300,-



Dat zou ik ook interessant vinden, voor dat bedrag dan. Ik zou er geen 1000,- aan willen uitgeven
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

En als je het bv afzet tegen investeren in kabels icm verandering ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Dan denk ik wel dat je een grotere verandering bereikt met Bachh.
Maar voor software vind ik het dan weer te veel geld, gek he

Heb om die reden ook lang getwijfeld of ik Roon moest aanschaffen. Uiteindelijk gedaan en er geen seconde spijt van gehad. Dus wie weet...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3