Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Started by Kwabbernoot, August 12, 2009, 11:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Ik heb er denk ik wel 2 weken over gedaan voor ik tevreden was.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

#501
Hmm, ik ben na één dag al erg tevreden. Ik heb alleen het idee dat het nog net een streepje beter kan. En dan bedoel ik qua ruimtelijkheid.

katwax

#502
Quote from: Kwabbernoot on November 23, 2020, 14:19:50
Ik heb het idee dat het een soort Plex voor muziek is. Ik zie de toegevoegde waarde ook nog niet.

Groeten...
Helemaal gelijk, misschien dat Roon wat leuke extra's toevoegd zoals doorscroller naar meer informatie rond artist, etc
Indien je ook Tidal of Qobuz hebt, GEEN Spotify om Huub te verbeteren, dan is het leuk dat je zonder veel moeite tussen eigen muziek en de service kan switchen.

Persoonlijk ben ik ook nog niet over gegaan omdat je eigenlijk "veel" betaald voor een interface zoals Plex, Xbmc, .... en de meerwaarde tov van deze toch meer beperkt is in gadget dan in noodzaak

Quote from: Bama on November 23, 2020, 10:46:38
Straks de streamer digitaal aansluiten en de platenspeler analoog, dus even wachten met de platenspeler verkopen zou ik zeggen. En als het een beetje meezit zijn ze binnenkort Roon ready en dan heb je ook geen streamer nodig zelfs.
Zo dacht ik dat het ook werkte, Bama kan bevestigen of ontkrachten, maar XLR als analoog voor platenspeler en de AES als digitaal voor streamer.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kwabbernoot

Bij mij zijn de AES en de XLR dezelfde ingang. Vervolgens moet je met een knopje aangeven wat je erin stopt.

Groeten...

Tabcam

Quote from: Kwabbernoot on November 23, 2020, 10:57:06
Kan dit dan? Digitaal en analoog gaan toch via dezelfde ingang of mis ik wat. Dat zou ook niet voor het eerst zijn trouwens.

Ik ben niet echt bekend met Roon maar wat ik er zo over lees lijkt het mij voornamelijk een erg dure methode om je eigen muziek te kunnen streamen met daarbij een fraaie grafische schil. Als je een abonnement neemt op Roon, krijg je er toch geen hele catalogus aan muziek bij?

Groeten...
Klopt beide, alle apparaten op Roon na moeten bij de D&D via de XLR connector aangesloten worden. Maakt dat de voor de integratie in een HT systeem ofwel een soort van voorversterker/digitizer/selector nodig hebt dan wel Roon ernaast moet draaien

Roon radio is weliswaar geen muziekcatalogus maar wel erg goed met suggesties van vergelijkbare andere muziek dus biedt mijns inziens wel meerwaarde. Helaas ook een apart apparaat dat je er ook voor nodig hebt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Kwabber, als je precies wil weten hoe je je DD8c's AES aansluit op een digitale SPDIF coax uit.. ik heb het een paar weken geleden helemaal uitgezocht. Als je weet wat je moet doen ben je met 10 minuten klaar.. Maar als je het niet weet kan het even duren :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

#506
Ik had het gelezen in jouw topic en na geaapt. Mijn dank is groot want het scheelde mij het puzzelwerk. :worship: Ik heb vandaag de kabels en convertor binnengekregen. Martijn neemt de Terminator mee en dan zou het goed moeten komen.

Groeten...

Kwabbernoot

Wat gaan die dingen trouwens gruwelijk hard.  :wow:

Koen K


Kwabbernoot

 :laugh:
Ik heb nog niet gekeken. Maar Klarde und Happers is niets teveel gezegd.  :worship:

Groeten...

Kwabbernoot

Ik heb gisteren de eerste metingen gedaan en het filter in de luidsprekers geschoten. Maar de metingen gingen niet helemaal zoals het hoort en ik wil dat vanmiddag dus opnieuw, en beter, doen. Moet ik dan eerst de oude filterinstellingen uit de speakers verwijderen voor de nieuwe metingen of wordt daar rekening mee gehouden?

Groeten...

DofN

Ja die moet je handmatig verwijderen, je krijgt vermoedelijk ook een melding uit REW dat er geen filters beschikbaar zijn wanneer je ze niet eerst verwijdert. Verwijderen kan in een checkbox in REW, dat gaat sneller dan met de software van de DD8c's.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Wow ..ok. Ik heb je showcase ff niet meer gevolgd kwabber maar dit is een serieuze about face?
Van hoorn naar open baffle naar....gemak?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

#515
Quote from: HuubF on November 30, 2020, 17:08:08
Hoe vergaat het je met de 8C's?
Hoi Huub,

Ja, goed. Ik heb de DSP nog steeds niet ingeregeld maar het klinkt al wel heerlijk. Meeslepend en toch high-end.  :P

Nee, flauwekul. Maar ze klinken echt wel heel goed. Ik had al best aardige speakers (vind ik zelf) maar met name de bas van de 8c's is indrukwekkend. Normaal hoor je harde klappen "aankomen" voordat ze er echt zijn, althans zo beleef ik dat altijd. Bij deze zijn de klappen er ineens. Muziek welke ik toch heel lang en goed ken, laat mij af en toe schrikken. Ik heb dat nooit zo meegemaakt. Misschien dat dit ook wel haalbaar is met andere speakers in erg goede ruimtes maar dat vind ik echt opvallend.

Het is trouwens niet alleen de bas die erg "hoch auflösend" en dynamisch is, dat zijn ook de mid en hoog maar dat was ik al wel gewend van mijn hoorns.

Het enige nadeel tov mijn oude speakers zover is dat de tweeter iets helderder is dan in mijn oude. Dat viel mij ook al op toen ik bij Hans zijn 8m's beluisterde (zelfde tweeter?). Maar echt storend is het niet bij wat ik tot dusver heb beluisterd.

De klasse D versterking, waar ik een beetje bang voor was, vind ik ook eigenlijk prima klinken.

Het is nog even afwachten wat er over blijft als het nieuwe voor mij eraf is maar eerlijk gezegd zie ik geen problemen opdoemen.

Oftewel, heel erg blij met de aanschaf.

Groeten...

PS: Piano klinkt echt zo verschrikkelijk goed... alleen jammer dat ik niet van piano muziek houd.  :laugh:

Quote from: scrutinizer on November 30, 2020, 18:17:26
Wow ..ok. Ik heb je showcase ff niet meer gevolgd kwabber maar dit is een serieuze about face?
Van hoorn naar open baffle naar....gemak?
Zoals wel vaker begrijp ik jouw posts maar half. Wat bedoel je met "serieuze about face?".

Tja, ik ben van hoorn naar D&D 8c gegaan. Daar zit geen open baffle tussen. Om de 8c's weg te zetten als vooral een keuze voor gemak lijkt mij niet terecht (lees ook mijn reactie op Huub hierboven).
Ik merkte dat ik 97% van de tijd muziek streamde, 2% was nog CD en 1% vinyl (inderdaad gemak maar het streamen klinkt tegenwoordig ook gewoon goed). Daarbij kwam ik erachter dat een goede streamer niet duur hoeft te zijn als je hem alleen in het digitale domein gebruikt. Het is dus nog even afwachten hoe het gaat klinken als ik de D&D 8c's digitaal ga aansluiten maar daar heb ik eigenlijk alle vertrouwen in.

Groeten...

chansig

Quote from: Kwabbernoot on November 23, 2020, 19:54:53
Wat gaan die dingen trouwens gruwelijk hard.  :wow:

Je kan ze zachter zetten.  :D

Lees je ervaringen. Leuk om te lezen. De mijne gaan minder diep. Maar inderdaad zelfde tweeter. Jouw gehoorde helderheid ervaar ik al jaren niet. Kan me ook niet meer herinneren of dit een opvallend iets was toen ik vanaf de Scan Speaks naar deze speakers ging.

Je gaat nog een serieuze stap ervaren als je de metingen correct ingevoerd krijg. Laatste keer heb ik handmatig een x aantal vage filter instellingen eruit gehaald. Geen idee hoe die erin kwamen...maar sloeg het gehele geluid plat. Volgens mij ergens rond de 400 waar hij zijn eigen gang leek te gaan een correctie deed.

Zou zomaar kunnen dat het mijn onhandigheid was. De verkoop van de mijne zie ik niet 1,2 en 3 gebeuren. Dus ik verwacht nog wel even aan de m vast te zitten. Gelukkig geen straf.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: Kwabbernoot on November 30, 2020, 18:31:13

Zoals wel vaker begrijp ik jouw posts maar half. Wat bedoel je met "serieuze about face?".

Tja, ik ben van hoorn naar D&D 8c gegaan. Daar zit geen open baffle tussen. Om de 8c's weg te zetten als vooral een keuze voor gemak lijkt mij niet terecht (lees ook mijn reactie op Huub hierboven).
Ik merkte dat ik 97% van de tijd muziek streamde, 2% was nog CD en 1% vinyl (inderdaad gemak maar het streamen klinkt tegenwoordig ook gewoon goed). Daarbij kwam ik erachter dat een goede streamer niet duur hoeft te zijn als je hem alleen in het digitale domein gebruikt. Het is dus nog even afwachten hoe het gaat klinken als ik de D&D 8c's digitaal ga aansluiten maar daar heb ik eigenlijk alle vertrouwen in.

Groeten...
Legerterm voor 180 grd draaien......
Voor wat betreft je posts voor mij soms een zelfde ervaring. Maar dan doe ik toch mijn best. ;)
Dacht even dat je ook open baffle geexperimenteerd had. My bad 8)

Plezier met je nieuwe aanwinst. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

Ik doe ook mijn best. Wat ik kon heb ik beantwoord en wat ik niet begreep heb ik gevraagd.

Dank je. :)

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on November 30, 2020, 18:31:13
... Normaal hoor je harde klappen "aankomen" voordat ze er echt zijn, althans zo beleef ik dat altijd. Bij deze zijn de klappen er ineens. Muziek welke ik toch heel lang en goed ken, laat mij af en toe schrikken. Ik heb dat nooit zo meegemaakt. Misschien dat dit ook wel haalbaar is met andere speakers in erg goede ruimtes maar dat vind ik echt opvallend.

...

Waar ik aan moest wennen was het zwiepgeluid van de drumstokken en het zachte gevloek van de drummer bij een misslag.  :clapping:

Maar alle gekheijdt op een stokje, bij het overgaan van de JBL's (met een soort hoorn) naar Dynaudio leek er bij mij ook minder hoog te zijn, maar dat werd goedgemaakt door de veel hogere resolutie. Daardoor wende ik er zo aan.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Je kan in de DD software je tweeters met bijv 1,5 dB temperen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: doorofnight on November 30, 2020, 19:38:37
Je kan in de DD software je tweeters met bijv 1,5 dB temperen?

Oh ja ik heb het fout gelezen.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Quote from: doorofnight on November 30, 2020, 19:38:37
Je kan in de DD software je tweeters met bijv 1,5 dB temperen?
Hmm, helemaal niet aan gedacht. Eens zien wat dat oplevert. Bedankt voor de tip.

Groeten...

Kwabbernoot

Quote from: chansig on November 30, 2020, 18:42:23
Je kan ze zachter zetten.  :D

Lees je ervaringen. Leuk om te lezen. De mijne gaan minder diep. Maar inderdaad zelfde tweeter. Jouw gehoorde helderheid ervaar ik al jaren niet. Kan me ook niet meer herinneren of dit een opvallend iets was toen ik vanaf de Scan Speaks naar deze speakers ging.

Je gaat nog een serieuze stap ervaren als je de metingen correct ingevoerd krijg. Laatste keer heb ik handmatig een x aantal vage filter instellingen eruit gehaald. Geen idee hoe die erin kwamen...maar sloeg het gehele geluid plat. Volgens mij ergens rond de 400 waar hij zijn eigen gang leek te gaan een correctie deed.

Zou zomaar kunnen dat het mijn onhandigheid was. De verkoop van de mijne zie ik niet 1,2 en 3 gebeuren. Dus ik verwacht nog wel even aan de m vast te zitten. Gelukkig geen straf.

Gr. Hans
Ik was toen bij jou met Martijn en Eelco. Martijn zou die dag de boel inregelen. Ik was toen ook de enige die daar een opmerking over maakte.

Groeten...

scrutinizer

#524
Quote from: Kwabbernoot on November 30, 2020, 19:51:16
Ik was toen bij jou met Martijn en Eelco. Martijn zou die dag de boel inregelen. Ik was toen ook de enige die daar een opmerking over maakte.

Groeten...
Fijn dat je deze en andere opties toch hebt.....voor die centjes ;)
Begrijp ik hieruit dat de Uno's een keuze was welke minder bij jou paste.....?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....