Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Started by Kwabbernoot, August 12, 2009, 11:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

phy

Ik blijf zeggen dat de Behringer een onding is Frank
ik heb in jouw ook eens gezegd dat ik niemand ken die het apparaat is blijven gebruiken.....
echt niemand  :laugh:

Former member 78

Quote from: phy on October 17, 2011, 19:04:04
Ik blijf zeggen dat de Behringer een onding is Frank
ik heb in jouw ook eens gezegd dat ik niemand ken die het apparaat is blijven gebruiken.....
echt niemand  :laugh:

Dan is het dus wel een prima ding, om tijdelijk te gebruiken ;)

Kwabbernoot

Quote from: phy on October 17, 2011, 19:04:04
Ik blijf zeggen dat de Behringer een onding is Frank
ik heb in jouw ook eens gezegd dat ik niemand ken die het apparaat is blijven gebruiken.....
echt niemand  :laugh:
Het probleem is niet zozeer de kwaliteit van de Behringer maar het gevoel dat ie geeft. Minder is meer geldt met dit apparaat niet. Door zo'n apparaat te gebruiken geef je naar jezelf toe dat er iets niet goed zit met je set/akoestiek. Dat mag schijnbaar wel opgelost worden met audiofiele kabeltjes, stroomkabels en vergulde zekeringen en héél eventueel met het aanpakken van de akoestiek maar electronisch in het digitale domein is natuurlijk not done. Daar moet je bovenstaan, denk ik dan. Beter is het natuurlijk de problemen aan te pakken met akoestische ingrepen maar dat doet toch ook nagenoeg niemand?
Ik vind de Behringer een prima oplossing. Was ie alleen maar niet zo schreeuwend lelijk.

Groeten...

frank2

Ik ben het geheel met je eens, gewoon doen wat je zelf wilt en niet wat anderen denken.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kwabbernoot

Gisteren twee nieuwe aanwinsten opgehaald. High-end uit de begin jaren 90. Een setje Swiss Physics voor en einversterker. De eindversterker is, zoals schijnbaar bij bijna alle exemplaren kaput. Oververhitte MOSFETs en dergelijk. Tja, wat wil je met 2 x 150 W in klasse A aan 8 ohm. Maar er bestaat een goede kans dat hij weer zo goed als nieuw gaat worden. En anders zetten we er wel een UcD in.  ;)


De voorkant van de voorversterker (model 5). Er zit vreemd genoeg een stickertje geplakt naast de aan/uit knop. Vrömd. Verder valt het op dat de metalen frontplaat op de houten kast rust. Volgens de folders hoort dat niet wat mij zegt dat de versterker uit de houten kast is geweest. Hopelijk heeft men alleen gekeken naar en niet gerommeld met de electronica. Op de achtergrond mijn oude Rotel RCD990. Voor mij ook een klassieker.


De achterkant van de voorversterker. Hoeveel aansluitingen heb je eigenlijk nodig op een versterker? 11 Ingangen in totaal, het lijkt mij wat veel.


De voorkant van de eindversterker (model 6A). Ook deze is schijnbaar al uit zijn houten kast geweest en ook hier een stickertje. Op het aanzicht van het hout boven de metalen plaat lijken krassen te zitten. Dit is niet zo, dat zijn reflecties uit het raam achter mij. Wel zijn de bovenkanten van beide kasten lichtjes bekrast. Niets ernstigs en wel weg te polijsten lijkt mij.


De achterkant van de eindversterker met enorme aansluitingen voor de luidsprekerkabels. Het draadje met de losse stekker is de aansluiting voor de 6 fans die in de onderplaat gemonteerd zijn.

Impressive stuff.  :o

Groeten...

BernHardN

Een stickertje kan duiden op een reparatie en pass van het apparaat. maar meestal zit zoiets op de achterkant.  :-\

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

op eigen verzoek verwijderd.


Kwabbernoot

Hey Eelco, alles goed?

Dank je. Sinds er een verslag over deze onbetaalbare versterkers in de Home Studio stond (augustus 1990) was ik al min of meer verliefd op deze bjoeties. Vorig jaar een draadje over begonnen op het (door jou zo geliefde  :tongue2:) Hififorum en vorige week nam ineens iemand contact met mij op dat hij nog dergelijke versterkers had staan. En nu dus bij mij thuis.  :pompom:

Groeten...

op eigen verzoek verwijderd.

Het gaat mij, op wat getob met mijn rug na, prima, bedankt.
Hoest met joe dan ?

Lachuh dat je op deze manier aan deze versterkers bent geraakt. Het is duidelijk voorbestemt  :inlove:

Doe ze trouwens maar de groeten op dat door mij zo geliefde forum. Zullen ze vast heul blij van worden. Met warme onderbuik gevoelens enzo  :shaun:

groetje, Eelco

Martijn M

Dutch & Dutch

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kwabbernoot

Ik heb geen idee hoe het met Eelco's rug gaat.  :P  :laugh:

Maar nee, er zijn geen ontwikkelingen. De laatste verandering was om het gebied tussen 125 en 400Hz met wel één hele dB omhoog te krikken en vervolgens de subs weer heel iets zachter te zetten. Het zal wel tussen de oren zitten maar sinds die verandering geen enkele wens meer gehad om nog wat bij te regelen. Wellicht gaat het ooit wel weer jeuken maar op dit moment ben ik zéér tevreden. Ik heb zelfs niet eenss meer de drang om zelf een meet-setje te kopen.

Groeten...

@Dre73: plaatje van welke binnenzijde?

Martijn M

Goed om te lezen!

Een verandering van 1 dB in dat gebied kan het verschil maken.
Dutch & Dutch

dre73

van die prachtige versterkers! ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kwabbernoot

Een nieuwe aanwinst erbij. Weliswaar geen stereo aanwinst maar wel electronica dus het mag, vind ik.

Een nieuwe Panasonic TX-P42ST50 plasmascherm. Binnenkort wel even een fotootje van de opstelling.

  ::)

Zo eentje dus.

Groeten...

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

twani

Dat met die 107 cm is een wens van haar of zo? :D

Kwabbernoot

 :laugh: Ja en het fraaie is dat ik daar aan kan voldoen.  ::)  :P

twani

Quote from: Kwabbernoot on January  9, 2013, 16:24:06
:laugh: Ja en het fraaie is dat ik daar aan kan voldoen.  ::)  :P
Ga je je "houten poot" erin stampen dan? ;D

Kwabbernoot

Nou, houten poot..? Maar er komen inderdaad wel "protheses" bij kijken.  :-X

Groeten...

KILLorBE

Quote from: frank2 on August 12, 2009, 12:01:54
Dat zou ook eens tijd worden je bent al zo lang op dit forum.
:unsure:
Quote from: Kwabbernoot on January  9, 2013, 10:28:04
Weliswaar geen stereo aanwinst maar wel electronica dus het mag, vind ik.

Een nieuwe Panasonic TX-P42ST50 plasmascherm.
Is toch ook stereo? Ok via de optische uitgang is meerkanaals mogelijk.

Mooie set!!
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Kwabbernoot


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto