Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Started by Kwabbernoot, August 12, 2009, 11:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kwabbernoot

Ook hier maar eens mijn setje voorstellen.



Luidsprekers:     Avantgarde Acoustic Uno
Eindversterker:  Transcendent Sound SE-OTL
Voorversterker:  Audio Research SP-11
CD-speler:        Harman/Kardon HD970-SE
Platenspeler:     Nottingham Analogue Hyperspace - Shröeder - Shelter 901
Netfilter:          SEEC
Bekabeling:       Net wat ik heb liggen

Deze set bestaat alweer 3 jaar in deze samenstelling en ik ben nog steeds tevreden. Ik denk dan ook niet dat dit een draadje gaat zijn met veel groeipotentie.

Nog effe twee close-ups.





Trefwoorden: muzikaal en analytisch

Groeten...

EDIT: Voor het HT gebeuren staat er ook nog een Yamaha DSP-E800 (processor en 3-voudig versterker voor center en rears), Translator Impact 30 speakers (rear), Sanyo Z4 beamert en Linksys Kiss 1600 DVD/media-speler.

frank2

Dat zou ook eens tijd worden je bent al zo lang op dit forum.

Indrukwekkende speakers dat zeker!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

#2
Quote from: Kwabbernoot on August 12, 2009, 11:59:56
Ook hier maar eens mijn setje voorstellen.


Luidsprekers: Avantgarde Acoustic Uno
Eindversterker: Transcendent Sound SE-OTL
Voorversterker: Audio Research SP11 mk II

Nice!!! Een met aandachtig opgebouwde, persoonlijke set ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

R


Kwabbernoot

Quote from: scrutinizer on August 12, 2009, 12:08:05
Luidsprekers: Avantgarde Acoustic Uno
Eindversterker: Transcendent Sound SE-OTL
Voorversterker: Audio Research SP11 mk II

;)

Anton.

Nee, geen mkII. Tenminste niet dat ik weet. Het staat er ook niet achterop.

Groeten...

Kwabbernoot

Quote from: R on August 12, 2009, 12:09:40
Bruut! omschrijf de klank eens.
Tja, dat is altijd lastig. Maar vooruit een poging.

Erg detailrijk en transparant, ook in het middengebied. Een beetje in de richting van vliezen. Alhoewel het geluid erg detailrijk is, is het niet vermoeiend. Het klinkt erg rustig, alsof de speakers het met gemak aankunnen. Dat is ook wat mij aantrekt in hoornspeakers. Het klinkt allemaal heel gemakkelijk en vanzelfsprekend. De befaamde hoorn-kleuring hoor ik hier niet terug. De >100dB/m/W is meer dan genoeg zodat ik kan volstaan met een 2 x 1,5 watt buizengebakje. Dan gaat het mij nog hard genoeg.
Het klinkt gelukkig allemaal niet zo spectaculair als de speakers doen vermoeden.

Nu nog de akoestiek aanpakken.

Groeten...

Alex Groningen

Mooi hoor. Zeker veel tijd ingestoken om deze set zo te krijgen zoals die nu is?

ivo1986


DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Kwabbernoot

Quote from: Alex Groningen on August 12, 2009, 13:07:27
Mooi hoor. Zeker veel tijd ingestoken om deze set zo te krijgen zoals die nu is?
Tijd, geld en geluk.

Ben nu al zo'n 20 jaar bezig met "serieuze" Hifi. Door de jaren heen ben ik hier op uit gekomen.
Mijn eerste serieuze setje was een Luxman L-210 versterker, Denon DP37-F draaitafel en Translator Impact 30 luidsprekers. Daar kwam later een Marantz CD-60 bij. Nadat de Luxman werd vervangen door een Musical Fidelity A-1 heb ik een aantal jaar met veel plezier daar naar geluisterd.
Vervolgens was ik een beetje uitgeluisterd op de warme sound die de set had. Ik wilde meer een analtytisch geluid. De MF A-1 werd vervangen door een MF FX eindversterker en een X-Pre voorversterker welke vrij snel weer werd vervangen door een Audio Research SP14 voorversterker. Dit gaf mij het analytische geluid waar ik naar zocht. Enige tijd daarna kwam een Rotel RCD990 cd speler. Zo weer enkele jaartjes door gespeeld tot ik in contact kwam met de Avantgarde Acoustic luidsprekerlijn. Tja, en toen was ik verkocht. Helaas was zelfs de instapper vér buiten mijn budget destijds. Gelukkig op eBay Duitsland enige tijd later dit setje kunnen kopen voor "weinig". En dan moet er natuurlijk betere versterking bij komen. Het hoge rendement gaf mij de mogelijkheid om eens wat te testen met de flee-powered SET buizen versterkers. Enkele beluisterd en er zelfs één gekocht (2A3) maar het was het toch niet helemaal. Wel een hele mooie klank maar ook weer te warm in het midden gebied en te zompig in de bas, wat ik toeschreef aan de uitgangstransformatoren. Een gewone SET werd het dus niet. Wellicht dat een duurdere mij wel zou hebben gebracht wat ik zocht maar op dat moment geloofde ik daar niet zo in. Maar ik wilde wel de transparantie en muzikaliteit behouden van een goede SET. Na veel zoeken kwam ik de Transcendent Sound website tegen. Die hadden een Single Ended Output Transformerless (SE-OTL) in het programma en daar was ik toen wel erg in geïnteresseerd. Helaas was die hier niet te beluisteren, omdat zij alleen via het web verkopen. De dichtsbijzijnde stond in Essen en dat was toch net iets te ver. Dus de gok maar genomen en een kitje besteld (toen was ie veel goedkoper dan nu). Sindsdien ben ik verkocht aan deze combinatie. Daarna kwam ik de Audio Research SP11 tegen voor weinig want de kabel tussen de voeding en de versterker was er niet meer bij. Vervolgens zelf een kabel gefabriceerd en de ruggegraat van de set zoals hij nu is stond er.
Toen werd het tijd om de platenspeler op te waarderen. Als laatste heb ik ooit de H/K HD970-SE gekocht voor mijn tweede setje. Deze heb ik toen natuurlijk vergeleken met de Rotel en ja... hij was beter, met name de basweergave was veel strakker. Misschien wat afstandelijker maar uiteindelijk toch beter dan de Rotel.

Dus ja, veel tijd (en geduld) maar ik heb ook geluk gehad met name bij de luidsprekers en de voorversterker.

Groeten...

Perfectionist

Ze blijven prachtig de hoorns!  8)
Een beter forum begint bij jezelf.

Kwabbernoot


solitaire

prachige set lijkt me, opgebouwd rond je eigen muziekbelevenis O0 (ipv. 'uit een boekje')

genietse ! (maar dat zal zowiezo wel lukken :-*)




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

celerontje

Ik heb een toe-toe-toeter op mijn wate... ehhh audioinstallatie en daarmee toeter ik lekker naar mezelf! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kwabbernoot

Quote from: celerontje on August 13, 2009, 14:53:50
Ik heb een toe-toe-toeter op mijn wate... ehhh audioinstallatie en daarmee toeter ik lekker naar mezelf! :D

:mad:   ::)  :laugh:

@Solitair: bedankt en dat gaat inderdaad prima.

Fatalfelix

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

phy

Mooi Kwabbernoot !
Ik was en ben eigenlijk nog steeds een hoorn liefhebber
Helaas zijn er heel veel echt slechte hoornluidsprekers die de goeie dan een slechte naam bezorgen
Hier hebben er ook al de nodige gestaan en allen zelf gebouwd Klipschhorn, la scala ,hedlundhorn ,Oris en verschillende lowther ontwerpen.
Sommigen waren mooi en anderen verschrikkelijk.
De Transcendent heb ik ook een tijdje op de Oris gebruikt
 

Kwabbernoot

@Phy: Heb jij een Transcendent gehad? Ik dacht dat jij altijd alles zelf bouwt. Welke Transcendent heb jij gehad dan?

@ Valkyrie en Fatalfelix: Thanx.

Groeten...

phy

Quote from: Kwabbernoot on August 16, 2009, 12:36:22
@Phy: Heb jij een Transcendent gehad? Ik dacht dat jij altijd alles zelf bouwt. Welke Transcendent heb jij gehad dan?

Ja het meeste bouw ik zelf maar ik heb soms ook wat fabrieksspul gehad om te vergelijken en te horen wat het allemaal doet daarna verkocht ik het vaak weer.
En als ik er zo aan terugdenk zijn het er toch heel wat geweest 
Ik heb dezelfde 1,5w se- otls gehad zoals jij gebruikt maar dan 2 stuks ik heb ze enkel gebruikt en ook gebrugd is dan iets van 3 of 4 watt monoblokjes.

buizengek

tja kwabbernoot,
wat kan men daarop zeggen?ik heb deze toeters op de hifishow in londen gehoord en was versteld
en nu stikjaloers op je
mvg
buizengek

Kwabbernoot

Quote from: phy on August 16, 2009, 18:02:20
Ja het meeste bouw ik zelf maar ik heb soms ook wat fabrieksspul gehad om te vergelijken en te horen wat het allemaal doet daarna verkocht ik het vaak weer.
En als ik er zo aan terugdenk zijn het er toch heel wat geweest 
Ik heb dezelfde 1,5w se- otls gehad zoals jij gebruikt maar dan 2 stuks ik heb ze enkel gebruikt en ook gebrugd is dan iets van 3 of 4 watt monoblokjes.
Waarom heb je ze weer weg gedaan? Puur voor het wisselen of omdat ze niet bevielen.
Ik heb ook nog wel eens gedacht aan twee monoblokken. Sterker nog, ik heb nog een tweede in onderdelen hier staan. Scheelt dat nog veel?

@Buizengek: Dat had ik ook de eerste keer dat ik ze hoorde. Gelukkig kwam ik ze later "goedkoop" tegen op eBay duitsland.

Groeten...

phy

hoi kwabbernoot
Ik weet niet waar je woont?
maar ik heb hier nog een paar prachtig klinkende  300b mono's staan
die zijn over van mijn Oris hoorns
dat zijn de mooiste versterkers die ik er ooit op had
maar uiterlijk zijn ze niet zo geweldig 
je zou ze eens moeten proberen of kom gewoon eens bij mij luisteren.
je kan je OTL ook meenemen.

Kwabbernoot

Heel aardig aangeboden Phy, maar ik ben nu wel heel tevreden met mijn SE-OTL en dat wil ik graag nog even zo houden. :laugh: Daarnaast is de SE-OTL vele malen goedkoper als er nieuwe buisjes in moeten. Voor de prijs van één setje 300B's (TJ bv) koop ik 15 keer nieuwe output-buisjes voor de SE-OTL en da's ook een best lekker gevoel. Zeker als je weet dat het apparaat altijd aanstaat als ik thuis ben.
Ik heb ook nog een 2A3 staan (met Full Music Mesh Plate/Globe shape) maar op de één of andere manier was ik dan toch veel gestrester bij het gebruik voor "slechts" achtergrond muziek. Dat vond ik vaak dan weer zonde van de buis. Daarom heb ik toen ook lang gedraaid met Sovtecs terwijl ik die toch echt wel iets minder vond. Tja...

Groeten...

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60