'PlayStation 3 Slim gaat 299 euro kosten'

Started by Marcel_T., August 12, 2009, 11:52:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nooff

Quote from: svmnb on August 21, 2009, 11:52:06
Ongelooflijk, nu weer bitstream uit op alleen het nieuwe model.

De PS3 was bij introductie een productierijp apparaat, dus van early adopters kun je niet spreken. Wel mocht je de volle mep betalen en nu dit weer. Ik heb het wel gehad met Sony's marketingstrategie en boycot die oplichtersbende voorlopig. :mad:

Waar maak je je druk om? Intern decoden of bitstreamen, je luistert nog steeds naar de sountrack zoals ie bedoeld is

svmnb

Quote from: Nooff on August 21, 2009, 19:42:26
Waar maak je je druk om? Intern decoden of bitstreamen, je luistert nog steeds naar de sountrack zoals ie bedoeld is

Het betreft een functie waar veel gebruikers al vanaf introductie om hebben gevraagd, maar nooit is geleverd. Deze slimline PS3 is een evolutie van hetzelfde apparaat. Als ik een duur koffiezetappaaraat koop en een jaar later kan hetzelfde type ineens wel espresso maken en de mijne niet, dan voel ik mij bekocht.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

JeKa

Quote from: svmnb on August 22, 2009, 11:50:04
Het betreft een functie waar veel gebruikers al vanaf introductie om hebben gevraagd, maar nooit is geleverd. Deze slimline PS3 is een evolutie van hetzelfde apparaat. Als ik een duur koffiezetappaaraat koop en een jaar later kan hetzelfde type ineens wel espresso maken en de mijne niet, dan voel ik mij bekocht.

Zo werkt 't toch altijd? Ook met koffiezetapparaten.....

jasjenl

Gisteren ben ik op de Gamescom in Keulen geweest en daar hadden ze een heleboel nieuwe PS3's staan, in de Slim uitvoering. Wat mij en mijn medebezoekers vooral opviel: hij ziet er in de praktijk helemaal niet zoveel kleiner uit dan het oude model  :eh: Ok, hij is wat minder breed en minder hoog, maar doordat ie nog vrijwel even diep is, is ie nu, van bovenaf gezien, vrijwel vierkant en ziet ie er eigenlijk nog steeds best wel groot uit. Als je bijv. het verschil tussen de oude PS2 en de PS2 slim vergelijkt, is het verschil tussen de oude PS3 en de PS3 slim veel kleiner.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Mario D

#29
Zonet even bij MM geweest, nog meer dan genoeg PS3 te vinden aan 286 Euro.

Waar ik vooral benieuw naar ben is het geluid (ventilator)dan deze gaat voort brengen.??


Nooff

Quote from: kalimero on August 22, 2009, 15:44:06
Zonet even bij MM geweest, nog meer dan genoeg PS3 te vinden aan 286 Euro.

Waar ik vooral benieuw naar ben is het geluid (ventilator)dan deze gaat voort brengen.??



Het geluid schijnt 10dB zachter te zijn bij de slim. Sommigen vroegen zich af of het apparaat wel aan stond  :)

Nooff

Quote from: JeKa on August 22, 2009, 12:17:07
Zo werkt 't toch altijd? Ook met koffiezetapparaten.....

Precies, je kunt het ook een keer van een andere kant bekijken. Sony heeft geluisterd naar de wensen van de klant en bitstreamen mogelijk gemaakt. Het enige verschil is dat je een lampje ziet branden op het display van je HDMI 1.3a compatible Receiver. Als jij je daar beter bij voelt dan moet je vooral je oude PS3 verkopen, maar in de praktijk is het gewoon flauwekul. Elk product ondergaat een bepaalde productcyclus waarin telkens verbeteringen worden aangebracht, dat is nog nooit anders geweest. Ik vind dat Sony zich heel erg netjes houdt aan zijn beloftes. Je kunt niet altijd tegenslagen voorzien in de praktijk, geen enkel product is perfect.

Mario D

Quote from: Nooff on August 22, 2009, 19:14:22
Het geluid schijnt 10dB zachter te zijn bij de slim. Sommigen vroegen zich af of het apparaat wel aan stond  :)

:thumbs-up:

Een minpuntje vind ik wel de scheerapparaat stekker dat is geen vooruitgang tegenover de vorige versie. >:(

Michel8

Ik ga er wel een kopen. Ben zelf een casual gamer. Heb nu niks. Wel een 360 gehad, maar nadat die voor de tweede keer kapot was gegaan, heb ik die (na hem reparatie) verkocht.

Voor 300 euro heb je een prima oplossing: goede blu ray speler (en die heb ik ook nog niet) en ook nnog gamen.

Ben van plan on het volgende aan te schaffen:


- Fifa 09 (of 10 afhankelijk van de prijs)
- Grid 1 of 2
- Little Big Planet
- Uncharted 1.

Allemaal laag geprijsde spellen en compleet nieuw voor mij

Nooff

Quote from: kalimero on August 22, 2009, 19:44:54
:thumbs-up:

Een minpuntje vind ik wel de scheerapparaat stekker dat is geen vooruitgang tegenover de vorige versie. >:(

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen daar zo'n probleem van maken. De PS3 heeft geen aardedraad meer nodig, dus waarom zou je dan een IEC stekker willen? Als je een kwalitatief goede kabel koopt voor je PS3 dan maakt het echt niets uit of dit nou IEC is of een scheerapparaat stekker. Volgens mij is zo'n IEC connector meer voor de looks, het lijkt wat minder goedkoop, maar de prestaties worden er niets anders van.

Staaled

Quote from: jasjenl on August 22, 2009, 13:45:33
Gisteren ben ik op de Gamescom in Keulen geweest en daar hadden ze een heleboel nieuwe PS3's staan, in de Slim uitvoering. Wat mij en mijn medebezoekers vooral opviel: hij ziet er in de praktijk helemaal niet zoveel kleiner uit dan het oude model  :eh: Ok, hij is wat minder breed en minder hoog, maar doordat ie nog vrijwel even diep is, is ie nu, van bovenaf gezien, vrijwel vierkant en ziet ie er eigenlijk nog steeds best wel groot uit. Als je bijv. het verschil tussen de oude PS2 en de PS2 slim vergelijkt, is het verschil tussen de oude PS3 en de PS3 slim veel kleiner.
Vraagje, is de voeding nog steeds intern?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nooff


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nooff

Dat is ook de reden dat de PS2 slim destijds vele malen kleiner was, de voeding was extern. Veel mensen vinden de PS3 slim niet heel veel kleiner dan de gewone PS3, maar dat is natuurlijk wel zo als je na gaat wat er eigenlijk allemaal nog in de console zit.

Bakkums

Nooff, maar hoe kan het dan dat wanneer ik DTS-HD master op PCM als Bitstream zet op mijn ps3. Het geluid merkbaar minder klinkt dan wanneer ik bitstream via panasonic BD35 beluister?

Dacht ook dat de PS3 dts-hd naar dts omlaag trok, maar zal het wel fout hebben.

oud_account_1

Weten jullie of ik de PS3 slimline kan gebruiken samen met mijn TW200H (geen dvi/hdmi) om BluRay's af te spelen in 720p?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Nooff

Quote from: Bakkums on August 26, 2009, 18:44:07
Nooff, maar hoe kan het dan dat wanneer ik DTS-HD master op PCM als Bitstream zet op mijn ps3. Het geluid merkbaar minder klinkt dan wanneer ik bitstream via panasonic BD35 beluister?

Dacht ook dat de PS3 dts-hd naar dts omlaag trok, maar zal het wel fout hebben.

Als je de PS3 op bitstream zet, dan hoor je de core versie van DTS HD-MA (maximaal 1,5Mbps) en bij PCM hoor je de volledige bitrate. De PS3 beschikt momenteel niet over de mogelijkheid te bitstreamen, dus decodeert hij de track naar Lossless PCM en stuurt deze dan naar je Receiver/Versterker. Je hoort in beide gevallen (bitstream op je Pana of PCM op je PS3) dezelfde track, er is geen verschil. Wellicht zijn de DACS in je Receiver de aanleiding, maar dan nog is er geen verschil in soundtrack. 

Bakkums

Zal wel aan mijn versterker liggen dan, want ik heb wel degelijk meer volume en voor
Mijn gevoel iets meer detail, wanneer ik de losse br speler beluister.

Nooff

Quote from: Bakkums on August 27, 2009, 08:57:30
Zal wel aan mijn versterker liggen dan, want ik heb wel degelijk meer volume en voor
Mijn gevoel iets meer detail, wanneer ik de losse br speler beluister.

Kan zijn dat je Dacs het signaal beïnvloeden.

Spacebass

Stomme vraag misschien, maar gaat deze goed om met de oudere PS1 + PS2 games?
Of moet ik toch de PS2 slim erbij houden?

Nooff

Quote from: Spacebass on August 28, 2009, 00:20:50
Stomme vraag misschien, maar gaat deze goed om met de oudere PS1 + PS2 games?
Of moet ik toch de PS2 slim erbij houden?

De PS3 slim speelt geen PS2 games meer af, PS1 wel.

Spacebass


Bakkums

Ik heb nog de eerste type, de 60gb. Als jij een slim koopt wil ik hem wel 1 op 1 inruilen.  :D
Hoef je ook geen ps2 meer te halen.  ;)

Spacebass

Quote from: Bakkums on August 28, 2009, 09:25:40
Ik heb nog de eerste type, de 60gb. Als jij een slim koopt wil ik hem wel 1 op 1 inruilen.  :D

LOL ;D Ik wilde oorspronkelijk de PS3 kopen.
Toen ik hoorde dat de PS3 in Europa alleen softwarematig backwards compatibel zou zijn, zag ik de bui al hangen.
Ik had best weer 500 euro willen uitgeven voor een all-in-one Sony oplossing (1e generatie PS2 hebben we 550 euro ex acc voor betaald).
Maar goed, we hebben toen voor 149 euro een PS2 slim aangeschaft. Werkt ook goed!

En het stomme is dat het de kids veeel minder uit maakt hoe goed een game er grafisch uit ziet. Met de WII hebben ze meer lol dan op de
XBOX360 in HD ;D (helaas nu een ROD 'je dus ff wachten op een leuke deal van de nieuwste versie die ROD free zou moeten zijn?).

Jinsu

Quote from: Nooff on August 22, 2009, 19:14:22
Het geluid schijnt 10dB zachter te zijn bij de slim. Sommigen vroegen zich af of het apparaat wel aan stond  :)

Hoi,

En sommige mensen klagen dat hij meer lawaai maakt dus tja, what shall it be ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.