Post hier je B/W foto's

Started by Madhouse, August 12, 2009, 09:44:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyrus·

Vrouwe Fortuna gestrand op de Amsterdamse Zuidas

Lady Fortuna
Groeten,
Edwin

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VTEC_genieter

#227
Waarom is deze niet in het spitsuur gemaakt?
[emoji12][emoji12]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Nog een foto van een bootje.

Dit keer in Vlissingen (Hoi VTEC :P). Vandaag (of beter afgelopen nacht) was er een containerschip vastgelopen op de kust. Mooi detail: ze lagen RECHT voor de instantie op de kust die juist toezicht moet houden op de veilige passage van de schepen ;)

Omstandigheden waren niet denderend. Tegenlicht. Keihard licht, storm, enz. Maar dit is wat er zo snel van heb weten te maken ;) (ik had eigenlijk nul tijd omdat ik tegelijk ergens moest zijn om de deur open te doen voor een installateur die niet wist dat ik nog niet aanwezig was :P)

_MG_6810 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#229
Toen ik er was was een stuk van de dijk overigens al afgesloten helaas (wat ik eigenlijk gewoon niet begrijp, want dat stukje dat afgesloten was had qua veiligheid nu echt niets te bieden), maar de mensen die er waren voor de afsluiting (of de pers, want die mocht wel gewoon doorlopen....) hadden de kans om deze foto te maken. Zo zie je mooi hoe dicht ze op de kust ligt 8)

Aan de waterstand te zien (Dat strand is alleen bij echt laag water zichtbaar) is de foto echt zeer kort na de stranding gemaakt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Mooi verhaal!
Ook een passende zwartwit moment! Zwartwit is passend bij drama.
En hoe hebben ze het los gekregen? Ze zat zeker muurvast in de bodem. Je kan het donkere randje, de onderkant, van dit schip goed zien inderdaad.

Ik vind dat hondje die naar "voren" kijkt, ook een sterk extra element en nadruk geven aan de foto [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Ik vond zwart wit hier ook wel mooi bijpassen inderdaad ;) Zal zo in een ander topic even een kleurenversie van deze stranding posten.

Los was niet zo moeilijk. Gevalletje wachten tot het water weer begon te stijgen, en een slepertje er aan vast maken. En je trekt d'er zo weer van het strand af. Ze was met laagwater vastgelopen. Dat is hun geluk geweest.

Jaaaaaaaren terug is er eens een (kleiner) containerschip bij Westkapelle aan de grond gelopen. Met ook een lading containers aan boord, maar dan met serieus hoog hoog water. Die lag dermate vast dat ze de containers met een drijvende kraan hebben moeten lossen, en toen volgens mij zelfs nog een stukje weg hebben moeten baggeren. Dat schip heeft daar toen best even gelegen...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Zoveel containers.......zoveel logistiek.......wat hebben we veel nodig hè [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

#233
Als je bedenkt dat CMA CGM net een nieuwe mastodont in ontvangst heeft mogen nemen.... De eerste in een serie van minimaal 3. Capaciteit van 20.600 TEU.....
Tien jaar terug op school was het al heeeeeel wat dat er een schip van 12.000 TEU gebouwd ging worden (Emma Maersk).

Het gaat hard met de containerschepen... Maar dat is wel erg offtopic ;)

Edit. Sorry. Het gaat om de opdracht voor deze drie schepen. Blijven het nog reuzen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

De hoeveel nabewerking is duidelijk minder extreem dan je zou verwachten in deze foto.

_MG_0095_6_7_fused by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

_MG_8469_70_71_tonemapped by Christiaan Sauer, on Flickr

Yep. Ik weet het. De sensor blijkt nogal wat vlekjes en stofjes te hebben. Dat merk je pas als je na een jaar of twee jaar je oude camera weer eens tevoorschijn haalt ;) Ze komen nu tevoorschijn omdat de foto is gemaakt op F22. Misschien nog een keer de foto bijwerken om er wat van weg te halen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Ik vraag altijd naar meer  :D
Wat is dit?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Dat is een golfbreker. En die... breekt golven :P

Met als doel dat ze met minder kracht op de kust slaan en dus geen schade aanrichten. Kijk even in het Overige topic voor een detailfoto ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Quote from: VTEC_genieter on September 11, 2015, 13:19:20
Ik vraag altijd naar meer  :D
Wat is dit?
Dankjewel; ik kon geen zinnige vraag bedenken! ;) ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VTEC_genieter

#241
Ik ben trots op de Nederlanders die vakbekwaam zijn in het waterschap :exclamation: :smile: :clapping: :worship:
Ze zijn de besten in het beschermen van het land, de besten in het maken/bouwen van dijken, de besten in het tegenhouden van water en overstromingen. Wat zijn wij goed met water!! :pompom:
Nederland.....waterland.....kikkerland.......het enige Europese land dat tegen de zeespiegel ligt :exclamation:

En ook het moderne internationale vliegveld/luchthaven Chek Lap Kok in Hong Kong, daar heeft Nederland ook mee aan geholpen/gebouwd: baggeren  :)

Bron foto www.jandenul.com
Hier landen wij op als we in Hong Kong aankomen met de KLM

Lees ook dit artikel http://www.mt.nl/91/27420/finance/7-successen-van-hollandse-baggeraars.html?order=2#slideshow
Nederland heeft nog meer vele projecten gedaan.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

eddy135

Mooi, maar niet in zwart-wit, helaas... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BernHardN

Is dit jou foto? hoe kom je in de cockpit?
en hij bevat nogal wat kleur voor een zwart/wit foto.

Ik ben er ook geweest, je vliegt daar over de bootjes en het is alsof je land op een pier.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Henrie

#244
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

VTEC_genieter

Sorry voor de verwarring, dat is niet mijn foto.
Ik ging offtopic  ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Oud lid

#246
2 3 minpunten: het is geen zwart wit foto en het is niet je eigen foto en je vermeldt geen bron. Ik vraag me sowieso af hoe je er op komt om die bijdrage hierin te plaatsen...

Erwin B

eddy135

Ik lees een verontschuldiging hierboven;

Ik zou zeggen, ontopic maar weer? ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ritchard

De maan vandaag voor de maansverduistering  8)
Groetjes Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.