HD op satelliet

Started by kermy, August 9, 2009, 21:46:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Beste mede forumleden,


Ik heb een vraag over HD tv via de sat.
Na een aantal jaren gekeken te hebben naar een Topfield 4000pvr en recentelijk een vruchteloos uitstapje naar Ziggo en HD tv heb ik een Homecast HS9000CIpvr aangeschaft. Nu kan ik natuurlijk naar meerdere HDtv kanalen kijken via mijn visiosat bisatellite met voorlopig nog drie lnb's, de vierde en de beugel is besteld.
En dan komen we nu toe aan mijn vraag, bij allerlei HD kanalen komen er frame drops voor, de signaal en kwaliteitsbalkjes staan ver over de 90%.
Alle SD kanalen zijn schoon.
Ook wil er wel eens een kombinatie zijn met een audio drop maar niet altijd.
Om alles uit te sluiten heb ik vanavond de DVDO Edge er van tussen gehaald en de sat box aangesloten via een andere HDMI kabel, dit maakte geen verschil.
De ci module is die van Canal digitaal en de kaart een Seca 3, maar dit zou toch geen verschil of rol mogen spelen op bijvoorbeeld de BBC, ZDF of Arte?
Graag een reactie van mensen met ervaring in deze zaken.
Met vriendlijke groet,


Kermy

oud_account_1

Quote from: kermy on August  9, 2009, 21:46:58
De ci module is die van Canal digitaal en de kaart een Seca 3, maar dit zou toch geen verschil of rol mogen spelen op bijvoorbeeld de BBC, ZDF of Arte?
Klopt, ze zenden allen FTA uit, dus je kunt zelfs de kaart (en de CI module) eruit halen.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

peterrr

Hoi,

Ik heb een Humax hdci, bij mij gaat gemiddeld 2x per uur even ( seconde ofzo) het beeld zwart.
zowel op de Hd kanalen als sd, fta of via de Mediaguard cam.
Ik heb een Klein multytenne schoteltje ik weet niet of dat de oorzaak zou kunnen zijn. (70% ontvangst).

Als je echt veel mensen met "verstand" van het gebeuren zoekt, zou ik het Forum "sat4all" eens proberen.
Daar hebben ze mij ook vaak geholpen.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Sappien

Lijkt me een probleem van de receiver (of icm de CI module). Ik heb hier zelf een DM800 en een Kathrein en met beide geen stotteringen op SD of HD kanalen.

frank2

Ik heb nu meer dan een jaar de technisat hd at ontvanger, boven gesxhreven problemen heb ik nog nooit gehad.
Kijk naar Arte HD en haal de ci module er eens uit.
Nog problemen? software update?
anders probleem van de reciever.

Zo zou ik te werk gaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bart_nl

 Ik heb hier eenzelfde probleem gehad op 23,5E met Ned 1 HD terwijl regionalen allemaal prima waren. Signaalsterkte zegt niet alles en als je op SDTV geen problemen hebt en op HDTV wel gok ik dat je buitenopstelling niet goed is. Dus alle kabels en connectoren nalopen en schotel opnieuw uitrichten. Schotel uitrichten was bij mij de oplossing.

Vlearmoes

Hier ook een probleemloos ontvangst
heb gelijk na de multytenne wel een inline versterker geplaatst naar de ontvanger die 20m verder staat
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

bart_nl

Quote from: Vlearmoes on August 11, 2009, 08:27:19... een inline versterker geplaatst...
het nut daarvan is niet iedereen van overtuigd, zelf zou ik bij afstanden < 50 meter nooit een versterker gebruiken. Zoals ik in vorige bericht al aangaf is signaalsterkte op zich bij satelliet ontvangst niet het belangrijkst. Een signaal moet behalve voldoende signaalsterkte altijd een goede signaal-ruis verhouding hebben. Dat laatste wordt met een inline versterker minder goed dus schiet je er netto niets mee op en naar mijn mening verslechterd het op korte afstanden het signaal.

kermy

Inmiddels contact gehad met de importeur.
Volgens hem is het meer dan 90% zeker de harde schijf, er is een batch schijven van Samsung die niet lekker zijn.
Het gaat dan allemaal goed op de SD kanalen maar niet op de HD kanalen.
Ik ga vanavond zijn tip proberen om de timeshift uit te zetten en daarna de schijf te disabelen, de klacht zou dan niet meer voor mogen komen.
Het is natuurlijk lullig maar de assistentie van de importeur is voorbeeldig.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Met vriendelijke groet,

Kermy

kermy

#9
HD aan of uit maakte geen bal uit.
Vorige week maar naar de importeur Astrasat gestuurd en wat bleek, moederboard defect.
Vanavond door Astrasat gebeld, er komt een nieuwe naar mij toe.
En dan hopen we maar dat de fun kan beginnen.
Met vriendelijke groet,


Kermy

peterrr

Ok

Hou ons op de hoogte, want zelf heb ik ook zo`n probleem.
En via het satforum begin ik aan de cam van canaal digitaal te twijfelen.
Ik hoop wel dat het voor jouw (snel) opgelost is.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

kermy

Quote from: peterrr on August 22, 2009, 21:12:56
Ok

Hou ons op de hoogte, want zelf heb ik ook zo`n probleem.
En via het satforum begin ik aan de cam van canaal digitaal te twijfelen.
Ik hoop wel dat het voor jouw (snel) opgelost is.

groet peterr

Bij mij was het op alle fta hd zenders, ik heb nog geen CD hd pakket, maar dat gaat er wel komen.
Heb jij ook een Homecast 9000pvr?
Met vriendelijke groet,


Kermy

peterrr

Nee, een Humax, maar met ongeveer hetzelfde probleem wat jij ook hebt.
En na een paar dagen zoeken, zag ik op b.v sat4all, cardwriterforum e.d dat veel merken dat probleem hebben als ze de "orginele" mediaguard
van Canaal digitaal gebruiken.
Ik heb het voornamelijk op de HD kanalen, en de Nederlandse die achter de versleuteling zitten.
Ik denk dat ik zelf maar eens een Aston module ga proberen.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

kermy

Het apparaat is terug met een nieuw moederboard, gisteren even aangesloten en een uurtje gekeken.
Gedurende dat uurtje was alles in orde, dus geen beeld ellende waargenomen.
Nu gaan we een periode in waarbij ik de Topfield nog maar even standby houdt, ik hoop niet dat ik hem nog nodig heb.
Met vriendelijke groet,

Kermy