Verschil pioneer VSX-D1011 en VSX-D2011

Started by martijnspr, July 28, 2003, 11:38:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martijnspr

Ik heb me oog laten vallen op deze 2 receivers. Vooral over de 2011 hoor je hele goede verhalen en lees je goede recensies, maar over de 1011 zie je en lees je niet zo veel. Kan iemand mij vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen deze 2 receivers.

De verkoopprijs scheelt toch al snel 300 euro en de adviesprijs maar 100 euro bijvoorbeeld en echt veel verschillen kan ik niet ontdekken, dus als iemand wel belangrijke verschillen weet, zou ik dat graag horen.

mvg
Martijn

tan1415

2011 is volgens iets zwaarder en heeft als speciale extra het feit dat de versterker dmv een meegeleverede microfoon de speakers kan afregelen.
Volgens werkt het ook goed.


justme_

Hoi even snel een adviesje!
ik heb beide versterkers verkocht en let op:
Van binnen 100% hetzelfde!!!!!
microfoontje is het enige verschil!!
en vaak moet je daarna toch nog aanpassen op je gehoor. Wil je wat besparen gewoon voor de 1011 gaan want kwa geluid is er HELEMAAL GEEN verschil

patrick_vdb

Naast het microfoontje is er ook wel verschil in het aantal in- en outputs, ook het chassis van de 2011 is wat anders ;)

Maar of deze verschillen de meerprijs rechtvaardig maken ligt een beetje aan je wensen.

Mvrgr

Patrick

justme_

Nogmaals van binnen 100% hetzelfde en dit heb ik echt niet zelf bedacht komt rechtstreeks van de leverancier :)

patrick_vdb

Hi,

Chassis is ook de buitenkant ;)

Ik ken beide apparaten verder niet maar wanneer je een vergelijk opvraagt bij Pioneer dan komen er toch echt verschillen naar buiten in de trant van inputs ed (je zou ze maar nodig hebben ;) ).

Ik geloof overigens best dat er intern nauwelijks verschillen zullen zijn.

Mvrgr

Patrick

Vincent

Volgens mij heeft de 2011 ook een stuk luxere afstandsbediening...

bryan vd B

hi,

voor films zijn de pioneers heel goed in deze prijsklasse maar voor muziek vind ik ze een stuk minder.
Heb beide gehoord en klonken het zelfde(stonden naast elkaar).
Het enige voordeel die de 2011 heeft is de meet mic.
voor verder info , er komt binnenkort een nieuwe versie aan die goedkoper is en heeft dan wel die meet mic. aan boord.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

martijnspr

Ok het komt er dus op neer dat er vrij weinig verschillen zij. Ik had zo´n vergelijk ook al gedaan op pioneer.nl en daar kwamen de dingen die hierboven genoemd zijn idd ook uit. Verder is het geluid volgens pioneer bij de 2011 `getuned´ door Air studio´s. Voor de rest is het  chassis beter en de afstandbediening heeft een kleine display en meer ingangen waaronder component video en de 1011 niet, waaris dat eigenlijk voor component video?

Ik zie voor de rest ook dat de 1011 geen on screen display heeft en niet het automatische calibratie systeem heeft, weet iemand of dit goed werkt of dat het een beetje overbodig is?

Er is geen usb ingangn en geen A/D converter.

(Weet iemand of ik wat vergeten ben?)

Dit zijn toch behoordlijke verschillen, dus zit ik nu te overwegen welke ik meot nemen. Ik vind namelijk het vreemde dat de adviesprijs maar 100 euro scheelt en de verkoopprijs al snel 300 euro.

Een alternatief is de Denon 3803. Deze heeft een hoop snufjes niet die de pioneer wel heeft, maar ik hoor hier wel heel veel positieve dingen over. Hij is wel 3 kilo lichter dan de pioneer.

bryan vd B

hi,

waar ga je de versterker het meest voor gebruiken HT of muziek??

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

martijnspr

Quote from: bryan vd B on July 30, 2003, 21:33:18
hi,

waar ga je de versterker het meest voor gebruiken HT of muziek??

Bryan

Het is voor een slaapkamer, dus hij zal ook vaak worden gebruikt voor muziek. Muziek is in de meerderheid. Ik luister het meest trance en een beetje punkrock(blink 182, offspring, sum 41 enz.). Ik zoek alleen wel een receiver die een hele mooie surround weergave heeft en ik denk dat dat met pioneer meer het geval is of heb ik het helemaal fout?

tan1415

Hoe groot is je slaapkamer? De pioneers zijn wel grote jongens.

martijnspr

mijn slaapkamer is niet zo gek groot, maar ik wil een receiver kopen die ik nog een tijdje kan houden, zodat ik deze kan meenemen als ik bijvoorbeeld over een paar jaar uit huis ga. (ben nu pas 17)

justme_

Component video op je versterker houd in dat je aparte rgb aansluitingen kan doorlussen.. je hebt bijv. 2 rgb apparaten (ld en dvd) en die kun je dan op je versterker aansluiten..... vanaf je verster kan je het dan weer doorschakelen naar bijv je beamer (misschien dat het ook op nieuwe tvs zit maar dat weet ik niet) echter 2 rgb apparaten?!? ik zou niet weten wie dat heeft... en bijna alles gaat op dit moment via "rgb via scart" en anders via svideo de losse rgb aansluitingen worden nog HEEL weinig gebruikt

bryan vd B

Quote from: martijnspr on July 30, 2003, 21:38:18
Quote from: bryan vd B on July 30, 2003, 21:33:18
hi,

waar ga je de versterker het meest voor gebruiken HT of muziek??

Bryan

Het is voor een slaapkamer, dus hij zal ook vaak worden gebruikt voor muziek. Muziek is in de meerderheid. Ik luister het meest trance en een beetje punkrock(blink 182, offspring, sum 41 enz.). Ik zoek alleen wel een receiver die een hele mooie surround weergave heeft en ik denk dat dat met pioneer meer het geval is of heb ik het helemaal fout?

Als je meer naar muziek luisterd kun je denk ik beter een wat meer muziekale receiver aan schaffen zoals arcam,rotel,NAD of een marantz.
Deze hebben allen een goede surround weergave maar zijn in stereo ook erg goed en dat is van pioneer nou iet echt direkt te zeggen.
Persoonlijk zou ik ook eens naar de bovengenoemde versterkers gaan luisteren.

Bryan

PS:wat voor speakesr gebruik je ???
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

martijnspr

Ik vind de merken die Bryan noemt wel mooi enzo, maar budget is er niet naar dat ik een rotel of een arcam kan kopen. Ik vind marantz eigenlijk niet zo mooi eruit en ja het oog wil ook wat. (no offence tegen iemand die een marantzheeft, ja en dat zijn er veel). voor de rest is de Nad wel een optie. de t-752.

Ijn de surround prestaties, van deze toch wel op stereo gerichte receivers, wel te vergelijken met een piponeer bijvoorbeeld. Ik wil namelijk wel een receiver die erg goede prestaties heeft en ik hoe erg van kleine snufjes en als ik het zo bekijk heeft de nad dat niet echt.

Ik denk dat ik toch voor een denon of pioneer ga en dan met de tijd er een mooie eindverstereker aan de pre outs hang.

Ik heb trouwens IQ L60 boxen. Dat is ook gelijk het probleem. Deze zijn 4 Ohm en alleen te krijgen (naar mijn weten) bij Stassen en Venlo. En ik woon naast Rotterdam dus kan je niet ff snel wat vergelijken.

Voor de rest vind ik het luisteren van een receiver een beetje matig, want ik ga het waarschlijk toch niet in een winkel kopen, mar op internet (of misschien wel Duitsland), omdat dat echt veel scheelt.

Sudesh

Hoi ik heb een 2011, en kan hier het volgende over zeggen
de automatische setup werkt echt goed, zeker de acoustische tuning, met klinkt gewoon beter dan zonder, hij is fantastisch voor films, en is vrij 'futureproof', voor muziek is hij gewoon, goed, er zijn uiteraard betere(de enige die ik gehoord heb is de Nad).
echter 1 probleem, je speakers zijn 4ohm, de manual zegt minimaal 6ohm, ik zou daar eerst nog even duidelijke vragen over stellen bij pioneer.

martijnspr

Er staat nu bij Correct een Marantz 7200 voor 579 euro. Dit is een 6.1 receiver, maar hij mist een paar belangrijke codecs zoals de dts-es en dolby digital-ex. Zouden jullie mij deze receiver aanraden of niet? Ik heb gelijk gevraagd voor het impedantie probleem, maar daar kan deze receiver wel goed mee overweg (behalve natuurlijk lang op een heel erg hard niveau) is mij verteld in de winkel. ik heb hem helaas niet goed kunnen beluisteren.

Jacob

Quote from: Sudesh on August  2, 2003, 09:46:42
Echter 1 probleem, je speakers zijn 4ohm, de manual zegt minimaal 6ohm, ik zou daar eerst nog even duidelijke vragen over stellen bij pioneer.


Ik ben zelf sinds 12-2002 in het bezit van een VSX-D2011 en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat luidsprekers met een waarde van 4 Ohm geen enkel probleem zijn (Ik heb er zelf ook 2 voor 'Front Li/Re')

Nog even een tip voor degenen die deze receiver niet 'muzikaal' genoeg vinden:
Als je een goede Hifi-versterker hebt, gebruik deze dan voor de beide 'Front' kanalen (de 2011 heeft voor alle kanalen 'Pre-outs', dus staat niets je in de weg om voor deze oplossing te kiezen). ;)

Jacob

Quote from: martijnspr on July 28, 2003, 11:38:34
Ik heb me oog laten vallen op deze 2 receivers. Vooral over de 2011 hoor je hele goede verhalen en lees je goede recensies, maar over de 1011 zie je en lees je niet zo veel. Kan iemand mij vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen deze 2 receivers.

De verkoopprijs scheelt toch al snel 300 euro en de adviesprijs maar 100 euro bijvoorbeeld en echt veel verschillen kan ik niet ontdekken, dus als iemand wel belangrijke verschillen weet, zou ik dat graag horen.

mvg
Martijn


Ik heb een tijdje geleden op www.kieskeurig.nl de verschillen tussen de VSX-D2011 en VSX-D1011 uiteengezet. Hieronder heb ik 't even neergezet:

>> Er zijn een aantal verschillen tussen de VSX-D1011 en VSX-D2011. Wat heeft de 2011 méér t.o.v. de 1011: 1. dubbellagig chassis  2. 'Trans Stabiliser' (whatever that may be :-)  3. volledig geautomatiseerd inregelsysteem (incl. meetmicrofoon) voor: acoustiek, surround set-up, vertraging (per speaker), speakerkarakter  4. 2-kanaals D/A-converters (96 kHz/24-Bit)  5. GUI (menu op scherm)  6. USB-aansluiting  7. extra optisch-digitale input aan de voorzijde  8. PHONO-input  9. twee component VIDEO-IN + één component VIDEO-OUT  10. AIR Studio's tuning. Voor de rest zijn de apparaten redelijk gelijk aan elkaar. <<

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.  ;)