Center intergratie test scene's

Started by jaco, July 28, 2003, 10:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Het subject geeft de vraag al aan.

Welke films+scene is goed om de center intergratie te testen naar jullie mening.
Ik heb het ook nog eens vanmiddag nodig...

Natuurlijk heb ik zelf wel wat scene's in gedachten, maar input is welkom.

bedankt, Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Toy Story II zou je kunnen gebruiken. De stemmen worden daar gepanned over de fronts en center. Aangezien het gehoor heel gevoelig is voor stemmen (middengebied) denk ik een prima test! Je kunt ook de center match test gebruiken op AVIA. Roze ruis laat nl. ook zeer veel horen.

patrick_vdb

#2
Pink noise laat idd zeer veel horen. Een andere test zou ook kunnen zijn om de plaats van een van de fronts te laten innemen door de center.....blijft een goed geintegreerd stereo-beeld gewaarborgt?

Mission to Mars bevat een scene (weet zo gauw niet welk nummer) waarbij een stem loopt van center naar front rechts - surround rechts - surround links - front links - center (scene waarbij de bemanning wordt toegesproken door commendant via monitor). Blijft de stem gelijk klinken tijdens de overgangen fronts naar center en tussen fronts en center (niet alleen een mooie test voor integratie fronts en center maar ook voor integratie, opstelling en afstelling van de gehele set-up)?

Mvrgr

Patrick

Oracle

- monsters inc: diverse scenes waarbij o.m. Mike van links naar rechts over het scherm loopt
- race-films (met van die auto's die van links naar rechts scheuren): F&F, 60 seconds;
- Queens: greates video hits. Geremixede bohemian rhapsody. ook behoorlijk wat pans van links naar rechts, en zelfs een aantal rondom. In DTS96/24.

Verder vind ik de tip van Patrick ook een hele goede (een van de fronts vervangen door de center...).

Groet,
Mark

bmateijsen

Zit je er toch over na te denken je center te vervangen? Of is dit de test voor de hoogte van de centerspeaker??

Groet Bjorn

jaco

test voor nieuwe keffertjes.

Bedankt voor de suggesties.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm