fotoviewer met hdmi en gigabit netwerkaansluiting gezocht

Started by padacom, August 8, 2009, 20:05:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

padacom

Inmiddels zijn er veel netwerk-media-apparaten op de markt waaronder ook de immens populaire versies dvico 6500A en de popcorn series.
Op HD-gebied zijn dit puike apparaten (heb zelf de 6500A en ben hier best wel tevreden over).
Helaas is de hierin verwerkte sigma 8635 chip niet in staat om snel door een serie foto's heen te kijken, iets waarin de PS3 wél in uitblinkt.
Elke foto duurt bij dit apparaat niet 1 tot 3 seconden maar wordt razendsnel geladen.
Helaas kampt de PS3 nogal met dlna/Upnp problemen (zowel op de synology als op een Qnap met twonky media) en vind ik het een beetje een overkill om zo'n groot apparaat te kopen voor het bekijken van foto's op je HD-plasmascherm.
Met inmiddels bijna 25.000 foto's op mijn DS408 NAS (tussen 2 en 5 MB grote jpeg's) ben ik nu op zoek naar een stukje hardware dat in staat is om foto's te bekijken in een op mijn NAS aangemaakte en gedeelde map.
er moet een HDMI aansluiting op zitten en de hardware moet berekend zijn op het razendsnel openen en scalen van foto's naar de 1080p uitgang.
inzoomen en draaien is ook een vereiste, evenals het kunnen bedienen met een remote (mis er nog een om op het magische aantal van 10 stuks uit te komen  :laugh: )
Er mag geen 8635 chip in zitten vanwege (door mij nog onbegrepen) beperkingen maar als de opvolger hiervan wél in staat is om foto's snel te kunnen bekijken is dit geen bezwaar. de dvico verhuist dan naar de slaapkamer/zolder.

Heeft iemand suggesties??

sr7000

Ik gebruik zelf mijn ps3 om foto's af te spelen. Gaat bij mij snel en probleemloos. (via pc en Playstation3 Media Server) Ook bij het snel door een paar duizend vakantiefoto's skippen. Misschien ps3 media server eens proberen?

edit linkje toegevoegd:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82436.0

padacom

Quote from: sr7000 on August  8, 2009, 20:18:53
Ik gebruik zelf mijn ps3 om foto's af te spelen. Gaat bij mij snel en probleemloos. (via pc en Playstation3 Media Server) Ook bij het snel door een paar duizend vakantiefoto's skippen. Misschien ps3 media server eens proberen?

edit linkje toegevoegd:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82436.0
was ook mijn eerste gedachte en wow!! wat kun je snel dor de foto's heen scrollen met dit ding!!
mijn buurman heeft sinds kort de nieuwste qnap pro 219/239?? en hierop de nieuwste firmware.
liep als een speer samen met de ps3 alleen toen hij de firmware van zijn ps3 naar versie 2.8 upgradete (bargoens??  :turn: ) was het game over na melding 2101 en disconnected!
ook moet ik verplicht in de standaardmap photo al mijn bestanden parkeren en voor films was dit niet duidelijk.
avi's ondersteunt de ps3/twonky media combi niet en in elke map moet sony weer alle thumbnails opnieuw opbouwen.
Kortom: veel voordelen maar weinig te vertellen over updates, voorkeurmappen en sommige formaten nog steeds niet ondersteund!.

Heb inmiddels een Asrock ion barebon gezien met atom330 en nvidia 9400 met hd ondersteuning voor net geen 370 euri incluis blueray speler.
gigabit en hdmi aanwezig.
Deze aan mijn NAS en met draadloos toetsenbord of presenter onder XP naar foto's kijken.
Niet altijd ideaal maar na alle opties overwogen te hebben lijkt me dit de beste oplossing.