Engelse stekker

Started by Koenio, August 7, 2009, 11:46:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koenio

Hallo,

Vandaag heb ik mijn Rega P1 binnengekregen. In Engeland besteld, scheelde met de huidige koers van de pond enorm.

Maar:

er zit een Engelse stekker aan. In deze stekker zit een zekering van 3A en er staat 250V op.
Kan ik deze stekker er nu zomaar afknippen en er een Europeese opzetten, of doe ik er beter aan een verloopstekker te gebruiken?

Met groet,
Koen
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

hifiman

Quote from: Koenio on August  7, 2009, 11:46:47
Hallo,

Vandaag heb ik mijn Rega P1 binnengekregen. In Engeland besteld, scheelde met de huidige koers van de pond enorm.

Maar:

er zit een Engelse stekker aan. In deze stekker zit een zekering van 3A en er staat 250V op.
Kan ik deze stekker er nu zomaar afknippen en er een Europeese opzetten, of doe ik er beter aan een verloopstekker te gebruiken?

Met groet,
Koen
Gewoon knippen die hap. Enige reden die ik kan bedenken om het niet te doen is garantie.

garmtz

Yep, eraf knippen en een Europese stekker eropzetten (inderdaad een probleem met garantie daarna denk ik).

Vin_cent

Waarom zit de zekering op de stekker? Is dat een UK regel? Lijkt me wijs dat het apparaat gezekerd is.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Audiofiel

In Engeland wordt (extra) gezekerd bij de aansluiting.

Op zich een hele goede beveiliging, met een voor de gebruiker makkelijk te vervangen zekering op altijd dezelfde plek. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mario D

Misschien Kun je een verloopstukje gebruiken tot de garantie verlopen is.  ;)


Koenio

Hallo,

Stekker eraf geknipt en een europeese erop gezet. Hij doet het.

...
Alleen nog niet naar wens. Ik heb hem aangesloten op de phono-ingang van mijn versterker (PM7001). Er komt amper geluid uit (alleen als ik hem heel hard zet...)

iemand ideeën?

groet,
Koen
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

hifiman

#7
Heeft deze versterker wel een phono ingang met extra gain en een ingebouwde RIAA correctie dan? Of is het gewoon een lijningang waarop je zelf een phone pre-amp dient aan te sluiten?

Koenio

De handleiding van de versterker heeft het over phono aanlsuitingen voor het aansluiten van een analoge platenspeler met MM cardridges.
Dit is het geval.

Het enige 'vreemde' is dat er nog een aansluiting voor de aardingsdraad overblijft. Echter, de Rega heeft geen aardingsdraad of -aansluiting...
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

hifiman

#9
Quote from: Koenio on August  7, 2009, 13:33:59
Het enige 'vreemde' is dat er nog een aansluiting voor de aardingsdraad overblijft. Echter, de Rega heeft geen aardingsdraad of -aansluiting...
De aarde draad is alleen voor het voorkomen van brom.

Koenio

Niemand een idee?
Is mijn phono aansluiting van mijn versterker niet in orde?
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

hifiman

Quote from: Koenio on August  7, 2009, 13:50:42
Niemand een idee?
Is mijn phono aansluiting van mijn versterker niet in orde?
Wat zijn de specs van die phono ingang en wat zijn de specs van je element?

Koenio

HIJ DOET HET, HIJ DOET hET

GEWELDIG!!!

Aansluiting van het voorgemonteerde element zat niet goed.

Dank voor alle tips... en nu: GENIETEN!!!
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

hifiman

Quote from: Koenio on August  7, 2009, 14:13:34
HIJ DOET HET, HIJ DOET hET

GEWELDIG!!!

Aansluiting van het voorgemonteerde element zat niet goed.

Dank voor alle tips... en nu: GENIETEN!!!
A ok, nou mooi toch, geniet ze!  ;D

zappa

Hey Koenie,

gefeliciteerd met je aankoop.

aan welke prijs koopje ze aan in de UK en bij wie, linkje ?
en welk element gebruik je ?

Zappa

Koenio

Ik weet niet of ik dat in dat detail hier mag posten, maar de Rega P1 doet in Engeland (incl. verzendkosten) 202 pond. Op dit moment 240 euro. Dit scheelt 110 euro met de Nederlandse adviesprijs van de Rega-importeur. Je moet dus alleen het stekkertje verwisselen  :thumbs-up:
Stuur me een PM voor het webadres van de Engelse webwinkel.
groet,
Koen
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

blue-eyes

Quote from: Koenio on August  7, 2009, 23:02:03
Ik weet niet of ik dat in dat detail hier mag posten, maar de Rega P1 doet in Engeland (incl. verzendkosten) 202 pond. Op dit moment 240 euro. Dit scheelt 110 euro met de Nederlandse adviesprijs van de Rega-importeur. Je moet dus alleen het stekkertje verwisselen  :thumbs-up:
Stuur me een PM voor het webadres van de Engelse webwinkel.
groet,
Koen

Je mag namen noemen, PM's sturen, etc.
Je mag alleen geen directe link plaatsen.

Nu kom je er vast wel uit :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Koenio

Prima, het bedrijf heet Synergy AV en zit in Chershire.  :google: is your friend...

Andere vraag:
De vilten mat van mijn platenspeler blijft telkens (door statische electriciteit) aan mijn LP plakken als ik de LP wil wisselen. Hoogst irritant.
Ik zie op het web wel verschillende draaitafelmatten staan, maar die beginnen allemaal vanaf de 80 euro.
Weet iemand misschien een goedkoper alternatief? Een niet plakkende (rubberen?) mat hoeft toch niet veel meer dan een tientje te kosten?

groet,
Koen
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

John Wx

Quote from: Koenio on August 10, 2009, 12:59:04
Prima, het bedrijf heet Synergy AV en zit in Chershire.  :google: is your friend...

Andere vraag:
De vilten mat van mijn platenspeler blijft telkens (door statische electriciteit) aan mijn LP plakken als ik de LP wil wisselen. Hoogst irritant.
Ik zie op het web wel verschillende draaitafelmatten staan, maar die beginnen allemaal vanaf de 80 euro.
Weet iemand misschien een goedkoper alternatief? Een niet plakkende (rubberen?) mat hoeft toch niet veel meer dan een tientje te kosten?

groet,
Koen

Zijn er heel veel op EBAY te koop maar let op de dikte ivm afstelling element
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.