Blu-Ray Must Haves en No Go's

Started by Robbert54, August 6, 2009, 15:21:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Mijn must haves:
Man on fire, Fifth Element, Cars, Ratatouille, Tropic Thunder.

No go's:
28 days later (compleet bagger,nog minder dan dvd kwaliteit)
12 monkeys (geen detailscherpte, futloze kleuren, contrastproblemen)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

bjaytee

Sunshine is anders ook geweldig qua beeldbeleving. Geweldige contrast, spetterende kleuren!
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

bmateijsen

Boeiend... ;D. Earth is gewoon niet mooi ;D en ik heb inmiddels ook Planet deels gezien en deze heeft ook mpeg compressie.

Quote from: celerontje on August  7, 2009, 12:24:00
Maar dat gaat niet over NL versie, in dat topic wordt over imports gesproken die bij de MM lagen.
Als er van een DFW release een re-issue is, (wat nooit zal gebeuren, denk ik, het blijven armoedzaaiers) dan staat het uitgebreid op DVD.nl.

Trouwens, de laatste post in dat topic dateert van een dik jaar geleden, terwijl de NL versie pas dit jaar is uitgekomen, ca. 3 maanden geleden.

Ik roep niet zomaar wat! ;)

celerontje

Bedoel je nou Earth of Planet Earth? :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Quote from: celerontje on August  7, 2009, 16:33:48
Bedoel je nou Earth of Planet Earth? :P
Earth is de samenvatting van Planet Earth... , duh..

celerontje

#30
I know.
Volgens mij kan je het beste de UK versie van Planet Earth kopen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Staaled

Quote from: bmateijsen on August  7, 2009, 16:26:36
Boeiend... ;D. Earth is gewoon niet mooi ;D en ik heb inmiddels ook Planet deels gezien en deze heeft ook mpeg compressie.

Beamen kan ik..........

Close-ups zijn vaak wel fraai.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robbert54

Quote from: R on August  6, 2009, 22:31:57
Gaat de TS nu een lijstje bijhouden?
wil ik best doen hoor. maar hoe had je dat in gedachten? onderverdelen in must-haves en no-go's of ook een een top tien maken, of ook nog onderverdelen in film/visueel/audio/alle drie
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

sr7000

Quote from: svmnb on August  7, 2009, 15:34:20
Mijn must haves:
Man on fire, Fifth Element, Cars, Ratatouille, Tropic Thunder.

No go's:
28 days later (compleet bagger,nog minder dan dvd kwaliteit)
12 monkeys (geen detailscherpte, futloze kleuren, contrastproblemen)

Als we toch op de Nerd tour gaan ;)
Van the fifth element zijn ook twee versies: de oude slechte
http://bluray.highdefdigest.com/2/fifthelement.html
en een zwaar verbeterde versie.
http://bluray.highdefdigest.com/894/fifthelement_remastered.html
Dus wel even opletten dat je de juiste krijgt ;)

28 days heeft inderdaad geen geweldig beeld. Is echter wel een briljante film. Met heerlijke film muziek. Een verademing voor iedereen die een beetje hollywood moe is geraakt  O0 Maar als je de dvd al hebt, kun je de bluray wel laten liggen inderdaad.

celerontje

Volgens mij moet je heeeeeeel goed je best doen om die oude versie te pakken te krijgen! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

R

Titel, uitgave, reden top of flop, URL, zoiets. Dan gewoon een tabel maken, geen top, dan moet je namelijk stemmen. Als je de code van de tabel in het een code quote doet, kan iedereen het zo aanleveren ;)

Quote from: Robbert54 on August  7, 2009, 21:13:27
wil ik best doen hoor. maar hoe had je dat in gedachten? onderverdelen in must-haves en no-go's of ook een een top tien maken, of ook nog onderverdelen in film/visueel/audio/alle drie

Starred

I, Robot & Sin City mogen niet ontbreken

Robbert54

Quote from: R on August  7, 2009, 23:09:18
Titel, uitgave, reden top of flop, URL, zoiets. Dan gewoon een tabel maken, geen top, dan moet je namelijk stemmen. Als je de code van de tabel in het een code quote doet, kan iedereen het zo aanleveren ;)

sorry dat laatste even in het nederlands. ik ben nogal computergehandicapt namelijk...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sonic Circle

Quote from: bmateijsen on August  7, 2009, 16:26:36
Boeiend... ;D. Earth is gewoon niet mooi ;D en ik heb inmiddels ook Planet deels gezien en deze heeft ook mpeg compressie.


Earth mag dan af en toe bol staan van de compressiefouten (inderdaad); de inhoud is af en toe adembenemend.
Er zijn ook aardig wat stukken die wel van prima kwaliteit zijn.

Meer aanraders:
Ratatouille zeer mooi
Letters from Iwo Jima heeft ontzettend veel diepte in het beeld (maar weinig kleur, bewuste keuze natuurlijk).
The Day after Tomorrow heeft prima beeld en geluid. Verhaal is minder ;).
3:10 to Yuma vond ik best aardig
I am Legend

R

#41
Vooruit dan maar:

Voorbeeld: Monster's Inc

Must have!

Nr.     Naam     Reden/toelichting     URL, waar te koop    
1.Monster's IncBeeld is refetentiemateriaalhttp://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/8291744/Monsters-Inc-/Product.html

Dit kunnen mensen dan quoten, en invullen. Dan kun je dit zo kopiëren:


[tr][td]Nummer invoeren[/td][td]Naam[/td][td]Toelichting[/td][td]URL van de BR[/td][/tr]


Dit moet eenmalig in de eerste post:

[b]Must have![/b]
[table]
[tr][td][b]Nr.     [/b][/td][td][b]Naam     [/b][/td][td][b]Reden/toelichting     [/b][/td][td][b]URL, waar te koop     [/b][/td][/tr]
[tr][td]1.[/td][td]Monster's Inc[/td][td]Beeld is refetentiemateriaal[/td][td]http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/8291744/Monsters-Inc-/Product.html[/td][/tr]
[/table]


Quote from: Robbert54 on August  7, 2009, 23:59:19
sorry dat laatste even in het nederlands. ik ben nogal computergehandicapt namelijk...

celerontje

Mmm, beetje te technisch voor sommigen denk ik, maar ik kom er wel uit! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

sr7000

En dan ook meteen één voor de NoGo's

Zoiets?

;)

No Go's

Nr.     Naam     Reden/toelichting     URL, waar te koop     
1.The Dark KnightConstant wisselende beeldkwaliteit. Ongeloofwaardige karakters.http://www.vuisnisbelt.nl

[b]No Go's[/b]
[table]
[tr][td][b]Nr.     [/b][/td][td][b]Naam     [/b][/td][td][b]Reden/toelichting     [/b][/td][td][b]URL, waar te koop     [/b][/td][/tr]
[tr][td]1.[/td][td]The Dark Knight[/td][td]Constant wisselende beeldkwaliteit. Ongeloofwaardige karakters.[/td][td]http://www.vuisnisbelt.nl[/td][/tr]
[/table]



hifiman

Quote from: bmateijsen on August  7, 2009, 16:35:20
Earth is de samenvatting van Planet Earth... , duh..
Is mijns inziens half waar, deels samenvatting, deels nieuw materiaal! (heb ze allemaal gezien)

R

Zie je wel, zo moeilijk is het niet ;)

hifiman

Ik vind HOME ook wel een mooie  :)

Starred

Ik vind de wisselende beelden bij The Dark Knight juist wel gaaf

Sonic Circle

Opzich wel. Maar ik blijf zo heen- en weer lopen naar mijn masking systeem 8).

MovieMax

Die formaat wisselingen bij Dark Knight worden veroorzaakt doordat sommige scènes in Imax zijn gefilmd. Beter als Imax kan het gewoon niet worden. The Dark Knight blu ray is reference kwaliteit.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701