Blu-Ray Must Haves en No Go's

Started by Robbert54, August 6, 2009, 15:21:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

Must have!

Nr.     Naam     Reden/toelichting     URL, waar te koop     
1.Monster's IncBeeld is refetentiemateriaalhttp://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/8291744/Monsters-Inc-/Product.html




bedoeling is dat wanneer je een mega goede blu-ray hebt gezien en je vind dit een aanrader dat je dat hier meld. inclusief reden

dit kan zijn om:

het visuele gedeelte
het audio gedeelte
de film zelf
het totaal plaatje.

de kick-off:


vond je Planet Earth al goed dan moet je deze ook zeker hebben, nature's great events is persoonlijker dan planet earth en daardoor erg intrigerend. serie bestaat uit 2 discs. met bijzonder mooie en fascinerende scenes. blu-ray is wel 1080i maar visueel ziet het er geweldig mooi uit. zeker een aanrader!


http://www.amazon.co.uk/gp/mpd/permalink/m3P6Z3Y2MG34OW/ref=flash_player_2_preplay

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Loki999

Hoi leuk!

Voor mij is dat toch...The dark knight!!

Absolute musthave op alle genoemde gebieden, iedereen heeft hem waarschijnlijk ook al.
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

remon123


voor mij absoluut op nummer 1

transformers blu ray
subliem beeld en geluid
kan nie wachten op deel 2 :pompom: :pompom:
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Stadium III

Quote from: Loki999 on August  6, 2009, 15:52:51
Hoi leuk!

Voor mij is dat toch...The dark knight!!

Absolute musthave op alle genoemde gebieden, iedereen heeft hem waarschijnlijk ook al.

Daar kan ik helemaal mee meegaan !

Hellboy 2 is kwa beeld en geluid ook wel zeer gaaf !!!

Kwa animatie is Wall-E ook wel zeer goed en kungfu panda ook eigenlijk toch wel ;D
5.2.4 Marantz Klipsch setup

egraaf

Ik vind Blade Runner ook wel erg mooi geworden op blu-ray

celerontje

Bolt:
Super beeld en geluid (de subwoofer doet loeistrak mee) en een verassend leuke film die prima herkijkbaar is!

Children of Men:
Bekijk deze BD in een donker HT met goed beeld en geluid en je vergeet de complete wereld om je heen, WOW wat een ervaring!
Wie zegt dat films die handheld geschoten zijn altijd minder beeld hebben, moet deze film eens zien; Contrastrijk beeld, enorm veel detail, de colorgrading is prachtig etc. etc.!
Maar het geluid: Da's in één woord: WOW, ontzettend ruimtelijk, veel dynamiek; Knallen en schoten geven je een bijna-doodervaring :D etc, je zou het als ''realistisch'' kunnen omschrijven, al vind ik dat een vreemde kreet; het is en blijft een film ;)

Ik noem er later nog wel meer op!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

#6
Close encounters of the Third kind  :pompom:

Gewoon een waanzinnige beeld kwaliteit  :o  en natuurlijk gewoon een ontzettend leuke film.  Ondanks dat deze uit de jaren 70 komt heb ik niet het gevoel dat de Ufo's er gedateerd of nep uitzien.  Knap gedaan.

Ik hoop dat er nog meer jaren 60/70 films op blu ray komen.  Alien, Jaws,  Starwars, Easy Rider etc...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

RonG

Quote from: Loki999 on August  6, 2009, 15:52:51
Hoi leuk!

Voor mij is dat toch...The dark knight!!

Absolute musthave op alle genoemde gebieden, iedereen heeft hem waarschijnlijk ook al.

helaas nog niet :-\ , maar wel gezien op BR en was onder de indruk.

Wil er toch ook planet earth bij zetten, ook een musthave :)

bmateijsen

Earth... hmmm kijk maar eens goed op een groot scherm, die zit namelijk vol met MPEG compressie. Verder zijn de opnames wisselend. Kan ook niet anders, soms is het met extreme telelens geschoten.

Dark Knight, tja, waarom de keuze tussen IMAX en 2:35:1 scenes gemixt en niet of IMAX of 2:35:1. Daarnaast is de audio-track op TrueHD wel erg hard in de dialogen gemixt soms...

Hellboy II daarentegen is inderdaad referentiemateriaal, alsmede Bolt. Verder is de restauratie van "How The West Was Won" erg goed...

Oh ja.. voor kwaliteit, ook absoluut Quantum of Solace...

Groet,

Bjorn

celerontje

Je haalt Earth en Planet Earth door elkaar, plus dat er verschillende releases zijn met elk hun eigen encoding.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Quote from: celerontje on August  6, 2009, 21:23:41
Je haalt Earth en Planet Earth door elkaar, plus dat er verschillende releases zijn met elk hun eigen encoding.

Nee, ik haal ze niet door elkaar. ;D. Planet Earth de box met meerdere blu-ray's is zelfs in NL uitgegeven 1080i.
Die was nog dramatischer... Wij hebben een goede release van Earth, maar zie mijn opmerking hierboven.

sr7000

Zelf vond ik 2001 a space odyssey heel speciaal. Bijna niet te geloven dat die film zo oud is! En qua beeld ziet het er nog steeds geweldig uit!
Echt een Must Have!

bmateijsen

Quote from: sr7000 on August  6, 2009, 21:30:48
Zelf vond ik 2001 a space odyssey heel speciaal. Bijna niet te geloven dat die film zo oud is! En qua beeld ziet het er nog steeds geweldig uit!
Echt een Must Have!

Inderdaad... goede remaster! Ook in dat rijtje mag je Blade Runner zetten.

Tube-freak

Ik vind zowel Earth ook niet heel geweldig.  Ik heb ook zo een blu ray genaamd Ambra.  Is ook teveel variend in kwaliteit vind ik zelf.
Er zitten wel mooi dingen tussen maar dan wordt je de volgende scene weer geconfronteerd met slechtere kwaliteit.  Sowieso vind ik het geen blu rays om 2 uur naar te gaan kijken.  Een kwartiertje / 20 minuten is leuk voor een demotje ofzo.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Quote from: sr7000 on August  6, 2009, 21:30:48
Zelf vond ik 2001 a space odyssey heel speciaal. Bijna niet te geloven dat die film zo oud is! En qua beeld ziet het er nog steeds geweldig uit!
Echt een Must Have!

:pompom:

Ja hij is goed he. 
Ik vind de original Startrek films (1 t/m 6) ook erg mooi geremasterd.  Het is alleen erg jammer dat die films gewoon heel erg slecht gemaakt zijn qua effecten en dergelijken.  Wel supermooie beeld kwaliteit.  Ik las ergens op internet slechte dingen erover, dat de beeld kwaliteit niet goed zou zijn.  Nou als ik hun was zou ik dan maar een Samsung BDP-2500 kopen want het ziet er echt supergoed  uit.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

MovieMax

Baraka: Visueel wel mooi, er gebeurd alleen geen flikker. Teveel geleend van Koyaanisqatsi.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

R


chulin

Monsters Inc. is kwa beeld echt super  :o.
Verder vind ik Pan's Labyrinth ook heel mooi.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

R

Gaat de TS nu een lijstje bijhouden?

celerontje

Quote from: bmateijsen on August  6, 2009, 21:26:53
Nee, ik haal ze niet door elkaar. ;D. Planet Earth de box met meerdere blu-ray's is zelfs in NL uitgegeven 1080i.
Die was nog dramatischer... Wij hebben een goede release van Earth, maar zie mijn opmerking hierboven.
NL Planet Earth is volgens deze recensie gewoon 1080p/24:
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3851

Maargoed, je kan 'm net zo goed uit de UK halen als je geen subs nodig hebt, want die DTS-HD MA track is toch enkel in het Nederlands, de ENG track is gewoon DD 5.1, net als de UK versie.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RonG

Quote from: celerontje on August  6, 2009, 22:48:45
NL Planet Earth is volgens deze recensie gewoon 1080p/24:
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3851

Maargoed, je kan 'm net zo goed uit de UK halen als je geen subs nodig hebt, want die DTS-HD MA track is toch enkel in het Nederlands, de ENG track is gewoon DD 5.1, net als de UK versie.

Ik heb ook de NL versie, en is gewoon 1080p/24. Maar het klopt dat sommige stukken wat grain vertonen, ik kijk op een redelijk groot scherm (42") en het merendeel is toch super mooi.
Heb helaas nog geen full hd beamer, valt dan misschien meer op

celerontje

De NL versie barst helaas wel van de compressiefouten... :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tinus_

Quote from: R on August  6, 2009, 22:31:57
Gaat de TS nu een lijstje bijhouden?
Dat lijkt mij nu ook eens een goed plan.  :clapping:
Rebuilding my HT

bmateijsen

Dat is een re-issue... was destijds nog wat commotie om, zie ook:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72368.0

Quote from: celerontje on August  6, 2009, 22:48:45
NL Planet Earth is volgens deze recensie gewoon 1080p/24:
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3851

Maargoed, je kan 'm net zo goed uit de UK halen als je geen subs nodig hebt, want die DTS-HD MA track is toch enkel in het Nederlands, de ENG track is gewoon DD 5.1, net als de UK versie.

celerontje

#24
Quote from: bmateijsen on August  7, 2009, 08:39:14
Dat is een re-issue... was destijds nog wat commotie om, zie ook:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72368.0

Maar dat gaat niet over NL versie, in dat topic wordt over imports gesproken die bij de MM lagen.
Als er van een DFW release een re-issue is, (wat nooit zal gebeuren, denk ik, het blijven armoedzaaiers) dan staat het uitgebreid op DVD.nl.

Trouwens, de laatste post in dat topic dateert van een dik jaar geleden, terwijl de NL versie pas dit jaar is uitgekomen, ca. 3 maanden geleden.

Ik roep niet zomaar wat! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!