Hi-Fi en akoestiek!?

Started by thommy, July 27, 2003, 11:50:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Of jullie hebben je zo negatief uitgelaten dat hij niet meer durft.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Ach dat zal toch niet... hoewel ik niet veel heb geleerd was het een zeer geslaagde dag... Lijkt me ook super als we zo'n platform in Nederland zouden hebben.. (een beetje in de buurt)

Je kan gewoon zien dat audioforum heel veel energie steekt in het uitvoeren van hun hobby, dat straalt er gewoon vanaf. Het organiseren van dit soort seminars is gewoon lastig, maar ik denk dat ze dat heel leuk doen!

Groet Bjorn

patrick_vdb

Hi,

Idd, Yves laat zich niet zo gemakkelijk of snel uit het veld slaan door ons legertje Nederlanders ;)

Mvrgr

Patrick

ps. en niets negatiefs van mijn kant over de workshop. Dat het niet was wat ik ervan verwachte is persoonlijk, het enthousiasme en initiatief van de organisators kan ik alleen maar toejuichen.

Bart_M

Quote from: patrick_vdb on September 18, 2003, 08:30:37
Dat het niet was wat ik ervan verwachte is persoonlijk, het enthousiasme en initiatief van de organisators kan ik alleen maar toejuichen.

Voor mij geldt precies hetzelfde.
Ik zou de volgende keer gewoon weer willen komen als het onderwerp mijn interesse heeft.

Grtn,
Bart

Spacebass

QuoteOf jullie hebben je zo negatief uitgelaten dat hij niet meer durft.
Daar geloof ik niks van :)

Ik denk dat het goed is om eerlijk je mening te geven...daar wordt het voor de volgende keer alleen maar beter van, geslijm heeft niemand wat aan.. (is tot nog toe volgens mij alleen opbouwende kritiek gegeven)

En in dit verband denk ik niet dat een van ons het als aanval bedoeld heeft.
Overigens zagen de meesten HT forumleden er veel te vriendelijk uit om dit soort bedoelingen te hebben gehad. (of heb ik het mis? ;D )

En ook hier geldt: als er een onderwerp is wat mij trekt, zal ik er zeker proberen erbij te zijn... (Dus jullie zijn gewaarschuwd ;D )

Benny Winnen

Hi guys,

hierbij wat info betrefende het demomateriaal :

1.  Laïs
    Titel cd : Dorothea
    Track 3 :  Kanneke
    Label:  Virgin  724381057629

2.  Norah Jones
    Titel cd :   Come away with me
    Track 5 :  Come away with me
    Label :    Bleunote  724353208820

3.  Era
    Titel cd :  The Mass (sacd)
    Track 4 :  Don't you forget
    Label :  Mercury   0636112

4.  Mussorgsky
    Titel cd :   Pictures at an exhibition
    Track 1 & 2 :   promenade  /  gnomus
    Label :   Dorean records   DOR 90117

5.  Mozart
    uitvoerder :  Wiener Philharmonic Orchestra
    titel cd : klarinetconcerto in A,  KV 622
    track 1 :   Allegro
    label :   Philips    4388682


By the way Marco en ik kunnen heel goed tegen kritiek zolang het maar gefundeerd is.  Kritiek moet er zelfs zijn en is daarom niet altijd negatief bedoeld.  Voor ons kan het alleen maar opbouwend werken.

En jullie zijn altijd welkom op één van onze volgende clubdagen.


Muzikale groeten,


Benny Winnen
audioforum.be

Spacebass

Dank je wel voor de info Benny...  :)  en jij bent natuurlijk altijd bij ons welkom  ;)

Bart_M

Quote from: Benny Winnen on September 18, 2003, 22:20:10
By the way Marco en ik kunnen heel goed tegen kritiek zolang het maar gefundeerd is. Kritiek moet er zelfs zijn en is daarom niet altijd negatief bedoeld. Voor ons kan het alleen maar opbouwend werken.

Die nederlanders ook altijd met hun grote bek. ;D

Spacebass

Die Eindhovenaren bedoel je ;D

Het bordje helemaal leeg ;)

Bart_M

Die zijn vast erger dan Hagenezen. ;D

thommy

Hi Guys,
Ben ik dan eindelijk :-[

Sorry, maar de laatste dagen heb ik nog geen tijd gehad om mijn PC op te starten ;)

Deze middag, net voor m'n werkdag dan eindelijk het laatste kabeltje aangesloten.
Alles staat nu lekker aan het inspelen :)

Nu even over de clubdag,

Altijd tof om een paar medefreaks in levende lijve te ontmoeten.
Ik besef me nu pas hoeveel mede ht'ers ik reeds irl ken 8)
Sorry voor degene van wie ik niet onmiddelijk z'n naam herrinnerde :-[(Paul, die toffe gast ;) )

Dan de clubdag, het eerste deel was toch een vrij technische uitleg door een iets 'teveel' IR en iets te weinig audioliefhebber had ik de indruk. Helemaal geen negatieve kritiek hoor, maar wij zijn misschien iets teveel gewend om als 'freaks' onder elkaar te lullen ;D en dat miste ik een beetje.

Dan maar de praktijk, toch zeer duidelijk wat een behandeling van je kamer teweeg kan brengen 8)
Verschil van kamers was enorm!

Muziekkeuze, 't ja das steeds een moeilijk onderwerp waar je niet iedereen kan mee plezieren.
Al vond ik sommige stukken toch goed uitgekozen, technisch gezien dan wel.
En ja, die pijporgel was net iets te hoog gegrepen voor de kleinere B&W tjes.
Trouwens, ik heb die CD ook reeds een hele tijd, kan je garanderen dat het een echte 'test' is voor je speakertjes ;D

Conclusie, toch nog een geslaagde warme zondagnamiddag.

Touwens, is net hetzelfde wat ik voor enkele jaartjes gehoord heb toen ik binnenstapte bij een professionele studiobouwer bij de bouw van mijn Ht-ruimte.
Enkel had de IR van dienst me toen een paar alternatieve tips voor de gebruikte (dure) materialen meegegeven 8)
Jomgens, indien er een mogelijkheid is om je ruimte ook maar half akoestisch aan te pakken, doe dit dan want je beseft niet hoeveel moois hiermee te behalen is ;)
Gelukkig kan ik beschikken over een 'dedicated' ruimte waar ik kan experimenteren zoveel ik maar wil.



en hopelijk lopen we elkaar nog eens tegen het lijf om weer wat bij te babbelen ;)

Mvgr

Yves.




Spacebass

welkom terug Yves...

Was zeker leuk om je irl te ontmoeten...jammer genoeg te weinig tijd gehad om uitgebreid kennis te maken..maar er zal zich vast nog een gelegenheid aandienen.

Ik wil je meteen nogmaals bedanken voor de uitnodiging  ;D

Spacebass

#112
Voor mensen die een iets uitgebreidere uitleg willen hebben incl formules etc

Linkje

Nog een link specifiek voor HT ook incl formules en uitleg

bulldog

Quote from: KrunK on September 16, 2003, 15:46:05
Norah Jones. Duh. ;D (wel hele fatsoenlijke muziek)


was ik ook toen al met je eens...maar dankzij je link
(wat een prachtig label is dat !!-ik had er al een paar miles davis'en van ) heb ik nu ook de cd (en clip) ff bekeken.
die is dus besteld... ;D
Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

jaco

Nou de SACD hoef je niet te kopen. Ik kan weinig klank verschil horen tussen mijn CD en de SACD. Helaas dus.
Nog maar eens goed luisteren of ik mezelf niet voor de gek houd.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thommy

Hi akoestiekers ;D

Verslag is na te lezen op de site van audioforum, inclusief ook de tracklist ;)

Staan ook een paar pics op, wie weet ben jij nu ook bekend in Belgie ;D ;D

zie:

Clubdag 16


Have fun...

Mvgr
Yves.

patrick_vdb

Hi,

Had het verslag gisteren ook al even vluchtig gelezen. Het bezoek van de Nederlanders is toch niet onopgemerkt gebleven ;D

Mvrgr

Patrick